40K Dubbelturnering på Sagagallerian

dea
edited 17 juli 2014 01:10 in Turneringar / konvent

Den 27:e juli håller vi FUSKdag på Sagagallerian. Då kommer vi spela dubbelturnering i 40K och 2000p Warhammer Fantasy turnering (mer info om den i separat tråd).

Start 12.00, vi spelar tre matcher.

Anmälan görs på Fantasia.

Regler: 2* 750p (vi kommer inte använda allies regler utan det blir två separat arméer som slåss tillsammans).

Restriktioner: Snälla arméer, listan måste godkännas senast lördag 26:e. Ni kan lägga upp den här, visa på Fantasia eller skicka på Facebook till mig (Andreas Bäckström).

Och nej, kommer inte godkänna Wraithknights, Riptides, Broadsides med missiler, drakar, Stompa mm. Bygg med vett och etikett.

«1

Kommentarer

  • Approve? eller är centurions för arga?

    Main detachment(Clan Raukan) 750 Points

    • HQ (1/2) 105 Points

    Librarian(Level 2), The mindforgestave 15p - 105p

    • Troops (2/6) 355 Points

    
Tactical Squad(10) 140p, Plasma Gun 15p, Lascannon 20p, Meltabomb 5p - 180p

    Tactical Squad(10) 140p, Plasma Gun 15p, Lascannon 20p - 175p

    • Heavy support (1/3) 260 Points

    Centurion Devastator Squad(3) 190p, Grav-Cannon&Grav-amp(3) 60p, Omniscope 10p - 260p

  • Kendal: Det är mer Plasma Gunsen på Tac. Squaden jag ställer mig skeptisk till:-) Nä, väck med Grav Cannons och in med något annat, lascannons kanske

  • Målat? omålat? helst målat?

  • Herald of Khorne på Juggernaut 3 Flamers of Tzeentch 2x10 Daemonettes 2x5 Screamers 9 Fleshhounds ?

    Jag och Ola är anmälda sedan tidigare va?

  • edited 17 juli 2014 12:07

    Ok att spela den?

    Tau Empire: Supplement - Farsight Enclaves (2013) v10 (Combined Arms Detachment) Selections:

    • HQ + (165pts)

      • Commander Farsight (165pts) (Codex: Tau Empire p96) (Independent Character, Preferred Enemy (Orks), Supporting Fire, Very Bulky) Crisis battlesuit, Plasma rifle, Shield generator, The Dawn Blade
    • Troops + (309pts)

      • Fire Warrior Team (155pts) (Codex: Tau Empire p99) (Preferred Enemy (Orks) (CC only), Supporting Fire) Bonding Knife Ritual (6pts) (*), 6x Fire Warrior Shas'la with pulse rifle (54pts), Photon grenades

        • Devilfish (95pts) (Codex: Tau Empire p99) Burst cannon, Disruption pod (15pts), Two Gun Drones
      • XV8 Crisis Team (compulsory) (154pts) (Codex: Tau Empire p100) (Preferred Enemy (Orks) (CC only), Supporting Fire, Very Bulky) Bonding Knife Ritual (3pts) (*)

        • Crisis Shas'ui (37pts) Crisis battlesuit, 2x Flamer (10pts), Target lock (5pts)
        • Crisis Shas'ui (57pts) Crisis battlesuit, 2x Fusion blaster (30pts), Target lock (5pts)
        • Crisis Shas'ui (57pts) Crisis battlesuit, 2x Fusion blaster (30pts), Target lock (5pts)
    • Fast Attack + (140pts)

      • Pathfinder Team (140pts) (Codex: Tau Empire p101) (Preferred Enemy (Orks) (CC only), Scouts, Supporting Fire) Bonding Knife Ritual (5pts) (*), Photon grenades
        • Devilfish (80pts) (Codex: Tau Empire p99) Burst cannon, Two Gun Drones
        • 5x Pathfinder Shas'la (55pts) 5x Pulse carbine with Markerlight
    • Heavy Support + (135pts)

      • Sky Ray Missile Defense Gunship (135pts) (Codex: Tau Empire p103) Disruption pod (15pts), 2x Networked markerlight, 6x Seeker missile, Sensor spines (5pts), Twin-linked smart missile system, Velocity tracker
  • Bättre? Inget Grav så långt ögat kan nå.

