Malifauxturnering 27/4 35 soulstones

edited 16 april 2014 00:56 in Turneringar / konvent

Tjenare boys and girls!

Nästa FUSK på sagagallerian så kommer det hållas en malifauxturnering. Information kommer att komma upp innan helgen. Det kommer bli superkul! anmälan sker här eller på fantasia. Välkomna

Kommentarer

  • edited 16 april 2014 00:57

    Anmälningslista

    1: Bebbe

  • Marcus P :D:D:D

  • Awessome om in

  • krockar inte tuneringen mer warmachine tuneringen som är samma dag?

  • Jupp man får välja

  • Vore det inte bättre om man bara flyttade denna turnering till 4/5 istället?

  • Håller med, man ska inte blanda spelsystem ty det är en styggelse.

  • Kan man muta turnerings ledaren så man få ha ytligare 16 soulstones. Min muta består av helgrillat älg med vildsvins bacon och som efterrätt ens kroppsvikt i plopp.

  • Jag vill veta mer om vad det innebär, mer exakta tider och regler osv., ev. att jag kan vara med.

    Jag håller med föregående talare, det hade varit trevligt om åtminstone en match hade varit 50SS, som ju verkar vara standardstorleken.

  • Bebbe, är det inte dax att slänga upp lite info?

  • "Det kommer bli superkul!"

    Vad mer behöver du veta Lost? :)

  • edited 25 april 2014 10:05

    Så! Tillbaka efter att ha tappat bort mig på internet så är jag här"!

    Dagen startar kl 12:00 Så inchekning då.

    Schema:

    12:00-12:15 incheckning

    12:15-14:00 match 1

    14:10-16:00 match 2

    16:10-18:00 match 3

    Eventuell prisutdelning 18:15

    Vi kommer att spela med en låst master. Så man får ändra crew men inte master inför varje match.

    35 soulstones.

    Vi kommer dagen att spela om en massa achivements- Kommer att lista dessa här. Så det är nödvändigtvis inte den som spelar bäst som vinner. När dagen är färdig så får man sammanställa vilka man lyckats ha plockat. Ska fixa så att dessa kan skrivas ut på plats.

    I don´t like to lose!
    Vinna en match är värt 1 poäng

    Good game, Let´s do it again!
    Spela oavgjort alla tre matcherna 5 pts

    Good loser!
    Förlorat samtliga ,matcher 2 poäng

    How dah fuu!
    Vinna med noll modeller på bordet i slutet av matchen 2 pts

    An ace up my sleeve!
    I följd av en röd joker döda motståndaren master 1 pts

    Ouchhh...
    Ens master dör efter att man dragit en svart joker 1 pts

    The last man standing!
    Man har en modell kvar på bordet 1 pts

    Didn't i kill yah?
    HA lika många eller fler modeller kvar efter att matchen är slut 1 pts

    Master planner!
    Valt minst fyra olika schemes 1 pts

    Get tha job done!
    Tagit poäng på alla sina schemes 1 pts

    Bad leadership!
    Tappat sin master i alla spelade matcher 1 pts

    Bulletproof!
    Överlevt me sin master i alla matcher 1 pts

    I came ready foh war!
    Målat egna schememarkers 1 pts

    Bad hand..
    Aldrig flippat en joker under en match 1 pts

    Sitting on ace's
    dragit minst fyra jokrar under en match (cheata räknas ej) 1 pts

    Are your vision a bit blurry?
    Dödat någon av poison 1 pts

    Kill it before it lays eggs!
    Döda en modell av burning 1 pts

    Doubletap!
    Döda en modell som blev summoned samma runda 1 pts

    Man on a mission!
    En modell ska under en match lagt ut minst fyra schememarkers 1 pts

    I will giva yah a chance!
    Att under en runda (säg det till motståndaren innan) Inte kolla vad man har på handen. Man får cheata i blindo givetvis 1 pts

    Nothing to hide..
    berätta för motståndaren vilka två schemes man har valt under en match 1 pts

    Didn't see that comin did yah!
    dra en severe på skada på tre kort där du tar sämsta (röd joker räknas ej) 1 pts

    Give yah a headstart!
    Låta motståndaren börja utan att ha vunnit iniativ 1 pts

    Viktigast är ju att ha roligt!
    ses på söndag.
    MvH Bebben

  • Inget achivement kan tas mer än en gång!

    vi är 10 anmälda för tillfället. Glömde listan på fantasia dock..

  • Stort tack till Bebbe och alla trevliga medspelare (dvs alla medspelare) för en mycket trevlig söndag :-)

  • Håller med det var väldigt trevligt, dock har jag några kommentarer:

    Tidhållningen, inte bra. Jag ser gärna att det blir hårdare tills nästa gång, oavsett "jag ska bara..."-syndromen. När det är 20min. kvar är det sista rundan, när det är 5min. kvar är det sista aktiveringen (vilket som nu kommer först, och att det blir jämnt antal aktiveringar). Eller något liknande.

    Så småningom så kommer det säkert gå snabbare att spela, men 1.45 - 2h. eller så känns för länge för 35SS.

    Gällande SS ser jag gärna att det skulle eskalera under dagen, har sett intressanta turneringsalternativ på det där internet, där de började med 25SS (ingen master tillåten, och inga SS annat än Cache kvar efter Crew är köpt), sedan en 35:a, och avsluta med en fullstor 50SS. Verkar roligt, ger en också möjligheten att prova på "standard"storleken.

    Achivements var roliga, dock så blev det lite rörigt med så många, kanske städa till det lite grann inför nästa vända. Sedan kan jag tycka att det skulle vara mer fokus på matchvinst, inte helt avgörande, men mer värt. Nu spelades det till viss del mot Achivements, vilket gjorde själva matcherna lite "meh". (Vad kan jag få om jag gör så här denna match, etc.) Både Strategier, Schemes och Achivements blev lite mycket kan jag tycka.

    Skulle det vara värt mer att vinna sina matcher (säg 2 pts. per match) hade t.ex. jag ändå inte vunnit, ens om jag skulle vunnit alla mina matcher, men det hade varit bra mycket närmare vinnaren med sina 13(?)pts.

    Något ska väl dem ha som är kick-ass på själva spelet också? :)

    Sedan var det ju lika mycket värt att vinna sin individuella match med 4-3VP som det var att vinna med 10-0VP, någon skillnad där emellan till Achivement-potten borde ju gett något? (vinner du din match med en skillnad på 6VP eller mer; +1 Achivement pts.) Eller så.

    I övrigt en mycket bra Söndag.

  • tack för i söndags. ska upp med en lista på hur det gick. Achivements kommer att återkomma nångång i framtiden. Men vill att vi ska satsa på att köra riktiga turneringar med större poäng. Brukar vara rätt anal med tid när jag annordnar fantasy tillexempel. det ska jag vara hårdare med givetvis. Förmodligen lättare om man inre själv är med. ska kolla lite på hur wyrds egna turneringspack ser ut. ska sparka igång communityn ordentligt nu :)

Sign In or Register to comment.