Nordsken #2, 28-30 september (Blood Bowl)

2

Kommentarer

  • Gör ett svep och mailar runt lite för att se om det finns lite människor som inte läser stridshammarens forum som är intresserade.

  • Ett sätt att kanske få ett större intresse bland de som bor lite längre bort är att NAF-sanktionera turneringen så att resultatet av matcherna räknas mot ens NAF-ranking. http://www.thenaf.net/

  • NAF: Intressant. Jag ber Olov Söderlund kolla detta, lär vara för sent nu men till nästa gång?

  • Anmälda (enligt Nordskens officiella lista): 1. khanmank 2. Fluffe 3. Stareater 4. Elias L. 5. Olov S. 6. Setomidor

    Vore tacksam om ni kunde jaga på de som saknas.

  • Saknas: Johan (Grimlokk) och Simon.

  • Ganska säker att Johan gjort det då vi anmälde oss samtidigt, och Simon anmälde sig på Legend...

  • Skumt....jag har betal 150 spänn till Lan i stan vid paypal....

  • Har du anmält dig till eventet blood bowl också?

  • jo nu har jag det!, såg att jag hade missade det! sorry

  • Trukson: Kan man anmäla sig på Legend?

  • Kan man anmäla sig på Legend?

    Nej - endast via http://nordsken.se

  • @ Seto. Nu har jag reducerat mina val till Skaven, Human och Undead. Och det har ju du också. Onda ärkefiende. Välj nu så jag kan välja något annat.

    Eller ska man kanske lira Pact... Gör man mål borde ju det räknas som seger. I alla fall med mina Dum-slag...

  • Eftersom andra också klurar på humans och undead så backar jag på dem. Roligare med mångfald. Kvar är då kaosdvärgar och vampyrer. Kanske orcs fast de spelade jag ju på förra nordsken. Rätt omöjligt att få till en ens någorlunda build med necromantic och nurgle. High elves skulle jag iofs kunna ta och förlora med...

  • Med AG4 visst borde high elves klara sig på ett reroll? Blir tokbra det här. Alltså Högalver, Kaosdvärgar eller Vampyrer för mig.

    Om inte alla är med på att spela en "all human"-turnering :)

  • 95% att det blir Humans för mig :)

  • edited 26 september 2012 14:33

    Så det kommer nog se ut nåt sånt här. Ganska bra spridning ändå...

  • Grimlokk: Orcs
    Simon: Lizardmen

  • Går det fortfarande att anmäla sig till turneringen? Lika viktigt: finns det några som kanske har en plats över i en bilresa från Umeå?

  • edited 20 september 2012 10:32

    Skall åka upp på lördagen endast för Blood Bowl och i bilen finns det gott om plats. Skall nog sova över hos min syster och bila hem på morgonen på söndagen så där kanske du får ordna egen skjuts eller övernattning.

    Går nog utmärkt att anmäla sig. Du kan nog teama ihop dig med Setomidor och mig i bilen också. Som sagt blir dock hemresan lite klurigare.

  • edited 23 september 2012 06:58

    @BloodBowl2 Här nedan kan du se hur många som anmält sig till de olika turneringarna och arrangemangen:

    https://nordsken.se/bokning/pubact

    PS. Ni som kan ta med er en egen spelplan med tillbehör - ta med dem! Better safe than sorry. Och glöm inte att anmäla er till alla de spel ni tänkt spela på Nordsken.se.

  • Khanmank: Ska du övernatta i Skeå eller åka hemåt på kvällen?

  • Frågade Olov detta angående reglerna:

    Jag undrar om inducements på Nordsken; kommer det fungera som vanligt eller kommer det att räknas som en del av lagets kostnad mot 1100k? Skillnaden blir dels att man kan ändra inducments inför varje match om det fungerar som vanligt, medan man måste ha samma inducements om man köper det som del av laget. Det blir också skillnad om båda spelarna tänkt sig inducements eller om ena spelaren av någon anledning inte använt hela kostnaden på 1100k.

    och fick svaret:

    Jag hade tänkt mig att man har samma inducements turneringen igenom, och därför räknas till de 1,100,000 man har som laguppställning.

    Bra att veta :)

  • Seto: Vi åker hem tidigt som f-n söndag morgon. Måste hem med katten och sen till babysimmet. Avfärd typ 06

  • Det är 8 pers som sagt att de skall delta i Turneringen, men det är fortfarande bara sex stycken anmälda. Om de dyker upp på Nordsken oanmälda kommer de att kunna betala och anmäla sig där eller får de då inte spela? Tänkte ifall jag lyckas lura med mig någon i sista stund om de jkan anmäla sig.

  • Tänkte detsamma. Jag ska lira Star Wars oxå och känner mig ganska säker. JAG är anmäld...

  • Om det bara blir du så får du lova att göra din bästa imitation av Darth Vader och säga "All too easy" när du inkasserar priset.

  • Om de dyker upp på Nordsken oanmälda kommer de att kunna betala och anmäla sig där...

    Ja, funkar fint. Vi räknar med flera "sista minuten"- anmälningar. Vi roddar just nu och jag har hört minst tre crew som stått och diskuterat trofén - och nu funderar på att vara med. Jag nämnde att det ev. skulle finnas lag att låna - som om ni har något att låna ut så ta gärna med.

  • edited 27 september 2012 17:28

    Kanske tar med mina high elves som utlåningslag. Har ju redan klurat ut ett roster och allt så allt är klart att köra om någon vill låna. Om inte annat så kanske ett annat lag slinker ner i väskan. Om det finns några preferenser bland lånelag kan det vara bra att säga det nu...

Sign In or Register to comment.