Warmachine nybörjare som behöver hjälp med en caster :)

edited 23 juli 2012 16:08 in Warmachine / Hordes

Jag undrar vilka Warjacks, Units eller Solos som fungerar bra med Cryx castern Lich Lord Asphyxious.

Kommentarer

  • edited 23 juli 2012 16:44

    Han vill ju gärna ha en arc node så någon av dödskyklingarna är bra jag föreslår den med skyttevapen för 4poäng och death jacken kan ju kasta hans spels och slåss så den är alltid ett bra val slayern är inget fel på den är en billig Heavy som med hjälp av dina spells blir riktigt arg.

    Sen är ju Sherlock thrall alltid en bra solo och bra unit är alltid mechanithralls de är så billiga slår relativt hårt men de är jätte bra på att vara ivägen

    Bra solo skulle jag säga skarlok thrall den hjälper till att kasta dina spells så behöver du inteanvända allt focus till det och kan ge jacksen lite focus. Och widovshadow combinde är bra för att ta bort motståndarens spells och även de hjälper din faster med spells

  • Unit mässigt så är det väldigt bra med reach infanteri då han tjänar väldigt mycket på det under sit feat. Bane knights är fina. Bile thralls är ochså väldigt bra, man kan få fram en bile en bra bit och fortfarande stanna långt bak med excarnate och teleport.

  • Lich Lord Asphyxious: 6pts

    Defiler: 5pts

    Slayer: 6pts

    Skarlock Thrall: 2pts

    Bile Thralls (Leader and 9): 8pts

    Mechanithralls (Leader and 9):5pts

    The Withershadow Combine: 5pts

    = 25pts

  • edited 24 juli 2012 05:34

    Du saknar något fint att mata ditt feat med.

    Jag skulle testa något i den här stilen på 25pt

    Lich Lord Asphyxious (*6pts)

    • Defiler (5pts)

    • Slayer (6pts)

    Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)

    Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)

    The Withershadow Combine (5pts)

  • Något tips på något man kan lägga till för 35pts?

  • Banelord tartarus och en enhet mechanithralls så har du en stabil lista. Vissa dåliga matchups men det har alla listor.

  • Om du bor i umeå så kan du altid komma och provspela listan på FUSK.

  • Erik det är Isak som du pratar med och jag anser till 35 pts iallafall. En arcnode han har så fina spells med en arcnode kan han använda dem med räckvidd nästan hela planen

Sign In or Register to comment.