Bubble säsong 10 - Info och allt annat tråden!

2456724

Kommentarer

  • Ingen minotaur lord då :/ då blir det inte chaos. Skaven isf.

  • Kan vi inte modda in det som är bra från narrowing 2014? Kommer inte ihåg något förutom mino blev leader (coolt och bra för chaos är inte jättebra) och nya stunty reglerna (suger så hårt).

    Vad var länken till senaste narrowing?

  • edited 24 maj 2014 22:49

    Jag tycker vi trycker in det vi vill ha från Narrowing 14.

    Är det något som man vill ha med skriver man det här, men om någon är emot så stryks det.

    Så om någon är emot allt som tas upp så blir det samma som förra året.

    Jag vill ha "nya" Chaos-laget eller ändringarna i det tex bara för att det är coolt, jag vill ha Amazoner som narrowing 14 dvs block på blitzers. Jag vill inte ha att alla stunty players ska få det Mankans snotlings hade i år med stichy.

    Sedan kommer jag att spela med Chaos Pact i år. Red Kross! MUGAHAHHAHAHAAHAAAAA

  • edited 24 maj 2014 23:36

    Okej med mig att Amazonerna återgår till Block. Okej med mig att Minotauren blir en Lord gratis. Tvivlar på att dessa två grejor kommer vinna hela ligan liksom...

    Nya Stunty ABSOLUT INTE! Hur fasen tänkte de där??? Fast anti-tackle-skillen sitter på Right Stuff! Inte Stunty i sig så Lizardmen till exempel har ingen nytta av det. "Bara" Gobbos och Halflings (och snottar då).

  • edited 25 maj 2014 09:44

    Changelog 2014
    CRP+ Bank: Bank size is increased to 150K.
    CRP+ Right Stuff: Part of Galak's original list I've re-introduced the ability for Right Stuff to protect the player from Tackle on a Block/Blitz.

    Orc, Dwarf and Underworld Team: Revert to official line-up.
    Amazon Team: Revert to official line-up - but the price of linegirls is increased to 60K
    High Elf Team: Thrower loses Safe Throw but gains Sure Hands.
    Chaos Team: Minotaur becomes Minotaur Lord and gains Leader.
    Halfling Team: Halfling linemen revert to official stats.
    Gobbo Team: The 3 Secret Weapons revert to official stats. However, Trolls become River Trolls and gain Foul Appearance and Thick Skull.

    där har vi alla ändringar från det vi kört i bubble 9.

  • Jag vill spela narrowing med 150k-bank. I övrigt tycker jag det är sak samma om det är version 13 eller 14.

    Det sagt tycker jag det är kul att prova nytt för att se om det blir bättre.

  • Jag ser gärna att Gobbos har narrowing 13 med sneaky git o kan sneaky sig tillbaka in i matchen.

    Gärna att halflings har kvar 4 Catchers med Ag 4.

    Bara snottar som undviker tackle på block tärningen.

    andra lagändringar verkar ok

  • Ska nog tillägga att jag inte är emot någon sorts version 13.5 heller.

  • edited 26 maj 2014 10:01

    Så då klubbar vi igenom följande: Narrowing 13,5

    Dvs Narrowing 13 reglerna med följande från #14

    Banken ökar till 150K.

    Amazonerna: Blitzers blir som vanligt igen men "linegirls" får ökad kostnad till 60K

    High Elf Team: Thrower tappar den fruktade Safe Throw men får den fördömda Sure Hands istället.

    Chaos Team: Minotaur förvandlas till en Minotaur Lord och får Leader eftersom han är bäst.

    Gobbo Team: Trolls förvandlas till River Trolls och får Foul Appearance eftersom de luktar så mycket surströmming och Thick Skull eftersom de någon gångs ska kunna få användning för sin skalle till något vettigt utöver grävandet efter guld (peta näsan).

    Allt annat är som vanligt?! Skriv nu eller är för alltid tyst, så kan Lars lägga in detta i Bubble så vi kan trycka in våra fantastiska rosters för kommande säsong :)

    RED KROSS!!!

    redkross

  • Jag är för de reglerna.

  • Sneaky git skill på Gobbos FFS!

    Vill ha halfling catchers o grejer.

    Kommer inte spela någon av dem tror jag men jag vill uppmuntra andra att göra det :-)

    Är det ingen kostnadsökning på Minotaur lorden? Typ 20-30k?