    Main detachment(Clan Raukan) 750 Points

    HQ (1/2) 105 Points

    • Librarian(Level 2) 90p, The Mindforge Stave 15p - 105p

    Elites (2/3) 145 Points


    • Ironclad 135p, Heavy Flamer(2) 10p - 145p

    Troops (2/6) 340 Points

    • 
Tactical Squad(10) 140p, Plasma Gun 15p, Missile Launcher 10p, Meltabomb 5p - 170p

    • Tactical Squad(10) 140p, Plasma Gun 15p, Missile Launcher 10p, Meltabomb 5p - 170p

    Heavy support (3/3) 125 Points


    • Vindicator - 125p

    Dedicated Transport (1) 35 Points


    • Drop Pod(Ironclad Dreadnought) - 35p
  • Hur känns denna?

    Orks: Codex (2014) (Combined Arms Detachment)

    • HQ + (114pts)

      • Warboss (114pts) (Codex: Orks) ('Ere We Go!, Furious Charge, Independent Character, Mob Rule, Waaagh!) Bosspole (5pts), Cybork Body (5pts) (Feel No Pain (6+)), Gift: Da Lucky Stikk (25pts), HQ, Stikkbombs, Warlord (Ork Tactical Objectives, *, Warlord Trait: Orks)
        • 'Eavy Armour (19pts) Big Choppa (5pts), Kombi-weapon w/ Skorcha (10pts)
    • Troops + (486pts)

      • Boyz (172pts) (Codex: Orks) ('Ere We Go!, Furious Charge, Mob Rule)

        • Boss Nob (46pts) Bosspole (5pts), Power Klaw (25pts), Slugga, Stikkbombs
        • Boy w/ Big Shoota (11pts) Big Shoota, Choppa, Stikkbombs
        • 10x Boy w/ Shoota (70pts) 10x Choppa, 10x Shoota, 10x Stikkbombs
        • Trukk (45pts) (Codex: Orks) (Ramshackle) Big Shoota, Extra Armour (10pts), Reinforced Ram (5pts)
      • Boyz (172pts) (Codex: Orks) ('Ere We Go!, Furious Charge, Mob Rule)

        • Boss Nob (46pts) Bosspole (5pts), Power Klaw (25pts), Slugga, Stikkbombs
        • Boy w/ Big Shoota (11pts) Big Shoota, Choppa, Stikkbombs
        • 10x Boy w/ Shoota (70pts) 10x Choppa, 10x Shoota, 10x Stikkbombs
        • Trukk (45pts) (Codex: Orks) (Ramshackle) Big Shoota, Extra Armour (10pts), Reinforced Ram (5pts)
      • Boyz (142pts) (Codex: Orks) ('Ere We Go!, Furious Charge, Mob Rule)

        • Boss Nob (26pts) Big Choppa (5pts), Bosspole (5pts), Slugga, Stikkbombs
        • Boy w/ Big Shoota (11pts) Big Shoota, Choppa, Stikkbombs
        • 15x Boy w/ Shoota (105pts) 15x Choppa, 15x Shoota, 15x Stikkbombs
    • Heavy Support + (150pts)

      • Battlewagon (150pts) (Codex: Orks) 4x Big Shoota (20pts), Extra Armour (10pts), Grot Riggers (5pts) (It Will Not Die), Reinforced Ram (5pts)
  • edited 26 juli 2014 17:00

    jag vill veta om Flying monstrous creature är till acepterat för jag tängte spela med

    HQ

    Hive tyrant (165 pts) wings (35pts) bone sword, lash whip (20pts) regeneration (30pts )

    Troops

    30 Termagants (120 pts)

    30 Termagants (120 pts)

    Heavy support

    trygon prime (230 pts) regeneration (30pts )

    Total:750

  • Målat? omålat? helst målat?

    Målat är det som gäller

  • Grimm, Trollapan, Lasergreger och Ingvarsson. Alla godkända

  • här kommer min:

    Commander XV8-02 Crisis 'Iridium' Battlesuit Shield Generator Airbursting Fragmentation Projector Missil Pod 2 Shield Drones 189p.

    6 Fire Warriors Shas'ui Bonding Knife Ritual 70p.

    6 Fire Warriors Shas'ui Bonding Knife Ritual 70p.

    3 XV-8 Crisis Battlesuits Shas'vre Missil Pod Plasma Rifle 2 Shield Drones 190p.

    3 XV88 Broadside Battlesuits Shas'vre Twin-Linked Heavy Rail Rifle Twin-Linked Smart Missil System 2 Shield Drones 229p.

    Totalt: 748p.

