Nordsken - Troisième Partie

2

Kommentarer

  • edited 3 maj 2013 12:24

    Varför inte passa på att spela Warhammer när man lix är på Nordsken?

    http://legendspel.se/events/view-event/?event=364

  • edited 3 maj 2013 14:49

    Witch King Tror att man då faktiskt borde ha en armé, inte jobba på torsdagen samt tycka att det är roligt att spela Warhammer =)

  • Ja exakt. I verkligheten där man inte kan vara ledig en torsdag vilken som helst ;)

  • edited 3 maj 2013 19:54

    Fast denna torsdag är tydligen speciell för det firas att en snickare för ett par tusen år sedan åkte upp till himmelen.

  • Fast inte för väldigt många kommunalt och landstingade andtällda. Och dessutom är det LinCon samma helg.

  • Mitt Vampyrlag är inte klart för 5öre tyvärr. Men om vi är treanmälda från Umeå kan vi väl lita hela klabbet i mitt vardagsrum typ. Why bother liksom ...

  • Skulle underlätta övernattningen om det blir hos dig Khanmank. Da Khanmank Kup hos dig då?

    Vampyrlag har jag men efter att ha brutit mitt hjärta har de fått pålen genom hjärtat allihopa. De behöver nytt namn och nya lagfärger innan jag spelar dem igen.

  • Men Stjärnätaren, du har ju ett Slann-lag som är oprövat ... Och numera, sen två minuter, har jag också ett massivt 16-grodorslag att skryta med. Det kommer bli en Khanmank Open Cup nere i Lustria med allt vad det innebär. Måste klura mer på lagbyggen. Kanske köra Comas variant med Puggy? Goblins med två BollÅKedje-killar? Ständigt dessa problem!

  • Inte för att ni ska dra för stora växlar av det här men ... Är det någon som har en Fungus att låna ut över Nordsken om han skulle behövas?

  • Ska kolla. Har i varje fall en neomics goblin med ball and chain.

  • Det finns en Fungus att låna också som likt dina Berghem Dark Elves är sponsrad av löfbergs lila, dvs klädd i lila och gult.

  • Efter mycket velande har jag nu har jag bestämt vilket lag jag ska lira på Nordsken. Packar nu väskan och stoppar ned Fungus också ifall Khanmank får för sig att "Go Green".

  • Ska bli spännande att se! Om någon vill köra uppvärmningsmatcher torsdag och fredag så kommer jag att finnas på plats :D

  • Mina ambitioner att hinna bygga/måla goblins har gått om stöpet....jaja, får väl försöka vinna skiten istället då! :)

  • Eftersom det förmodligen bara kommer att dyka upp en massa folk som jag redan vet vilka det är så vågar jag ta med mig detta lag. Det är det fulast målade laget jag har och det enda målade lag jag äger (och hunnit spela med) som jag aldrig vunnit en match med så jag kommer att sätta standarden på många sätt under turneringen.

    Förresten, appropå att dyka upp, några nyheter om fler som tänker åka till Nordsken? Om inte bör man ta med två olika lag så att det finns lite variation att spela mot?

  • edited 6 maj 2013 20:34

    Det finns goblins att låna, fast som sagts ovan så tänker @Khanmank kanske låna min Fungus. =)

  • Varmt rekommenderat och välkommet att man tar med sin plan också, om man nu har möjlighet. :D

  • edited 6 maj 2013 22:44

    Jag kommer lira... wait for it... SLANN! Jag tänkte köra på lite mer pajasartad stil den här gången. Tänkte länge lira gobbosar för att få upp ehost min statistik med dem för nu har jag - hör och häpna - bättre statistik med delf än gobbosar. Tusan också!

    Om man mutar bossen med 200g choklad kan man få sammanlagt trippelt antal skills då? Så man kan ta upp bollen typ... Jag är en groda... och jättesöt.

    Fortfarande bara tre anmälda varav jag, stjärnätaren och hemligemannen känns som klara utmanare till truckföraren i norr. Bästa stad vinner helt enkelt!

  • Jag har nu insett att jag bara måste ha ett Sarcos-lag i plast från Impact. Så nu finns det läge att lura mig att medbeställa saker igen.

  • Själv väntar jag på att gnomelaget ska komma i plast, vilket tydligen är rätt snart

  • edited 6 maj 2013 23:44

    Slann alltså.

    Crap.

    Jag hade trott att det skulle dyka upp bashiga lag som kan scora som t.ex. Norse, kaosdvärgar och Undead som skulle dyka upp så jag tog en tolfte spelare och en apotekare i mitt roster. Ja, ja sagt är sagt. Jag kör på mitt utskrivna roster.

    mutter-mutter

    Borde ha kört med Skaven istället...

    mutter-mutter

  • Halleluja! Det verkar som om vi nu är fyra anmälda till Blood Bowl imorgon.

  • Är peppad inför match idag. Få se om mina humans äntligen kan vinna en match. Jag var så obeslutsam på vad jag ville spela så jag tog ett lag som var lika obeslutsamt.

  • Lycka till! :)

  • edited 12 maj 2013 18:14

    Pffft, jag vann det snyggaste priset, Lord Borak som @hemlighållaren målat. Rätt så nöjd med att vinna min första match med humans. Delad most cas, delad most td och delad sista plats. Prisa nuffle för tie breakers.

  • Jag vann ju bästa Umä-coach inser jag här. Det i särklass viktigaste priset. Buga underhuggare!

  • @stareater: Se om du kan upptäcka den vaga aning av grönt i Lordens svarta rustning, och ta gärna fler bilder! Min kamera pajjade innan jag kunde fota honom.

  • Ingen NAF-registrering ännu?

  • Inte ännu, men snart!

Sign In or Register to comment.