vad kommer att vara bra/dåligt på kommande fanatic. (fantasy) hjälp med woodelfs i nuvarande meta.

edited 6 mars 2014 18:27 in Warhammer fantasy

Jag bor för närvarande i gävle och spelar inte så mycket så jag har noll koll på nuvarande meta. Därför frågar jag här, what is the shit. Mycket core för att hålla objektiv / dödsstjärnor / döda allt med magi / 2+2++ save lords som flyger runt och dödar allt...
Vad kommer man att möta, själv kör jag woodelfs.

Listan ser för närvarande ut typ som följande:
ancient med anoyanse och +1dispell tärning.
lvl 4 med reroll dispell staven (tror på life,kanske beast om jag tar treekins)
noble bsb med HoDA
typ 60-70 gladeguards
ca 30-40 dryader
troligtvis 3 enheter gladeriders
en träman
två örnar.

skulle nog lägga in en till träman men har ingen modell. funderar på att lägga in treekins och ta bort litte core men jag vet inte.

Jag har också funderat på att köra med en draklord och 2 trämen. Deta skulle ge mig mycket mera punch då trämen trots deras movement ofta känns ganska imobila då det är det enda som fiendespelaren behöver oroa sig för. (i andra listor så kan du ofta ha en dödsstjärna och sedan få ditt monster springa upp på sidan av fienden). Det skulle dock lämna mig totalt värdelös på allt vad magi heter.

Kommentarer

  • Du kommer vara riktigt stark på objektiv scenarion, svårare i pitched, men möter du alver/t3 kommer du skörda på rätt bra med ovan lista.
    Du saknas muskler det är rätt och kommer få jobbigt mot saker med hög T och M med en i stort sett gunline Wood Elves arme med dryader. Ancient och trädmanen kommer få jobba hårt för att rensa bort framför glade guards.

    Metat nu är lite inf, mycket kav/kärror/monster cav/ Så bara gilla läget och hoppas motståndet slår många ettor på sina saves.

  • spellweaver beast 350 p
    Lvl 4
    fedback scroll
    4+ ward
    ironcurse icon

    highborn 247p
    bow of loren
    anoyanse of netlings
    arcane blodkinns
    charmed shield
    light armor shield
    aditional handweapon


    noble 144 p
    bsb
    pageant of shrikes
    hunters talon
    light armor shield

    noble 172 p
    hail of doomarow
    helm of the hunt
    häst
    wildrider


    träman 285 p

    träman 285 p

    örn 50p

    örn 50p


    16 gladeguard 220p
    musican
    flagga
    flaming

    10 gladeguard 126 p
    musican

    10 gladeguard 126p
    musican

    10 gladeguard 126 p
    musican

    8 dryader 96p

    8 dryader 96p

    8 dryader 96p

    5 gladeriders 129p
    musican

    7 wildriders 200p
    musican
    champion

  • Råmäktigt men mycket skört :)

Sign In or Register to comment.