Test av nya Iron Gauntlet 20/7

edited 23 juni 2014 13:18 in Warmachine / Hordes

Söndag 20e Juli tänkte jag/vi styra upp en testdag för de som är intresserade av nya Iron Gauntlet (för er som inte läst det ännu så innebär nya Iron Gauntlet att man bygger 3 50p listor i samma faktion innan turneringen, när 4st är obesegrade så lottar man pairing, sedan väljer man caster av de 3 man har, efter det får båda 20 min på sig att bygga en 75p lista av det som finns med i 50p listorna, mer info finns på PPs hemsida, http://files.privateerpress.com/op/IronGauntlet/IronGauntlet2015Rules.pdf )

Preliminärt så siktar jag på att vara på plats och redo att spela vid 10.

I praktiken innebär det att vi bygger 3 50p listor (som man skulle kunna tänka sig att spela, men det är upp till ert eget samvete ) i förväg och sedan försöker vi få in 2-3 75p matcher var under dagen där man får testa att bygga lista efter det man ska möta.

Fråga gärna om något verkar oklart.

Det kommer troligtvis inte bli en turnering av det hela men om det skulle vara intressantare så borde det också gå att ordna (ingen turnering innebär att det blir lättare att kika förbi när man själv har tid eller sticka iväg tidigare om man har annat att göra och även att man snabbare kan få en till match när man blir färdig)

Sign In or Register to comment.