Warhammer Fantasy dubbelturnering 19 jan!

2»

Kommentarer

  • Asch, det blir en resa till Uppsala istället, så kan tyvärr inte komma och spela den här gången. Hoppas orcs vinner ändå!!!

  • edited 15 januari 2014 23:49

    1 Lars och Emil

    2Fällman Didrik

    3 Elinge maffian

    4 Sigvalius och Mossan

    5 chrissian viberg och Andre Wikman

    6 Daniel Egelrud och Theodore

    7 Christoffer och Jonathan

    8 Hedman och Robin A eller Sejsing?

    9 Daniel M och Lennarto

    10 Zack och Alexander

    Glömde ta med listan från fantasia. tror jag har missat ett par. men uppdaterar så fort som möjligt.

  • tog bort inslaget där man pratar med varandra. OBS!! turneringen hålls i SAGAgallerian (där butiken är)

  • just det, kan man betala på plats eller behöver man ta sig ner på fantasia och göra det någon gång innan turneringen?

  • Finns Daniel Egelrud här?

  • edited 17 januari 2014 12:32

    1 Lars och Emil

    2Fällman Didrik

    3 Elinge maffian

    4 Sigvalius och Mossan

    5 chrissian viberg och Andre Wikman

    6 Daniel Egelrud och Theodore

    7 Christoffer och Jonathan

    8 Hedman och Robin A eller Sejsing?

    9 Daniel M och Lennarto

    10 Zack och Alexander

    11 Elias Palmarsson och Daniel

  • vi kommer göra så att lag med 1 dvärglista får generera 3 dispel dices. har ett lag två dvärglistor så får man generera 3 dispel dices

  • Hur ser det ut? får jag någon medspelare?

  • Jo det har du sejsing är med

  • edited 19 januari 2014 12:26

    Fan jag kan inte komma in, skit händer. Ber så fruktansvärt om ursäkt.

  • edited 19 januari 2014 22:42

    Då ska vi se, vill först tacka för en fantastiskt rolig dag var ett nöje att arangera för sälskapet och hoppas alal hade lika trevligt som jag. Här är i alal fal resultat listan.

    1 Lars och Emil 51p

    2 Sejsing och Hedman 48p

    3 Sigvalius och Mossan 39p

    4 Chrissian och Andre 34p

    5 Lejon och Zack 27p

    6 Elinge mafian 24p

    7 Daniel M och Lennrto 23p

    8 Didde DanelE 20p

    9 Johnatan och Chrtistorffer 17p

    10 Daniel och Elias 17p

    ett extra tack till siomn bränström som stälde upp som inhoppare

    Har ni några tankar elelr feddbak på uppläget restrektionerna elelr cenaririona så fårt ni gjärna ta det i tråden vi är alltid intreserade rent spontant så fundera vi på att ge 50p för general och besb istellet för nuvarande 100p.

    Så bra kämmpat alal så försöker vi dra ihop en tlll frammöver

    ps förlåt om jag stavat fel på någons namn eller blandat ihopp någon kan kanpt läsa min anteckningar och dyslexin hjälper inte

    mvh Fellman och Fusk

  • Kul turnering och mycket bra uppstyrt av Fällman! Kul med lite mindre turneringar som denna :)

  • Tackar mot och medspelare för en trevlig dag^^ blev riktigt sugen på att börja om med fantasy! :)

  • Jätte roligt att höra

    en funderoing till: bord storleken fick veta efter turneringen att Bebbe tänkt cenarionra för 4x4 så funderingen är är 6x4 för stort blir det för mycket döutymme som inte används elelr försvårt att komma ikap denie flanks?

    är 4x4 för litet för att kuna spela taktiskt? och får man plats att spela runt ett 4x4?

  • Jag ser inget problem med den här storleken på bord, snarare är det en fördel att krigsmaskiner faktiskt inte kan stå i ett hörn och nå överallt.

  • Borden med 6x4 funkade väldigt bra tyckter jag. Det är ju ändå 2000p som spelas och många enheter för vissa så det behövs lite utrymme då.

  • Stort tack till alla motspelare och till min medspelare för en rolig dag! Jättekul med en dubbelturnering - jag gillar verkligen formatet med dess delvis annorlunda utmaningar. Mer sådant.

    Bra scenarion - det mellersta med rörliga objektiv borde testas på Fanatic.

    Jag tycker att det funderade med 6x4 bord, 4x4 hade nog känts lite trångt.

  • @Avatar of Mork: håller med om allt, speciellt det med rörliga scenarion :)

    Jätte svårt för dvärgar, men de kanske bli sjukt mobila i nästa bok!

  • Hmm… Hade blivit riktigt svårt för dvärgarna det scenariot om vi inte hade haft en snabb highelf del i listan. Skirmisherna kunde plocka objektiven direkt och springa iväg med dem. Samma sak med fastcav naturligtvis.

Sign In or Register to comment.