BUBBLE Intermission League / DOUBT IV prelude

13»

Kommentarer

  • edited 2 januari 2013 13:33

    Bortsett från stats och kostnader av spelare, reroll-kostnad och en massa nya/förändrade star players så är det följande regelförändringar/regelförtydlingar:

    General:

    Knocked down Ballplayer: Roll for armor and injury before Ball scatters.

    Apothecary: May also heal KO´d player (no dice roll required) so that the player stays Prone on the field.

    Journeymen: Can come from any position that is 0-12 or 0-16 on your team roster.

    Kick-Off Table:

    Get The Ref: Each team receives 1 additional Bribe to use during this game.

    Riot: If receiving team´s turn marker is on turn 7 each turn marker is moved back one square. If receiving team´s turn marker is on turn 0 each turn marker is moved foreward one square Else, Roll 1D6. On 1-3 both turn markers are moved forward one square. On 4-6 both turn markers are moved back one square.

    Inducements:

    Bribe: Cost for Goblins: 50.000 gps. For all others 100.000 gps.

    Special Play Card clarification: Once you have randomly drawn a card you may conceal the result until played but you may not exchange or > trade it in for another card.

    Skills:

    Skills may only be taken once per player.

    Animosity: On Hand-Off or Pass to a player of different race roll 1D6. On 1 player refuses to hand-off/pass. But may still hand-off/pass to player of same race.

    Blood Lust: On failed Blood Lust roll player does not lose declared action. May move instead of Block action. May pass, hand-off or score after feeding successfully. Casualty on Thrall is only Badly Hurt.

    Bombardier: May use Hail Mary Pass.

    Decay: A successful Regeneration roll will heal both results.

    Diving Catch: Keeps all the old rules and now in addition +1 to any catch roll from an accurate pass targeted to his square. On failed catch ball bounces from player´s square.

    Horns: Always adds +1 ST on a Blitz Action even if not moved before block.

    Pass Block May not be used for thrown bombs Must reach a legal destination square. May be used against Dump Off passes.

    Safe Throw: Keeps all old rules and now in addition: If player fumbles a pass on any roll other than a natural 1 then he keeps hold of the ball.

    Shadowing: Dodging player rolls 2D6 + own movement – Shadowing players movement. On 7 or less shadowing player successfully follows dodging player.

    Stab: Injury roll ignores all modifiers including Niggling injuries.

    Stunty: No more +1 to injury. 7=Knocked Out / 9 = Badly Hurt on Injury roll

    Tentacles: Dodging player rolls 2D6 + own strength – Tentacle players strength. On 5 or less the dodging player is held firm and his action ends.

  • Tack då vet jag, började lira Blood Bowl runt 88-89 men fick ta ett break på 20 år då studier,jobb och familj tog all min tid då. Började ta upp spelet för något år sedan då jag av en slump såg att det fanns till PC och tänkte " hey, har inte jag det spelet liggandes någonstans ?" "Jodå, där långt inne i Indiana Jones förrådet ( känndes som om man var med i det fördömdas tempel när man klev in där) låg det o till min stora förtjusning fanns några gamla lag kvar, några orcher, humans o darkelves och en ogre. Så började strippa alla på färg o målade om dem och sedan var det bara att börja om för början igen med nya lag.

    Har regelbok 5 och 6 men har bara skummat igenom dem, spelat så mycket nu på PC`n så lärde mig spelsystemet den vägen. Så nu är man Blood Bowl biten igen :D

  • En inte allt för ovanlig historia. Hade också ett uppehåll på ungefär 20 år. Fast för mig var det så att några kollegor började slöspela lite figurspelsmatcher (säkert på grund av datorspelet) och då var det bara att damma av de gamla miniatyrerna och ta upp intresset igen.

Sign In or Register to comment.