Transparanta frost blades

edited 27 april 2013 10:55 in Figurmålning etc

Någon som kan tipsa om hur man kan gå tillväga för att tillverka frost blades som faktiskt ser ut som is? Kan det vara en bra idé att göra en avgjutning i green stuff och sedan fylla på med "water effects"?

Kommentarer

  • Blir inte bra. Talar ur erfarenhet. Men det finns ett resin som ska bli transparent på fantasia. Pröva det.

  • Ok, har förstått att water effects är ganska tjockt och inte bra att arbeta med när det gäller avgjutning. Bra tips, ska kolla upp det där:D. Är green stuff det bästa att göra avgjutningen med, eller finns det något som är snäppet vassare?

  • Hittade inte resinet på fantasia, men detta borde väl funka? http://kinn.com/product.html/epoxiharts-141

  • Instantmold av random vapen typ nya wolflordens frostvlade

    sen acrylic resin typ migs skulle jag testa

  • Acrylic Resin vad det jag menade. Och sen ja Instantmold av ett vapen. Annars skulle jag använda grey stuff. Det är hårdare.

  • Kan någon länka till var jag kan hitta Acrylic Resin? Hittade Instantmold på narrenspel.se

  • Finns på fantasia. Om inte i webshopen så ring dom. Vet att dom kan få fram i alla fall.

  • I den skalan blir det konstigt med genomskinliga vapen. Det "bryter bilden" om en del av figuren är målad och en annan inte är det. Själva idén är cool, men det är svårt att genomföra på spelbordet.

  • Acrylic resin går och blanda med färg för att få ton på det genomskinliga.

Sign In or Register to comment.