  • Finns det stjärterum och hjärterum för mig och Hänninen att komma och leka på söndag? Kostar det en slant förresten? Vi vill i alla fall gärna komma och utplåna alla er plastfigurer. Vi är beväpnade med charmerande uppenbarelser, överlägset intellekt, ostfyllda listor och magiska tärningar för tillfällen när spelet inte går som vi tycker.

  • Björn, bara att köra

  • Och här kommer min.

    • HQ + (50pts)

      • Ethereal (50pts) (Failure is Not An Option, Independent Character, Invocation of the Elements, Stubborn)
    • Elites + (321pts)

      • XV8 Crisis Team (121pts) (Supporting Fire, Very Bulky)

        • Crisis Shas'ui (52pts) Crisis battlesuit, Fusion blaster (15pts), Plasma rifle (15pts)
        • Crisis Shas'ui (57pts) Crisis battlesuit, Fusion blaster (15pts), Plasma rifle (15pts), Target lock (5pts)
        • Shield Drone (12pts) Shield generator
      • XV8 Crisis Team (116pts) (Supporting Fire, Very Bulky)

        • Crisis Shas'ui (52pts) Crisis battlesuit, 2x Plasma rifle (30pts)
        • Crisis Shas'ui (52pts) Crisis battlesuit, 2x Plasma rifle (30pts)
        • Shield Drone (12pts) Shield generator
      • XV8 Crisis Team (84pts) (Supporting Fire, Very Bulky)

        • Crisis Shas'ui (42pts) 2x Burst cannon (20pts), Crisis battlesuit
        • Crisis Shas'ui (42pts) 2x Burst cannon (20pts), Crisis battlesuit
    • Troops + (162pts)

      • Fire Warrior Team (54pts) (Supporting Fire) 6x Fire Warrior Shas'la with pulse rifle (54pts), Photon grenades

      • Fire Warrior Team (54pts) (Supporting Fire) 6x Fire Warrior Shas'la with pulse rifle (54pts), Photon grenades

      • Fire Warrior Team (54pts) (Supporting Fire) 6x Fire Warrior Shas'la with pulse rifle (54pts), Photon grenades

    • Fast Attack + (88pts)

      • Pathfinder Team (44pts) (Scouts, Supporting Fire) Photon grenades

        • 4x Pathfinder Shas'la (44pts) 4x Pulse carbine with Markerlight
      • Pathfinder Team (44pts) (Scouts, Supporting Fire) Photon grenades

        • 4x Pathfinder Shas'la (44pts) 4x Pulse carbine with Markerlight
    • Heavy Support + (126pts)

      • Hammerhead Gunship (126pts) Blacksun filter (1pts), Ion cannon, Twin-linked smart missile system

    Tot: 747pts

  • här kommer min och Viktors listor

    Viktors:

    HQ: Farseer (1#, 100 pts) 1 Farseer, 100 pts

    HQ: The Avatar of Khaine (1#, 205 pts) 1 The Avatar of Khaine, 205 pts = (base cost 195 + Fast Shot 10)

    Troops: Guardian Defenders (11#, 119 pts) 11 Guardian Defenders, 99 pts = 11 * 9 1 Heavy Weapon Platform, 20 pts + Scatter Laser 20

    Troops: Windrider Jetbike Squad (3#, 61 pts) 3 Windrider Jetbike Squad, 61 pts = 3 * 17 (base cost 17) + Shuriken Cannon x1 10

    Fast Attack: Warp Spiders (5#, 95 pts) 5 Warp Spiders, 95 pts = 5 * 19

    Heavy Support: Wraithlord (1#, 170 pts) 1 Wraithlord, 170 pts = (base cost 120 + Eldar Missile Launcher x1 30) + Bright Lance x1 20

    Victors:

    Tyranids 750p HQ

    Tervigon(195)

    Deathleaper(130)

    Elites

    2 lictors(100)

    zoanthrope(50)

    Troops

    13 Termagants(52)

    13 Termagants(52)

    Heavy support

    Exocrine(170)

  • edited 25 juli 2014 18:58

    Ska utsnälla er alla med min Defiler Cult:

    CSM

    • HQ: Dark Apostle, Gift of Mutation - 115

    • Elite: Helbrute, TL Lascannon - 125

    • Elite: Helbrute, Missile Launcher, Reaper Autocannon - 115

    • Troops: 25 Chaos Cultists, 2 flamers - 120

    • Troops: 10 Chaos Cultists, 5 autoguns - 55

    • Heavy Support: Defiler, Extra Power Fist, Power Scourge - 220

    750 poäng

    Med reservationen att om jag inte hinner måla upp min Helbrute med ML/AC så fimpar jag den och stoppar in en Predator med Autocannon, Heavy Bolter sponsons och Havoc Launcher istället.

