ViSpGrädde! Carpool

edited 6 maj 2013 19:44 in Turneringar / konvent

Jag tro det är fler än jag som inte har något praktiskt sätt att ta sig över till denna lite finna turnering så jag vill bara se om vi kan samla ihop ett gäng för att Carpoola till Vilhelmina.

«1

Kommentarer

  • Jag ska eventuellt dit och då vore det ju fint om någon kunde köra. Ioförsig kan jag köra om någon vill låna ut sin bil

  • Jag ska eventuellt dit och då vore det ju fint om någon kunde köra. Ioförsig kan jag köra om någon vill låna ut sin bil

    När tog du körkort?

  • Saken är jag kan köra men inte lagligt

  • Hehe. Man blir ju lite sugen på att låna ut bilen ;)

  • Jo det är synd att jag inte heller har kört kort. men vi har lite tid på oss att lösa det här.

  • jag har körkort och trafikvätt ^^

  • Nice Fellman, jag visste att man kan lite på dig när det kommer till trafikvätt.

  • Ja du Fällman, hälften av vad du säger är ju i alla fall sant :-p

  • Ja du Fällman, hälften av vad du säger är ju i alla fall sant :-p

    Jag, har och och, resten är jag tveksam till

  • mhmh
    edited 17 maj 2013 19:56

    Har ni problem med att få bilar nog kan ju kanske hyra en minibuss vara en lösning. För 8 personer inkl förare blir det max 225kr per person inräknat fria km och disel. Kan tipsa om Rent a Wreck. Må ha det sämsta namnet någonsin men bilarna är ok.

  • edited 18 maj 2013 00:49

    När det gäller färdväg. Den bästa vägen från Umeå till Vilhelmina är sträckan Umeå - Vännes - Bjurholm - Fredrika - Åsele - Vilhelmina. Det går att köra den blå vägen mot Lycksele och därifrån till Vilhelmina (GPS:ens första val oftast) men den är hemsk och har en längre körtid p.g.a. dussintals fartkameror och asfalt på endast 60% av vägen.

    Mitt tips: Kör sträckan Umeå - Vännes - Bjurholm - Fredrika - Åsele - Vilhelmina. Det är en bred och fin 100-väg. (Nästan ända fram).

  • Det ser ut som om den enklaste lösningen för att ta sig till V-mina är att vi hyr en minibuss. Om vi blir 8+förare blir det max 225kr/person (inräknat fria km och bränsle). Själva bussen behöver ni inte bekymra er om att fixa. Jag vill bara veta vilka som är med på detta färdsätt? Skriv här eller på Facebook.

  • Så låt oss försöka få en liten lista till de här då.

    Jag Kristoffer Wikner är en person som skulle kunna vara villig att ta och hyr en minibuss om vi kan få ihop 8+förare till de här.

  • Fällman, Erik Ö och Robin är på hittills. Då är det fem med föraren. Vi ska se om vi inte kan få tag i personbilar istället (då det blir lite billigare). Jag får veta imorgon.

  • Även jag Erik Elinge är intresserad av samåka

  • jo person bil skulle nog funka bättre och bli billigare för oss alla även om vi börjar bli ett gäng nu.

  • Dock är det bekvämt med en minibuss. Nu är vi sju stycken. Jag ska fara och kolla priser imorgon (tisdag). Om det blir för dyrt så kan det lösas.

  • Jo jag tänkte på det skälv också då det blir olagligt trångt ifall vi bara tar en person bil.

  • edited 9 juni 2013 19:58

    Jag har bokat en billig buss med 7 platser så vi använder alla säten! Utan diesel inräknat borde det bli runt 180/person.

  • Låter riktigt bra pris så det tar vi.

  • edited 28 maj 2013 23:07

    Skulle behöve mobiltelefonnummer till er som ska med minibussen så jag lätt kan informera er med kort varsel. Viska gärna det till mig eller skicka ett meddelande på facebook. :)

    BARA NÅGRA DAGAR KVAR!

    TAGGA!!!

  • Vilken tid/plats ska vi vara på på lördag?

  • Det skulle vara bra om vi skulle kunna fara vid 7:00 så vi har tid på oss, så när det kommer till tid skulle jag säga typ halv kvart i sju skulle vara bra.

  • Ni ska samlas på lördag den 1:a juni, dvs imorgon, vid Fantasia utanför dansskoleingången klockan 07:00. Ni kommer alla bli uppringda idag (fredag) om saken av en nalta stressad Umebo från Vilhelmina (mig). Höres!

  • En sak som jag och Jon Borg har diskuterat. Detta är en hyrbil. Inte jordens vackraste men ändå en hyr bil. Det kommer råda mat, dryck, knark, cigarett, snus, sex förbud i bilen. Den ska lämnas tillbaka hel och ren. Orsakar du skada / kladd / sanitära skada på bilen får DU stå för den. Så snälla riv inte loss ett säte och gå death metal i bilen. Tack.

  • Så! Nu när alla har hämtat sig från äventyret i V-mina så ska vi prata bilpris. På grund av ett sista-minuten-avhopp och för att någon usling som hade bilen före oss hade lämnat i bilens overdrive blir summan per person lite högre än väntat. (Overdrive gör att det går mer bensin).

    Per person landade summan på 290:-

    Betala detta till PG: 160 99 49-1.

    Jag kommer att ta kontakt med er alla i veckan. Har ni frågor kan vi ta dem då.

  • Så du har jag betalat det så det borde komman in när som helst.

  • Utmärkt. Nu är det bara att se framemot nästa gång! :)

Sign In or Register to comment.