mono-nurgle lista

edited 20 juni 2014 17:36 in Warhammer fantasy

Tjenare, jag funderar på att starta en 2500pts WoC- lista. Istället för att köra med den mest knäckebrutna listan så vill jag göra en lista som är rolig att spela med och som innehåller några enheter som inte är så vanliga.

Jag har redan en Lord på demonic mount, sorcerer och 3 ogres. Vad mer skulle ni sätta in i en rolig, och någorlunda konkurenskraftig lista? Mina enda restriktioner är att det ska vara Nurgle och att en enhet ska vara dragon ogres :)

Kommentarer

  • Troll känns ju ganska nurgligt, men du har iof ogres och dragon ogres redan. Annars såå kanske en nurgle giant, 6 toughness är ju coolt.

  • Får man alliera in saker i Fantasy? I så fall alliera in lite nurgledemoner!

  • Man får inte alliera i fantasy :) som det ser ut nu så funderar jag på:

    Lvl 4 med lore of nurgle

    Bsb med mark of nurgle på fot

    Exalted på demonic mount med filth mace

    20ish warriors med mark of nurgle

    2x5 warhounds

    Charoit (eller mer warriors)

    3 dragon ogres

    Minst 3 ogres med mark of nurgle

    Sen är det ganska öppet, som listan ser ut nu är den inte tok hård. Dea kom med förslaget att köra plauge drones (fantastiska modeller!) som skullcruchers. Tror ni listan blir sådär lite lagomt hård då? Poängen som är över just kan man ju lätt fylla upp med magic items och kanske några fler ogres/dragon ogres.

    Vad tror ni?

  • ser lagom hård ut en funderingar bara vars ska du gömma din gubbe å demonic mount? sedan kör med charioten häldre sän fler krigare så du får mer rörelse i armen

    ser ananrs bra ut inom de premisser du satt

  • Oj, glömde visst inkludera k0nightsen som jag tänkt ha. Med dem i listan får jag mindre plats för annat, kanske får skippa skullcruschers då... ska sätta mig o räkna lite ;)

  • Jag tycker att det är lite sådär att köra plaguedrones som skullcrushers, lite trist för egentligen blir det ju inte en mononurgle lista då ;)

Sign In or Register to comment.