7th ed. i Maj?

edited 12 maj 2014 23:39 in Warhammer 40k

Så om jag inte misstolkar detta eller har blivit totalt trollad så kommer nästa edition den 24:e maj? Känns lite väl snabbt, att 6th knappt varit ute så länge men det kanske är för att min tidsuppfattning är helt knas..

Kommentarer

  • edited 13 maj 2014 04:55

    Jag hoppas bara att dom inte sabbar spelet allt för mycket, 40k-intresset i min spelgrupp är redan ansträngt som det är. Det har det väl varit sedan 3rd ed damp ner och var kasst iofs, men eftersom det mesta sen dess har handlat om skadereglering så tycker jag att 6th faktiskt hunnit bli rätt bra om man fortsatt spela utan tjafs som flyers, allies, fortifications och Necrons som plötsligt har sociala skills.

    Det vore synd att se en hygglig grund gå till spillo genom ökat spelrum för idioti och fortsatt fokus på att bli ett överdimensionerat Epic, men tiden får väl visa om det blir nåt att ha eller om det blir nådastöten för oss. GW vill ju dessutom ha en njure för allt man köper nu så kassa regler vore verkligen droppen.

    Nåja, i sämsta fall får vi fortsättningsvis kasta våra pengar på Malifaux, X-wing och diverse kort- och brädspel istället, och sämre kan man ju ha det.

    Eller så blir det detta som får mig att ta steget och börja spela 2nd ed igen? Min kusin har redan gjort det, så.

    /Sur gammal farbror

  • Mycket av det som läkt ut från gw på sistone tonar ner allies, gör om psychic till en egen fas mer likt fantasy och närstrid verkar få en rejäl genom körare. Mycket av det här kommer från läkta white dwarf bilder och texter.

    Jag har för egen del aldrig varit så peppad å någon ny edition som den som kommer nu.

    Pepp pepp folket!

  • För mig har 40k aldrig varit bättre än 4th ed. Det lät som att vissa av de grejerna är tillbaka nu, vilket gör en glad.

  • Jag hoppas på följande:

    • att de kommer hitta en balans mellan närstrid och skytte, så att inte det ena är direkt bättre än det andra.
    • att de hittar på något som det mer värt att ha en del större enheter, så att msu inte blir det bästa sättet att bygga listor hela tiden.
    • Att woundallokeringen blir bättre och mindre separat tärningsrullande när karaktärer är inblandade. Jag hoppas på ett system där träffarna separeras mellan vanliga trupper och specialtrupper/karaktärer och efter det blir det friare att plocka casualties. Mer en tillbakagång till tidigare edition alltså, men inte riktigt.

    Av det jag har sett hittils.

    • Olika sorters FOC:s. Gillar idén och hoppas att det finns bra anledningar att använda de olika varianterna.
    • Psychic Phase. Mest troligt en bra idé beroende på genomförandet. Jag hoppas på nått lite mer innovativt och inte för mycket copy pastande från fantasys magic phase.
    • Lords of War. Inte alls i min smak. I apokalypse och dyl. jättebra. I vanliga 40K, ööööh nej...
    • Move through diff. ryktas bli -2" vilket jag tycker är bra så att det alltid påverkar trupper.

    Det verkar som man måste ta med sig en hel del extra modeller om man vill trolla med demonologi i nästa edition :)

  • Jag kan glatt medge att det finns saker som ser lovande ut, men jag har inte varit direkt imponerad av GWs utgåvor eller strategier på senare tid. Men grunden i 6th är som sagt inte fy skam även om det finns mycket att slipa på.

  • Jag tror det kan bli bra om de utgår från 6e och mestadels bara slipar, vilket de verkar som de gör. Exempelvis en kraftutjämning mellan de olika magiskolorna vore kanon, så det inte bara blir Divination som gäller. Daemonology verkar intressant, jag antar att hur pass bra det är kommer vara nära knutet till hur nya magisystemet fungerar... Om det fungerar som det ryktas så kommer det nog vara rätt svårt att summona saker med warp charge 3.

    Sen Unbound arméer där man får spela med vad man vill kan ju bli helt absurda men det känns väl lite som att de flesta kommer vilja köra Battleforged ändå, så man får någon sorts struktur i det hela. Escalation inbakat i spelsystemet känns sisådär också, men med Knights redan ute så var vi väl redan där oavsett om vi ville det eller ej.

  • Ni missar väl inte vår 7e ed. turnering den 25:e maj. Mer info hittar ni i separat tråd här på Stridshammaren

    För er som vill få tag i regelboken tidigt så kommer vi att hålla nattöppet på Fantasia fredag 23/5 (24.00). Då kan ni hämta regelbok, vinna presentkort, vara med på quiz mm. Mer info på Fantasias hemsida

  • Awesome Dea! Count me in

  • Är utlottningar och rabatter osv endast för de som kan ta sig dit på fredag natt?

  • Är utlottningar och rabatter osv endast för de som kan ta sig dit på fredag natt?

    Rabatterna är till alla som förhandsbokar, oavsett när du hämtar boken.

    Utlottningarna kommer att variera, återkommer om det. Men det kommer att vara utlottningar både på fredagnatt och lördag

  • Awesome Dea! Count me in

    Har skrivit upp dig på en regelbok. Ville du vara med på turneringen också?

  • Ska kolla med respektive men det lutar åt ja. Kommer förbi Fantasia i morgon då vet jag

  • edited 16 maj 2014 22:50

    Bah! Om det finns andra FOCs så måste man kanske planera om sin armé inför höstens fanatic. :P

  • Nu finns regelboken att bläddra i på Fantasia.

    Vi har fått tag i fler Psychic Decks och Tactical Objectives. Fem av varje kommer att säljas på fredagnatt, först till kvarn. Vi får in fler på torsdag nästa vecka, dom kommer ni att kunna förhandsboka från och med fredagnatt.

  • Vi firar 40K, 20% rabatt på alla 40K modeller inatt!

    Nattöppet ikväll (23.45 - 01.00) på Fantasia. Kom förbi och plocka upp nya 40K regelboken och fyll på ditt figurförråd.

    Utöver det så håller vi en 40K Quiz där du kan vinna Tactical Objectiv Cards och Psychic Deck. Vi lottar ut massa terräng bland alla som köper en regelbok.

    Entrén vid Dansskolan är det som är öppen.

    Välkommen in ikväll.

Sign In or Register to comment.