  • edited 25 juli 2014 22:34

    Och här kommer lite kompisar till Tompas galna cultister.

    Magnus J

    HQ

    Hive Tyrant (1) - Stranglethorn Cannon, Lash Whip And Bonesword = 200 pts.

    Troops

    Ripper Swarm Brood (5) - Deep Strike = 75 pts.

    Hormagaunt Brood (18) = 90 pts.

    Fast Attack

    Tyranid Shrike Brood (4) (198 pts.)

    -Tyranid Shrike (1) - Rending Claws, Scything Talons, Adrenal Glands, Toxin Sacs = 42 pts.

    -Tyranid Shrike (1) - Barbed Strangler, Rending Claws, Adrenal Glands, Toxin Sacs = 52 pts.

    -Tyranid Shrike (2) - Boneswords, Scything Talons, Adrenal Glands, Toxin Sacs = 104 pts.

    Heavy Support

    Tyrannofex (1) - Acid Spray, Thorax - Shreddershard Beetles = 185 pts.

    Total: 748 pts

  • mhmh
    edited 26 juli 2014 02:15

    Jag kommer köra med Stormclaw Space Wolve Supplementet.

    HQ1 - Krom Dragongaze, 130pts

    HQ2 - Rune Priest, Master of Runes, Runic Armour, Force Sword; Wolf Tail Talisman 150pts

    Troop1 - 5 Grey Hunters, Power Axe, Plasma Pistol, Plasma Gun. 125pts

    Troop2 - 5 Blood Claws, Power Fist, Plasma Pistol. 110pts

    Elite - 5 Wolf Guard, 5 Terminator Armour, 3 Storm Bolter, Frost Sword, Thunder Hammer, Storm Sheild, Heavy Flamer, 2 Powe Fist, 1 Chain Fist 230pts

    Totalt 750pt

  • edited 26 juli 2014 14:20

    Kommer spela space marines med iron hands chapter tactics.

    HQ

    Librarian mastery level 2. Meltabomb 95p

    Troops

    Tactical squad, tot 7 marines, flamer, veteran sergeant med power weapon och melta bomb, rhino 168p

    Tactical squad, tot 5 marines, plasma gun, veteran sergeant med meltabomb, Razorback med assultcannons 175p

    Elites

    Venerable dreadnaught, assault cannon, missile launcher. 155p

    Venerable dreadnaught, assault cannon, dccw med heavy flamer, 155p

    /748p

  • edited 26 juli 2014 14:21

    Det är varmt och djävligt att sitta och måla, så jag editerade första listan till något helt färdigmålat. Syns imorgon.

  • ser ut som om det kommer bli svårt att spela en närstrids lista eftersom många spelar skyttebaserade listor

  • Desto sötare seger :)

  • @Ingvarsson, jag har tre Flamers i min lista och resten närstrid så jag vet hur du känner. Go big or go home är nog taktiken med närstriden...

  • Alla listor godkända ( viktor plockar bort warp spiders men det har vi redan pratat om)

  • när öppnar fantasia imorgon? (tycker ni borde skriva det på fantasias hemsida)

  • Det ska bli kul att får en för test på nya Space Wolfs reglerna. Då reglerna för SW är lite annorlunda i Stormclaw boken.

  • Vi öppnar 12.

    Vill ni hjälpa till att ställa upp går det bra från 11

  • Det var kul men svettigt. Fick lära mig dock en sak. GWs egna listor är inte särskilt ostiga. :D

  • Oroligt kul turnering. Varmt ja men det tar man gärna.

    Enda va match två (scenario 3?) och scenariot där . Kan va att det är 4 passioner inblandade och inte 2 sån år FF. Det blev väldigt rörigt i hur det skulle spelas och väljas.

    Bra turnering. Bra lokal. Bra folk på plats. Bra arrangörer

    5 tummar upp av 4 solat

  • Det var en mycket kul tillställning! Som Trollapan ovan sa så kändes scenariot i match två ganska "mekkigt" med att stå och välja ut kort/T:Os. Men det är det enda lilla jag kan kritisera, resten var bara prima!

    Tack till alla, särskilt mina och Björns motståndare.

Sign In or Register to comment.