7th necron/csm lista 2k

edited 6 juli 2014 11:40 in Warhammer 40k

Har försökt göra en lista till kommande FF, så man kan börja måla i tid för en gångs skull. Ursäkta om det ser konstigt ut då jag skrivit det med min iphone.

Necron lord. 195p Cmd barge, warscythe, mindschackle

5 immortals - night scythe 185p

5 immortals - night scythe 185p

7 scarabs 105

3 tomb blades 60p

3 tomb blades 60p

A-barge 90p

A-barge 90p

A-barge 90p

Chaos lord 205p (crimson slaughter) Mon, bike, pfist, lclaw, demonheart, sigil, gift of mutation, blight grenades

5 csm , meltagun, mbomb. 140p rhino: dozer, combi-melta,

5 csm, meltagun, mbomb 140p rhino:dozer, combi-melta,

5 spawns 180p Mon

Maulerfiend-lash 135p

Maulerfiend-lash 135p

TOTAL POINTS: 2000p

Tror poängen stämmer, några saker är ur minnet då jag inte hade codex i hand

Kommentarer

  • Ser ruggigt ut, väldigt rörlig vilket verkar vara viktigt i 7e. Enda frågetecknet jag har är väl att du har två maulerfiends, om jag inte missat nåt så är man väl fortfarande begränsad till ett heavy support slot med allies.

  • Man är inte begränsad till en heavy support slot. Du kan helt enkelt ta 2 detachments a 1 hq och 2 troops

  • Är FF 2000p eller 1995p den här gången?

  • @Orith Sant, men misstänker att Fanatic kommer sätta någon begränsning på hur många CADs man får ta, t o m GWs egna turnering satte max 1 CAD som enda restriktion. Annars kan man ju nästan lika gärna tillåta unbound känns det som.

    Men men... innan de kommer ut med begränsningarna så får man väl anta att man kommer spela enligt regelboken, hur absurda reglerna för att bygga arméer i 7e än är.

  • 2k eller 1995,, bu eller bää. Själv tycker jag 1750 Är lagomt då det är nya regler etc. Tar lite Extra tid att spela. Man vill ju hellre spela Klart än att avbryta tur 3-4.

    Listan ovan är med 2 detatchments, med allies hade Den varit mkt annorlunda, kamske till o med ren csm istället

  • En stygg stygg lista det där som du redan vet och mycket hänger på hur FF restriktioner, missions och poäng bestäms. Har några listor på g men svårt då man inte vet mer hur landet lutar turnerings mässigt. Förståeligt såklart iom allt är nytt än.

    Och Doomarn.. Keep on rocking the bad ass lists

Sign In or Register to comment.