Ny spelare i Umeå

edited 27 september 2013 22:10 in Warhammer 40k

Hej! Jag har tagit upp mitt warhammer intresse igen efter många år av inaktivitet. Eftersom jag flyttade upp till Umeå för 2 år sedan så har jag inte direkt någon att spela med, så därför tänkte jag kolla vart det bästa stället för att få tag på folk med samma intresse finns. Har letat mig fram till F.U.S.K men vet inte riktigt hur deras förening fungerar. Tacksam för svar// Alexander D-Sälldin, spelsugen necron spelare

Kommentarer

  • Jag tycker att du ska dyka upp på Fantasia Fanatic i helgen (på Dragonskolan, följ sedan nördspåret). Inspiration och spelkontakter på en gång!

  • Okej! Jo jag satt och läste om eventet alldeles nyss, men var osäker ifall åskådare var välkomna :) Ska försöka ta mig dit för det verkade riktigt roligt!

  • Alla åskådare är varmt välkomna! kostar absolut ingenting att kolla (utom tid då...)

  • Välkommen till bästa Warhammerstaden i Sverige ;)

  • Nu såhär efter Fanatic (oavsett om du var där eller inte) så finns det flera sätt för dig att "komma igång" igen. Du befinner dig lyckligtvis i en av de bästa figurspelsstäderna i Sverige, och då pratar jag inte bara om GW:s spel. Det spelas även en hel del Warmachine/Hordes, Flames of War och Malifaux.

    Ett tips är ett besök på Fantasia. Förutom att personalen där är riktigt trevliga så har de även ganska bra "koll" på vilket folk du bör söka kontakt med. Det brukar vara lite lättare att komma igång om man gör det med "likasinnade" (samma ålder, livssituation, favoritöl osv)...

  • Sörjer varenda höst och vår runt oktober och april att jag inte bor i Ume längre. Det är som ovan talare. Bättre figurspelsstad än t.o.m göteborg...

  • Jag ska nog ta och ta mig en sväng förbi FUSK inom en snar framtid. Det verkar som en trevlig förening!

  • det tycker jag att du ska göra :) alla som är på FUSK är hur trevliga, roliga å om man har funderingar under ett spel som man kör så kan dom alltid hjälpa till lite :)

  • Hej! Jag ska börja med Warhammer 40k tänkte jag då det tilltalar mig riktigt mycket :D Den här föreningen FUSK vart kan man hitta dom? Jag är nyinflyttad i Umeå sen någon Månad tillbaks och har ingen att börja spela med. Så jag är helt ny i banan :)

  • Kika in på Fantasia så kan vi guida dig rätt (även till FUSK)

Sign In or Register to comment.