Fancy Fanatic VII

2

Kommentarer

  • Seriöst så tror jag listorna varierar mellan väldigt snäll och lite medium i styrka. Dea vet säkert bättre och enligt densamme har jag det inte i mig att bygga en hård lista, haha, så jag kanske är fel person att uttala mig. Jag tror dock nyckeln är att ta en lista som är rolig att spela med och förhoppningsvis mot samt viktigast av allt... ställer upp snyggt på bordet.

    Efter mycket funderande så kommer jag mest troligt att spela en lista med mycket dreadnaughts. Jag älskar dreadnaughts, det finns fan inget mer episkt och spacemarine-igt än dreads. Ibland är de ganska bra också.

  • Lite uppdatering kring listorna i Fancyn.

    Ni ska maila in er lista på fantasiafanatic@gmail.com senast 8:e augusti. Vi kommer att godkänna era listor individuellt. Blir den inte godkända får ni helt enkelt göra om den.

    Hör av er om ni har några funderingar

  • Pga av avhopp finns det tre plaster kvar i Fantasy. Någon som är intresserad?

  • Hur ser det ut med vegetariska alternativ till middagen?

  • Lag Widner & Asplund måste tyvärr baka ur. Är någon intresserad av två biljetter får de gärna höra av sig till mig på 0733781067.

  • Första posten uppdaterad med länk till scenariona i 40K

  • Två sista/sista meningen, första stycket på scenario två: visst måste det saknas något där?

    Får samma enhet flytta dodgeballobjektivet två ggr i en skyttefas (tex eldar run+shooting)

  • kan 750 poängslistan vara helt "ny" jämfört med 1100 poängslistan, eller ska den vara 1100 poängslistan med 350 poäng bortplockade?

  • Jag är sugen på att epla lite casual fantasy, vi blir isf 7 med mig, funkar det?

    En sak bara, jag kan inte äta ost i någon form, jag klarar mig utan förrätt men om huvudrättens potatisgratäng även den innehåller ost måste det isf till någon slags aktion..

    /Marcus Östling

  • edited 2 augusti 2013 00:02

    Två sista/sista meningen, första stycket på scenario två: visst måste det saknas något där?

    Det var kvar lite text där som hade flyttats till en anna plats i scenariot. Har åtgärdat det.

    Får samma enhet flytta dodgeballobjektivet två ggr i en skyttefas (tex eldar run+shooting)

    Ja. Enda begränsningen är att du inte får flytta objektiv både under din movement i movement phasen och via "run-move" (även om det skulle vara olika objektiv).

    kan 750 poängslistan vara helt "ny" jämfört med 1100 poängslistan, eller ska den vara 1100 poängslistan med 350 poäng bortplockade?

    De är helt oberoende av varandra så du får göra en helt ny lista om du vill. Har förtydligat i första posten

  • Jag är sugen på att epla lite casual fantasy, vi blir isf 7 med mig, funkar det? En sak bara, jag kan inte äta ost i någon form, jag klarar mig utan förrätt men om huvudrättens potatisgratäng även den innehåller ost måste det isf till någon slags aktion.. /Marcus Östling

    Vad kul, du är välkommen. Blir vi sju så fixar jag en till så det blir åtta (så ja, då kör vi)

    Maten är inga problem, det fixar vi också

    Ska jag ta och skriva upp dig?

  • Härligt, då kör vi!

    Angående betalningen, kan jag skicka in en hejduk på Fantasia med pengarna i ett brunt och suspekt kuvert?

  • Angående betalningen, kan jag skicka in en hejduk på Fantasia med pengarna i ett brunt och suspekt kuvert?

    Bara om han har trenchcoat:-)

  • Har ni specielle önskemål kring maten (allergier tex) hör av er i tråden så fort som möjligt

  • Jag kan inte äta granatäppelkärnor.

    När får man veta om ens lista blev godkänt? Börjar bli lite orolig... ;)

  • Jag är laktosintolerant samt nötallergiker. Sen är jag allergisk mot fisk och skaldjur men det borde inte påverka menyn.

  • Mattias Nilsson är mao en genetisk soptipp.

    Jag kan inte äta ost, som sagt.

    /Marcus Östling

  • Kommer att meddela alla under helgen hur deras listor ska ändras:-) Fantasy är det rätt hårda listor från vissa men vi ska se till att scenarion fixar det

    Meddelar maten

  • Anmälningslistorna uppdaterade, priserna dök upp igår (ser grymma ut:-)

    Första priset blir fickplunta och champagne. Sista priset blir en tröstdrink

    40K lagen får gärna skicka in lagnamn.

    Tagga helgen nu........

  • Ja, Per och jag är fortfarande Griniga Gamla Gentlemen :-)

    Linus

  • Nu finns Fantasy scenario att kika på i första inlägget

  • Någon som är sugen på att sitta på fusk och panik måla fredag framtill att fancy börjar???

  • eventuellt fellman :)

  • Dea: Kul med scenarion från bakre delen av regelboken :-)

    En fråga. I scenariot Hired swords skal göra 25% av sina icke karaktärs enheter till Hired swords eller traitors. Skal man avrunda ner eller upp om man har ojämt antal enheter i listan ?

  • En fråga. I scenariot Hired swords skal göra 25% av sina icke karaktärs enheter till Hired swords eller traitors. Skal man avrunda ner eller upp om man har ojämt antal enheter i listan ?

    Avrunda uppåt

    Kommer att ta med mig utskrifter av scenarion för er som saknar den tjocka regelboken

  • Oooh... putsaskorochvaxamustaschdax :-)

  • Tack för en fantastisk tilställning

  • Truly AWESOMEFUN!!!

    .... godmorgon Fellman, skönt att se att du tog dej hem levande :-P

  • När kommer resultat listeor vilka vann?

Sign In or Register to comment.