Rare earth magnets

edited 23 oktober 2007 13:50 in Figurmålning etc

Nån som vet var man kan få tag på rare earth magnets utan att behöva betala $50 i frakt?

Kommentarer

  • Classe ska ha hela påsar med neodymmagneter (samma sak) med eller utan skruvhål. Jag köpte åtminstone en påse förra sommaren, förhoppningsvis ska de vara kvar.

  • Classe? Vem är det? Hur får man tag på honom? Hur stora var magneterna?

  • Jag gissar på Clas Ohlsson

  • edited 23 oktober 2007 17:12

    Ahhh, det borde ju vem som helst förstått. Känner mig dum. Ska gå och kolla där.

    edit: Kollade hemsidan, de minsta jag hittade där hade en diameter på 10 mm, och det är alldeles för stort. Jag vill ha magneter med 2-3 mm diameter och kanske 1-2 mm tjocklek.

  • Så små hade dom nog inte är jag rädd, även om jag har köpt 8mm där förut så har dom nog aldrig haft så små som 3mm. Tyvärr. Vet inte riktigt vart man ska kolla annars, men jag ska gå igenom de prylsajter jag känner till.

  • Gaussboys.com hade riktigt bra priser, billig frakt och snabb leverans när jag beställde därifrån häromåret.

  • http://www.supermagnete.de/ Dög, går att byta språk till Engelska. Frakten ligger på 9 Euro, men magneterna var så pass billiga att det funkade. Dock jämförde jag endast med nån amerikansk sida med svindyr frakt.

    Nu ska det magnetas drop pods!
  • På RT har vi en kille som säljer magneter (från Gaussboys). Han hade en sida uppe poltillpol.se, men den är nog nere. Maila honom på lenny_danielsson(at)hotmail.com, antar att ni vet vad som ska bytas ut
  • Jag har beställt från gaussboys nu, eftersom dollarn är så låg blir det ju billigt. Lite seg frakt bara, drygt en vecka. De hade bäst utbud av de jag kollade på.

  • vad ska du använda magneterna till?
  • Kunna plocka isär stora modeller för transport och för att kunna swappa vapen och utrustning.

Sign In or Register to comment.