Umeå scenen? Några frågor!

edited 7 maj 2014 10:53 in Warhammer fantasy

Hej! Jag kommer att flytta upp till Umeå i Juni för att utföra min PhD utbildning dom kommande 4-5 åren. Jag har spelat bland annat Warmachine och Infinity under de senaste 5 åren och dessa spel är alla skit kul att spela, dock är de ofta i turnerings syfte.

Nu när jag skall flytta upp till Umeå och har en liten fast inkomst tänkte jag ta tag i WHFB en gång till. Detta var spelet som fick mig att börja med miniatyrer (som många andra) och undrar nu om det finns en ordentlig scen där uppe? Har länge varit sugen på Bretonnians och har hört rykten om nya releases snart. Som en tanke var att börja samla och måla upp sakta men säkert och köra lite av dom gamla Warhammer skirmish scenarion (för dom var skit kul back in the day typ 2001-2002ish). Finns det något intresse av detta? Kommer klart att fortsätta med dom andra spelen, men ombyte från turnerings typ skulle vara skönt :D

Kommentarer

  • Välkommen till Umeå, en av Sveriges bästa figurspels-communityn! Missa inte de stora turneringarna, men mitt riktiga tips är att hitta lite folk som är på samma "nivå" som dig (oavsett om det är vinnavinnavinna, spela lite casual med en bärs eller de som hellre bygger och målar), det gör spelupplevelsen sjukt mycket roligare!

  • Kom och lira Blood bowl. En liga där vi inte lirar till 1000% för att vinna förrän den fina muggen ska vinnas i slutspelet!

  • Välkommen till Umeå. Umeå har flera spelgrupper den största och mest kända är Föreningen Umeå SpelKlubb (F.U.S.K). Kulturhuset Klossen spaldes det mycket på (vet inte själv hur mycket) och på World of Boardgames spelas det också. Det första steget för att komma in i spelandet i Umeå är att besöka butiken Fantasia som ligger i Sagagallerian.

    Just Warhammer Skirmish har jag inte sett spelas sedan the old days. Mordheim förekommer dock i bland. Warmachine och Hordes spelas det väldigt mycket. Där finns allt från casual-gamers till "den andra änden av skalan". Som khanmank sa så spelas det mycket bloodbowl i Umeå. Det spelas dock inte på F.U.S.K.

    Warhammer Fantasy spelas det mycket av och 40k håller på att få sig ett uppsving. Malifaux-scenen har börjat växa till sig under det senaste året och är nu ganksa stabil. Det finns några som spelar infininity och Dropzone Commander. Flames of War spelas det mestadels på World of Boardgames.

  • Får väl välkomna till Umeå också.-)

    Välkommen förbi Fantasia så kan vi snacka mer om spelandet i Umeå

    //Andreas

  • Låter som om spelbehovet kan släckas uppe i Umeå! Det är ju bra.. Jag får helt enkelt dyka upp på Fantasia så fort jag är uppe med alla grejer etc. Kommer bo i Norrbyn första månaden, men bus finns ju alltid. trots lång väg att gå :D

  • Har även Malifaux, men har lirat det exakt en gång. scenen i GBG dog ut just när allt var målat :D

  • Jag har också lirat Malifaux exakt en gång. Sen föddes dottern och allt hamnade på is men nu köps det saker igen ...

  • Ja, i Umeå är figurspelsscenen så pass bra att även de mindre spelen får lite kärlek även om GW:s spel fortfarande är störst. Warmachine/Hordes, Malifaux, Flames of War, Dystopian War, Dropship Commander, Infinity och X-wing för att nämna några.

  • carreras & khanmark, söndagar brukar bara bra dagar att spela Malifaux på F.U.S.K. FYI. Om ni är sugna att dra igång igen.

  • skall definitivt komma förbi FUSK när jag kommit upp till Umeå och har stadgat mig lite. Har ingen lägenhet än....

Sign In or Register to comment.