Stormblade konvertering

edited 23 oktober 2007 11:05 in Figurmålning etc

Hallå alla nya. Fick önskemålet att jag skulle lägga upp information om mitt senaste projekt nånstans på forumet, så här passar väl bra.

Jag var inte så förtjust i standardutförandet på Baneblade'n och eftersom min egen IG armé inte tillhär just imperiet så ville jag inte ha en vagn som är så typisk för Imperiet, alltså tänkte jag att jag skulle bygga nån slags mobil pjäs på chassit istället. Det blev en egen variant av en Stormblade. Hur jag har gått tillväga hittils och hur långt jag nått kommer ni att få se här.. Först lite bilder av den begynnande fasen, när det såg ut som ett skjul på band.

Ett skjul på band

Baksidan

Och uppifrån.

Sen byggde jag nån slags kanon.. (första planen var en shampoo flaska, det skrotades dock)

Platt och stor

Och den ska naturligtvis på fronten nånstans

Här nånstans

På måndagen lyckades jag komma rätt långt, och nu kan man se ungefär hur den kommer att see ut klar:

Hela härligheten

Jepp, det är en STOR kanon

Mycket stor

Och med lite detaljer och en Chef

Jag kommer också att lägga till stora hydrauliska stödben och antagligen en rekylskopa av något slag på backdelen. Nästa gång jag far till förening tar jag med mig stödet till kameran också, så blir de bilderna tydligare.

För er som inte sett mina andra konverteringar, finns de här:

Galleri

Det var allt för nu, fler foton och info kommer.

Kommentarer

  • Det ser coolt ut, det måste jag säga. Men du vet sedan tidigare att jag har sagt att det ser ut som en... ja,man kan säga att de kompenserar för någonting. Men jag antar att det behövs en så stor kanon om man ska penentrera skyttegrav efter skyttegrav och bunker efter bunker. Keep up the good work.
  • edited 23 oktober 2007 14:42

    Mycket bra bygge där DragonTear!

    Har själv börjat konvertera fordon och snart får ni nog se två direct fire basilisker :)

  • Right, en till kväll och lite mer gjort. Inte så dramatiska förändringar idag kanske, men desto bättre bilder. Det är på baksidan som det behövs mest jobb. Inte så mycket som antyder att det finns en motor där inne, och sen ska ju rekylspaden fästas här bak också på nått sätt. Det syns åtminstone att jag lagt till lite luckor, förvaringslådor och grejer uppe på tornet. En höger och en vänster vy så ser ni att det börjar ta sig, även om stödbenen fortfarande fattas. Sen två foton till för att det är kul. En jämförelse mot infanterister och en Leman Russ

    Ger väl ut fler foton efter att jag satt på lite mer betydande uppgraderingar.

  • Nu börjar det likna nåt! jag gillar särskilt detaljerna på tornet, området vid luckan och plåtarna mm blev riktigt bra. Det är lite skillnad mellan detta och dina första skapelser! :D

    Fortsätt i den här tankten (:P) så kommer du snart vilja ha en armoured battlegroup!
  • Kan väl lägga till att förslag är mycket välkomna?

  • En till liten uppdatering idag. Nästan byggt klart allt, och la till en rekylspade. Blev nerröstad angående stödben, så med allt jag kom på klart så grundmålade jag hela vagnen. Hade tänkt lägga till en hoprullad bogseringskabel nånstans på sidan (och jag vet att det fattas en mutter på ett ställe) annars så vill jag gärna höra från er övriga vad ni tycker fattas eller som måste fixas innan man börjar lägga camo.

  • Den blev grym, DragonTear :) Hoppas att man får möta den på slagfältet snart
  • Right, det gick hyggligt snabbt med målningen ändå. Lyckades som vanligt missa en del grejer, men jag har inte tänkte säga nått om inte nån ser det...

    Har laddat up en hög foton ur det flesta intressanta vinklar, som ni hittar här.

  • Ser rikitigt bra ut. Jag vet då att jag inte skulle vilja stå framför den där och stirra ner i kanonröret, varken på riktigt eller på ett spelbord :)

  • Som vanligt bygger du vagnar som gör mig avundsjuk, skäms på dig.......

    Fortsätt bygga grymma saker, som en warhound!?
  • Jag gillar den här konverteringen riktigt mycket! :D Det blev verkligen bra och det är detaljerna som gör det! Kommer du göra något sånt här stort fett projekt snart igen? Jag kommer ju som sagt försöka dra igång målningscirkeln igen och den här gången är det just större projekt det handlar om.

  • Jag har ju tyvärr lovat mig själv att inte påbörja just några större projekt på ett tag, möjligtvis Chimera eller Salamander konverteringar. Har en armé att bli klar med också... Har funderat på att bygga en Ratte (warhounds vet jag inte om jag skulle lyckas så bra med) som är drygt tre gånger så lång som en Baneblade. När det skulle bli av vet jag dock inte...

  • Du skulle ju kunna göra ett sånt projekt på studiecirkeln och helt enkelt börja med att lägga en dag i veckan åt det? Men annars finns det ju andra projekt, om du t.ex. vill utveckla din målning, att måla ett bidrag till Golden Goblin eller så.

  • Jag kanske får se vad som händer den kommande veckan? Problemet annars är att när jag börjat på nått nytt häftigt byggprojekt, så vill jag bara bygga, Bygga, BYGGA! Eller nått. Annars skulle jag gärna börja på nånting till mina egna sci-fi noveller.

Sign In or Register to comment.