Utseende

edited 22 oktober 2007 23:38 in Stridshammaren.se

Ni borde verkligen fixa till så att man kunde använda olika skins för att ändra utseende (färger) på sidan.

Dessutom känns inte placeringen av alla länkar helt optimal, har spenderat rätt många minuter med att leta först efter länken till forumet och sedan efter "skapa ny tråd" funktionen. Utseendet/placeringen på de där knapparna gör på något mystiskt sätt att jag helt kopplar bort dem. Påminner kanske för mycket om rubriker eller så är det en plats där det brukar vara reklambanners på de sidor jag frekventerar, vad vet jag...

edit: Kan man skicka pm till någon utan att det dyker upp som en post?

Kommentarer

  • Ja, du kan skicka pm genom att skapa en ny tråd och viska den till någon. Då syns den bara för den du viskade till. Det går även att viska inuti trådar om man hade något som hade med den tråden att göra fast bara rör någon särskild person.

    Stridshammaren använder ett forum som ser lite annorlunda ut mot vad de flesta kanske är vana vid. Det tar nog ett tag att vänja sig, men när man väl gjort det så tycker åtminstone jag att saker man behöver ofta finns mer lättillgängliga här än i andra forumlösningar. Man behöver exempelvis betydligt färre klick för att svara i en tråd och man slipper scrolla lika långt som vanligt.

  • edited 22 oktober 2007 23:58

    Detta är första kvällen på forumet och jag har i princip vant mig så det funkar nog.

  • Jag tycker att det fungerar otroligt bra. Snyggt med mörka gråfärger och lila. Enkel men passande layout. Jag tycker att navigeringen till vänster är lätt att förstå. Hade lite svårt i början att komma igång, men som Puddy säger: man vänjer sig.

    En sak jag tycker att ni borde fixa(om det går) är att ha större avatarer, åtminstone jag har problem med att hitta rätt bilder som är 32x32, vad sägs om 48x48? En begränsad signatur, utan bilder, men kanske lite text skulle ju vara rätt nice. Då kan man göra lite reklam för sina projekt osv.

    Bra att forumet äntligen kommit upp!
  • Jag har hittat ännu ett problem... när man ska logga in, efter man skrivit sitt namn och sitt lösenord och klickat för att logga in så kommer man till ett fönster där det står att man inte har behörighet till tjänsten.. Jag blev förvirrad och gick bakåt. Plötsligt var jag inloggad och kunde gå in på forumet och skriva som vanligt. Det är något ni kan se över, allmän förvirring kan uppstå. Jag vet åtminstone en person till som råkat ut för samma problem.
  • Personligen gillar jag inte stora avatarer, dom distraherar lätt från texten. Och rörliga avatarer borde vara förbjudna i lag.
  • Japp, inga rörliga avatarer plis!

  • Läste ni inte forumreglerna när ni registrerade er? =) Där står att rörliga avatarer är förbjudna.

  • Och skall så vara imho! (that was the point)

  • edited 26 oktober 2007 08:11

    Länkarna för att markera trådar/kategorier som lästa borde markeras på ett bättre sätt, med nån liten färglad ikon eller så. Som det är nu kan man igentligen inte urskilja en länk med "funktion" från en länk till "innehåll".

Sign In or Register to comment.