  • Sneaky Git och halfling catchers är nog kvar. Det var väl nuvarande regler med de ändringar som Frantic skrev.

    @Basse Det är väl tänkt att leader ska hjälpa Chaos-leget att bli lite bättre i starten och uppmuntra dem att ta en Minotaur från start. I det långa loppet så räknas det väl med att det inte någon större förändring av team value eftersom Chaos ändå bara är en hög med bloat.

  • Exakt så ska vi lira! Men tusan då har ju mina Slayers inte Block!! AARRGGHHH nåja det får man ta!

  • *** Newsflash ***

    Coach Stareater som visat sig hålla en jämn standard (4-4-4) med de kaotiska Khorne under nuvarande säsong har lyckats skriva ett guldkontrakt med två lag. Hur detta ska gå för den annars så upptagne coachen det får vi se.

    Goblin-laget Ponzi Schemers som enligt rykte betalat en jättehög summa för coach Stareater. Tyvärr hade inte laget några kontanter utan har istället betalat ut hela summan i högt värderade Leanman-aktier som spås att ha exponentiell tillväxt i all evighet. Det var helt enkelt ett för bra erbjudande att tacka nej till.

    Det andra laget är human-laget New Vegas Vault Dwellers som coach Stareater tidigare coachat under Nordsken kupp 2513. Det året lyckades man med konststycket att vinna Most Touchdowns (delat), Most Casulties (delat) och med en enda futtig poäng undvika att hamna sist i turneringen. Lagkapten (nummer 13) som går under det mystiska namnet The Vault Dweller har lovat att i år ska lagets catchers få riktig rustning och lagets Ogre Marcus har också erkänt att han under tidigare säsonger har fått oförtjänt mycket betalt.

  • Ett par frågor som måste klubbas igenom.

    1. Ska trollkarlen verkligen kosta 200k, jag köper honom otroligt sällan för 150k eftersom det svider för mycket vid en etta, men hur ser ni på det? Ska den skäggiga mannen kosta 200k kommande säsong också eller ska vi sänka priset för honom?

    2. Fan Favourite? Behålla eller skippa?

    3. Någon övrig fråga som vi vill ta upp som vi missat?

  • edited 27 maj 2014 17:17
    1. ja 200k
    2. skippa
    3. nej
  • Kör på 200, skippa, nej

  • edited 27 maj 2014 21:28

    Så då är vi överens...

    @Nilssonharhund A.K.A Lars!

    Fixar du bubble så man kan lägga in sina lag i BubbleX?

  • Tycker fortfarande Bounty idén är god men värdelös. Kan vi komma något bättre?

    Att man får 20k vardera efter varje match som måste läggas som Bounty på någon ur motståndarlaget? Vad som helst utom nuvarande...

    1, trollkarl 150k

    2, ja

    3, tycker bank 100 k var bra så jag lägger en röst på det. Och ovan nämnda klagomål på Bounties!

  • Skapa lag som ni vill så flyttar jag över dem i ett svep senare.

  • Om någon har tid och kan ta sigut till Sävar imorgon kväll så kan jag spela säsongens första match. Om @frantic tycker att det är ok att jag tjuvstartar. Annars ser vi det bara som en övningsmatch.

  • Tjuvstarta du!

    Jag har gjort mitt lag klart och är redo för sammandrabbning efter helgen!

  • Gäller bara att hitta en motståndare. En del drar nog till nordsken i Skellefteå.

  • Nordskensdvärgar here I Come!

  • Blev en "lär nybörjaren spela"-match för mina New Vegas Vault Dwellers. Segern satt hårt inne men jag vann med 4-3 mot Orcs efter en runda 16 long bomb, som fångades i två tackle zones och sedan dodgades in i mål. Kassaskåpssäkert.

    Ska se om jag lurar med mig yttligare en Daniel till ligan.

  • Efter den förlusten/vinsten (kan inte avläsa om han vann eller förlorade) så är han varmt välkommen till Bubble :D

  • Jag vann såklart. Skulle aldrig förlora mot en nybörjare. Hade allt under kontroll hela tiden.

  • Jag har gjort mitt lag för säsong 10 :) flytta över från säsong 9

  • Ja men då drar vi igång med säsong 10. Jag knåpar ihop en bra första post med regler vi kommit fram till också är det bara att drabbas samman!

Sign In or Register to comment.