För en handfull Souldust mer: Malifaux turnering i Umeå

edited 27 oktober 2014 22:21 in Turneringar / konvent

Hej söndagen den 9e nov är det 40ss Malifaux turnering på

Shema:

Upprop: 0930

Match 1 : 1000

Lunch: 1200

Match 2: 1300 1430

Match 3 1445-1615

Eventuel match 4 1630-1800 annas Prisutdelnin

Det kommer bli 3-4 matcher 4 om vi blir 16+ match tider och exakt skema återkommer vi med

Vars? Sagagalerian

Anmälan görs på Fantasia

Kostnad 50kr

Round 1 - Stake a Claim

Round 2 - Turf War

Round 3 - Reconoiter

Eventuel runda 4 - Stake a Claim

Deployment:

Round 1 - Standard Deployment

Round 2 - Close Deployment

Round 3 - Flank Deployment

Round 4 - Corner Deployment

Scheme Pool: Kommer slumpas inför varge match av mig och gälla för samtliga spelare den matchen

Crew Selection: Fraktion deklareras inför första matchen efter att skeams slumpas decklarerar man Master för matchen och bygger sedan en list

Övrigt: Ha kul!

Frågor / Ider / Förslag?

01: Fellman (Arangör och innhoppare)

02: Robin Matas

03: Marcus P

04:Benjamin "Bebbe"

05: Linus

06: Oscar

07: Henninen

08: Andreas Söder

09: Albert

10: Peter Strandgårdh

11: Johan Hofverberg

12: Viktor ForsBerg

...

Kommentarer

  • Nog fan är man sugen! Par frågor.. Är det 100% målarkrav (spelar självklart hellre med målat, men just in case.. ;p ) samt hur många matcher Malifaux borde man ha spelat innan man är med?

  • Marcus P !! gogo!

  • edited 6 oktober 2014 09:58

    Målar kraven är att det ska va färg på rätt ställen på figuren och den ska va bassat tex en klick hud där det är hud metal där det ska va metal och en färg för alla kläder + lite sand/strukturfärg på basen är helt ok

    Dom säger det bar i gaming grunds "There is no guideline or painting rubric, rather the player is simply expected to put in some effort. Bare or simply primered models are not allowed."

    Vad gäller förkunskaps krav så är det en nybörjarturnering men rekomenderar jag väll en match i rätt edition men om man känner dig osäker medela mig innan första matchen så kommer jag att låtta er mot mig elelr någon anannan jag vet kan hjälpa er och spela samtidigt

    Hade åtminstånde en spelare föra turneringen som inte spelat 2a editionen han vann inte men han kunde spela hela turneringen

    mvh Fellman

  • Det finns ju några söndagar kvar innan den 9e, folk får väl göra en effort att faktiskt dyka upp på Malifaux-söndagar på FUSK om de vill få in lite rutin innan turneringen.

  • +1 på vendetta

  • Bebben anmäler sig!!!

  • Ska va me..... Linus

  • Jag är på! /Johan Hofverberg

  • edited 27 oktober 2014 17:59

    fan va kul att du kommer upp Johan

    du är nu lagd till listan ska försöka uppdater med eventuela namn från fantasia i morgon

  • Det ska bli skoj! Har tänkt komma upp till någon turnering och nu sammanföll det med andra saker som händer i Umeå.

  • Hej på grund av en planerings miss så blir det Benjamin som får ta hand om turneringen på söndag så va snäll mot honom och ha så kul han besvarar eventuela frågor

    Lycka till

  • Hur många matcher blir det på söndag, visst blir det 3?

  • tack för idag! Vi blev inte så många men roligt hade vi. Jag iallafall :)

    1: Viktor F 3 vinster och 22 poäng i mellanskillnad

    2: Albert 2 vinster och 0 poäng mellanskillnad

    3 Johan H 1 vinst och -1 poäng mellanskillnad

    4 Bebbe 1 Vinst och -5 poäng mellanskillnad

    5 markus E 1 Vinst och -8 poäng mellanskillnad

    6 Marcus P 1 vinst och -8 poäng mellanskillnad

  • Sent inhopp i tråden men kan man månne få se respektive Crew-lista här så man vet hur man inte ska göra...

  • edited 24 november 2014 20:34

    khanmank: Man fick velja fraktion i början av turneringen och sedan fick man byga lista innan varge match så kan va svårt att se generela listor men har du frågor om spelet matchupps och lister så varsågod fråga på så hjälper vi så gott vi kan

  • Kanske borde fråga Viktor då... ;oP

Sign In or Register to comment.