Bubble Season 9 - Infotråden!

1356721

Kommentarer

  • Jag är med @Zenith på alla punkter bortsett från att jag vill ha med hela Narrowing.

    Jag gillar också de förslag till ändringar i Narrowing som föreslagits. Även om @Dante82 har rätt i problemet med Orcs (spela med linemen som alla andra!) så kändes dubbla restrictions onaturligt i BB-sammanhang.

  • edited 17 januari 2014 10:40

    Fråga till er som vill ändra sneaky'git, var det många som valde den skillen i senaste Bubble? Blev skillen isf överrepresenterad och för bra? Om nej finns det väl ingen anledning att ändra på den.

    Jag och Lars verkar iaf tycka lika till 100% ser jag :)

  • Jag är också med @Zenith på alla punkter men jag är lite mer tveksam till narrowing. Har ingen stark åsikt men skulle nog helst vilja ha en mellanvaraint av narrowing.

    Jag gillar regelförändringarna med sneaky git, claw, etc. (kallade CRP+) även om jag tycker att de gör Khemri sämre med AV8 Tomb Guardians. Jag är dock inte för de nya rostren. Tanken är god, men spelstilen för vissa lag blir väldgt annorlunda. Att peta om lite kostnader är en sak, men att ändra positionals, statlines, skill access och/eller skills tycker jag är för stora ingrepp.

  • edited 17 januari 2014 10:13

    Jag har inget egentligt problem med Sneaky. Det är väl reellt bara gobbosarna som påverkas rejält av den. Låt den gärna vara kvar som den är. Det var ett förslag. Jag och Mårten har nog ungefär samma syn på Narrowing utan att ha snackat ihop oss. Gillar vissa saker men ogillar andra. Jag kommer inte lira Halflings trots alla de förbättringar de fått men Ogres blev klart mer spelbara med sina förbättringar. Läs spelbara med ett par kilo salt ...

    Årets säsong visar väl ändå att man med få matcher kan vinna hela skiten (sneglar på Skäggtomtarna med gräsklippare) så jag bannar tvålagsdiskussen från min hjärna nu. Om vi skippar MVP-regnet kommer väl dock just detta motverkas men istället uppmuntra till mer spelande lag. Och det kan ju i sig vara roligare.

  • edited 17 januari 2014 10:58

    Många tycken, för att enklast göra en sammanställning så kan vi väl bara svara på frågorna:

    • Narrowing Ja/Nej
    • Fan Favourite Ja/Nej
    • Bounty, på FF (ovan) samt de man sätter skottpengar på, SI räcker för att collecta slanten, röstar man nej behåller vi den som den är, ingen som skrivit att man vill ta bort den helt - Ja/Nej
    • Två Lag Ja/Nej
    • FFA efter de lottade matcherna förutsatt man inte spelar mot samma motståndare 2x i rad Ja/Nej
    • Få byta lag under säsongen.
    • Övrigt man vill ta upp, eller om jag missat någon fråga som disskuterats i tråden. Tar för givet att övriga regler som inte tagits upp nu är regler vi kör med som vanligt.

    Varför jag bara har ja/nej på narrowing har att göra med att det känns jobbigt att skriva en helt ny för att göra vissa förändringar. Nu har vi testat dem i två säsonger, vill vi fortsätta eller skippa dem?

    Efter detta så låter vi demokratin avgöra hur vi ska spela :D

    Själv så svarar jag på ovanstående frågor:

    • Ja - Narrowing
    • Ja - FF
    • Ja - Bounty
    • Nej - Två lag
    • Nej - Byte av lag, testar gärna detta, finns gott om Inducements/starplayers att tillgå.
    • Ja - FFA

    Övrigt: När spelas finalen och ska vi köra igång säsong 9 typ 2 veckor efter den? Då hinner man planera lag, eventuellt måla lag och kanske köra en träningsmatch innan. Låter ok?

    • Ja - Narrowing
    • Ja - FF
    • Nej - Bounty
    • Nej - Två lag
    • Nej - Byte av lag
    • Ja - FFA
  • Svarar identiskt med frantic. Och ligastarten låter bra den med

  • Tror att mycket kommer att lösa sig bara att ha en gentleman agreement att inte missbruka regler. Vi har inte behövt formalisera

    • Nej - Narrowing (Ja, till delar av det)
    • Ja - FF (på Topp inom CAS / TD och COMP)
    • Ja - Bounty (Icket regenererad SI räcker)
    • Nej - Två lag
    • Ja - Byte av lag. (Tanken är att det ska vara skoj och har man inte det med sitt nuvarande lag så byt. Max ett byte dock, så det inte sätts i system)
    • Ja - FFA
  • edited 23 januari 2014 10:28
    • Nej - Narrowing
    • Ja - FF
    • Ja - Bounty
    • Nej - Två lag
    • Nej - Byte av lag
    • Ja - FFA
  • edited 17 januari 2014 21:39
    • Nej - Narrowing
    • Ja - FF
    • Ja - Bounty
    • Nej - Två lag
    • Ja - Byte av lag, men bara fram till slutspel.
    • Ja - FFA efter 3 preset
  • För övrigt anser jag att vi behöver kommentatorer som det här i vår liga.

