Regel fråga : Deep strike

edited 15 oktober 2014 09:20 in Warhammer 40k

Kort och gott :Är deep strike ett move eller ej?

Varför jag frågar är pga deep striking skimmers. Två regler som motsäger varandra men det löser sig beroende på om Deep strike är ett move eller ej.

Någon som vet?

Kommentarer

  • edited 15 oktober 2014 10:58

    Deep strike räknas som Combat speed för deras shooting phase, alltså rört sig 6 tum. Det går att läsa detta på sidan 162 i regelboken.

  • Vet att detta har tagits upp på Bell of Lost Souls. Vet inte om det var det här du var ute efter eller om jag bara gör saken värre (det kanske var där du såg det först).

  • Funderat på det sedan dark eldar codexet kom ut och iom Bols podden så slänger jag ut frågan.

    Swefaq tyckte det va så löjligt att tro att man gjort ett Move så dom sket i att ta upp frågan över huvud taget. (om frågan kommer på någon an deras turneringar så garvar dom och säger nej du har inte movat dig)

    Som Nuwisha säger så har man ju rört sig. Eller fel : man räknas som att ha rört sig men man har inte rört sig. Rai vs Raw.... Suck haha

    Jag gör det enkelt och deepar inte nära något och hoppas på att frågan aldrig kommer upp igen :p

Sign In or Register to comment.