Fire support

edited 27 juli 2014 21:40 in Warhammer 40k

Jag tänker alliera in lite fire support till mina tyranider men jag vet inte vad som är bra. Så har någon några förslag? jag funnderar på leman russ eller en baneblade värkar något av det värt att ha

Kommentarer

  • Personligen så är russar alltid värda som fire support då de har så många funktioner.

  • Personligen så säger jag också russar, då dom har så många varianter. En baneblade kan du tyvärr inte alliera in då du inte kan ta en allierad lord of war.

  • edited 28 juli 2014 02:11

    Skepparn det går väll visst att alliera in lord of war. Combind arms detathment och har jag fel så spelar man helt enkelt Unbound. men jag skaffar nog russar ändå

  • Combind arms tillåter det inte, men unbound gör det. Men russar tror jag du blir nöjd med, bra pansar och som sagt många varianter som kan hjälpa dina tyranider.

  • vad går en russ på "poängmässigt"

  • edited 29 juli 2014 19:06

    150 bas, och de olika modelerna varierar runt det.

  • När man allierar tar man in en Allied Detachment, inte en till Combined Arms, det är därför man inte kan alliera in en LoW.

  • Det beror på vilken variant du vill ha, alla kostar olika poäng. Vad hade du tänkt dig att russen/russarna skulle ha för slags roll?

  • Om du vill hålla dig till hundra procent nids kan du ju bygga egna vengence batteries. Nid-spelare brukar ha biokanoner över....

    Battle cannons för 85 p med AV14 och automated fire, 75 för punisher cannons (Heavy 20, S5) och firestorm (dubbla twinlinkade laserkanoner med intercept och skyfire).

    Du kan ta två som en fortification.

  • vad tror ni om att ta in 3 vindicators för 435. dom är billigare än russar men har inte lika bra armor men minst lika bra kanon

Sign In or Register to comment.