  • edited 17 januari 2014 21:22

    Mina fem Snotlingteef'

    • Ja - Narrowing
    • Ja - FF
    • Ja - Bounty (så jag kan få in mer cash, fasen nått' ska väl Oggrarna lyckas med)
    • Nej - Två lag
    • Nej - Byte av lag. (Jag har bytt en gång. Då hade jag sex man kvar av originallaget meh högalver är ju som alla vet sämst!)
    • Ja - FFA

    EDIT: Varag Girli Hugger är sämst men sen kommer högalverna.

  • Ja till alla alternativen, vi kan kanske utvärdera ordentligt inför sommarlovet istället kanske!?

  • Tycker vi ska köra finalen i helgen @Oft och starta säsong 9 ASAP :)

  • Admin-power-ninjade in i era listor och gjorde dem till punktlistor så vi kan läsa dem enklare.

  • @zenith du fick mitt mess va? Är i alla fall helt på att köra asap!

  • har du tid imorgon på dagen så kör jag gärna?

  • edited 20 januari 2014 13:09

    Ja - Narrowing

    Ja - Fan Favourite

    Ja - Bounties

    Nej - två lag

    Ja - Byte av lag ska få göras om man blir söndermanglad etc

    Ja - 3 förlottade sedan free for all bara man inte kör 2 mot samma på rad =)

  • @NilssonHarHund börjar det inte bli dax att lägga upp BB9 i Bubble! ;o)

  • edited 21 januari 2014 19:03

    Gud hör @emilskaya. Varde BUBBLE9, och det vart BUBBLE9. Han såg att det var nog så. Sen vilade han.

  • edited 21 januari 2014 20:10

    Om det blir JA till narrowing kör jag Ogre. Blir det NEJ kör jag Dwarf.

    EDIT: en räkning ger röstövervikt FÖR narrowing (6-3) så Berghem Boyz kommer dominituera banorna i Umä framöver. Nu har de en ny och fin rerollmarkör dessutom. Eller så är han ett Leader- reroll. Vi får se!

  • Om jag får låna @Khanmanks demoner blir det Khorne, annars blir det humans.

  • Jag limmade nyss fast en liten demonhand så han kan plocka boll igen på banan. Nu är han blodig och fin igen. Han är ganska snäll innerst inne, bara han får äta lite små Nurglings då och då. Förut hette han Gaxxhhhrakkfzzipt men han har bytt namn till Lasse nu.

  • Började måla en första elf lineman idag. Första försöket med en blitzer häromdagen resulterade i ett otillfredställande färgschema, så nu blev det helt om från blått till vitt.

  • Blåvitt? Men vilket skitlag! Satsa på IFK Norrköping i stället. Vitt och Blått! Det är färger det!!

  • Här ska det bli alver i Argentina-mundering (från VM'94). Stjärncatchern Maradonasti har redan mottagit sin beställda trolldryck från trollkarlen Efedrin, så han beräknas förvånandsvärt snabbt hitta formen inför säsongsstart.

  • @khanmank - "Förut hette han Gaxxhhhrakkfzzipt men han har bytt namn till Lasse nu."

    Var det för att han hade svårt att bli accepterad i samhället eller?

    Jag har bara målat en figur i Chaos Pact men är lite i valet och kvalet som Magnus, blire Narrowing ska jag köra Amazoner bara för att bevisa hur kass de blivit och kör vi "regular" så kommer jag lägga lite fart och energi i måleriet för "C-P".

    Ni som säger nja till narrowing, dvs vill ha det med med vissa förändringar, vad är det ni vill ändra på så kan vi köra en snabb omröstning så vi kan klubba igenom reglerna sedan (dvs lägga in det i första posten).

  • För att hålla det enkelt så refererar jag bara till http://www.plasmoids.dk/bbowl/NTBB.htm

    Där är jag är för CRP+ men inget annat.

  • edited 22 januari 2014 17:03

    Ska vi köra på @Stareaters förslag? eller får jag höra mer/fler?

    Då lutar det åt att Red Kross måste målas klart...

    Småbörjat på en badge också...

    redkross

  • De flesta är ju för narrowing så jag antar att det är det som gäller.

Sign In or Register to comment.