Nya fantasy faq´s

edited 20 oktober 2012 16:36 in Warhammer fantasy

http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?catId=cat440134a&categoryId=1000018&section=&pIndex=2&aId=3000006&start=3&multiPageMode=true

Det har hänt mycket.

BSB´s som nekar challange ger inte ut bsb bonus. Monstreus cav använder högsta T på statlinen. Empire och VC har fått sin FAQ. Eternal guard kindred blev nerfad i traditionell woodelves stil. mm mm

Kommentarer

  • Ingen overrun efter crumbling eller när war machiner failar en break test... :/

  • som dvärg spelare kan man inte bli annat en glad av den =P

  • Jag får helt enkelt sluta fega med min Savage Orc BSB...

  • Man kan ju inte annat än älska att pegasshjältarna får T4.. :)

  • Dom förtjänar det. Demi griparna fick samma buff :-P Ännu en anledning till att min black dragon aldrig kommer att få spelbordet.

  • Det verkar vara något trick där i Old World att försöka sitta på ett stort djur, men inte för stort för då ger det inget skydd längre.

  • Säga vad man vill om GW, men de har en förmåga att ta beslut som är svåra att förstå.

    Ensamma karaktärer får ta LO, S! mot impact hits.. hur fick de till det? Finns det någon, någonstans, som någonsin har trott att det skall vara på det sättet?

    Noble på mörkhyad pegas blev ännu mer brutet, heja!

  • Tycker faktiskt att dom uppräknade Faq svaren är jättekonstiga. Sen bgs så säger vi Afroamerikanska Pegaser om jag får be.

  • Impact hit grejen förbryllade mig också men det som jag tycker är konstigt på riktigt är att mortisens effekt stackar med hurricaniument inte gör det. Ingen stor grej men det gör att det inte går att avgöra alls om samma effekter stackar utan en FAQ.

    En väldigt bra FAQ. Alla vapen under warmachine avdelningen har nu slow to fire så GW slipper faqa alla konstiga vagnar med kanoner till slow to fire i efterhand.

    Klart Afroamerikanska pegaser behöver T4. Dom var ju lite för dåliga förut.

  • bgs: Ensamma karaktärer får ju faktiskt ta Look out, sir på 4+ om de är inom 6" av en enhet och tydligen gäller detta även nu impact hits.

  • Jo precis jag såg det (visst är det inom 3"? :)), jag tycker att det är riktigt knasigt. Isf borde väl även karaktärer få ta LO, S! mot stomps/thunderstomps också? Ahwell inte första eller sista gången som det blir knas.

    Vill även tillägga att Flamers såklart fick BS4, även om någon (ingen nämnd eller glömd!) hade fått jättesäker information direkt från gw att de skulle få BS5 ;-)

    Angående vad GW skrev om att krigsmaskiner nu alltid har slow to fire så missade de ju helt poängen. Ändringen de gjorde är bara för enheter som har enhetstypen Warmachine. Ironblaster är t.ex. en chariot och omfattas inte. Sedan är vi alla såklart nog vettiga att spela att Ironblastern etc är slow to fire, men den som skrev faq:n tänkte inte nog långt..

  • bgs: Läs igen. Change “Unless specified otherwise, all war machine weapons…” to “Unless specified otherwise, all weapons in this section (and all other weapons mounted on war machines)…

    Någon fler som har reagerat på att powerscroll FAQen är borta ?

  • Jo, men power scrollen dök ju upp som errata i WD också. Så jag antar att det trumfar FAQ, även om den borde stå där för reglernas skull. Det är väl ganska tydligt att de glömt den.

    Oavsett så kommer spelvärlden inte att släppa tillbaka power scrolls gamla skepnad :p

  • Lol FAI: FAQ as intended.

  • viggo3000: Huh? Det du skrev säger ju precis det jag säger, fast du tolkar det inte så? Ironblastern är inte en war machine, kanonen är inte mounted på en war machine utan på en chariot.

    Nåväl nu spelar vi ju tack och lov inte RAW deluxe, men det var ett fint tillfälle som GW missade att täppa igen det hålet.

  • Vadå det är ju klart att hellcannon och ironblastern ska få stand and shoot

Sign In or Register to comment.