Legion of Everblight tips sökes

edited 29 maj 2012 09:15 in Warmachine / Hordes

Jag ska starta med Legion of Everblight i hordes och jag funderar mellan två saker. Antingen skaffa start boxen plus en heavy warbeast plast låda, eller Thagrosh, Prophet of Everblight, två harrier blisters och Angelius. Jag har redan en Seraph och jag gillar tanken på att Thagrosh leder en grupp av ''drakar'' som flyger fram men samtidigt gillar jag dom stora bestarna med den lilla vanguarden som springer bredvid. Har hört att Angelius var grym. Om jag väljer flyg armén funderar jag på nephilim soldiers och/eller bolt thrower(Hur bra är nephilims?). Dom flyger ju båda (sort of) och jag tycker att dom är cool. Om jag kör på land armén blir det förmodligen fler storisar plus Thagrosh the prophet i efterhand.

Alla tips uppskattas //Gar'Ang

Kommentarer

  • Om du ska ha tema drakar, borde du inte ha messiah of everblight?

    Prophet kan säkert vara bättre, men han har inga vingar och är inte lika cool som messiah.

    Om du skaffar nephilims så kommer du vara annorlunda från alla andra legion i området, då jag aldrig sett den köras eller ens ägas.

  • Han är dyrare men jag får se.

    Jag tyckte att nephilims såg coola ut och verkade inte allt för dåliga. Dock vet jag inte hur bra dom egentligen är... har inte spelat Hordes alls typ :p Någon som har någon information på Nephilim? är dom bra eller dåliga?

  • Spelar inte själv Legion så gå inte stenhårt på vad jag säger.

    När det kommer till Nephilimer så tycker jag själv att att dom inte är så jätte bra, kan bero på att Legions heavy warbeasts är så bra :P Den enda jag själv tycker verkar okey är Nephilim Protector men enbart då för att ha en beast man alltid kan skicka skada till och för att skydda sin warlock mot skytteattacker.

    När det kommer till vilka typer av beasts man ska ha så spelar inte det jätte stor roll, alla är bra men dyra. Tagrosh, både Prophet och Messiah, är bra att spela med en del warbeasts så kör med någon av dom om du ska köra mycket monster.

    Slutligen, testa dig fram. Jag rekommenderar startlådan då allt är i plast och Carnivean är sjukt bra. Shredders lyckas alltid smyga sig in i alla listor så det är inte fel att ha några sådana liggande.

    Kika här för mer info om vad internet tycker är bra : BattleCollege

    GarAng: ...Har hört att Angelius var grym...

    Den är grym :)

  • Jag har bestämmt mig nu, det kommer att bli en start låda plus Angelius att börja med, alternativt två harrier/stinger blisters. Efter det blir det profeten, några lessers och multikitet^^

    Hittade BattleCollege själv, den var en bra hemsida ;)

  • Låter som en bra start :) Lycka till!

  • edited 26 maj 2012 12:43

    Det är en bra start :-) Jag har själv kört igång med mina legion och dom warbeasts som letar sig in i mina listor oavsätt caster är Seraph, angelius och scythian pThagrosh älskar carnivian då den har spiny growth som är ett sjukt bra animus med pThag. pThag blir riktigt fin när han hänger bakom ett gäng gående heavys med spiny growth med sin - str aura.

    Ungefär vad jag kör med pThag.

    pThag 50pt

    Thagrosh, Prophet of Everblight (*5pts)

    • Shredder (2pts)

    • Angelius (9pts)

    • Carnivean (11pts)

    • Scythean (9pts)

    • Seraph (8pts)

    • Typhon (12pts)

    Blighted Nyss Shepherd (1pts)

    Thrullg (3pts)

    Hoppas mitt rabbel hjälper något. Det finns alltid folk att testspela emot på måndagar på Fusk.

  • edited 30 maj 2012 14:25

    Nu har jag gjort en lista på vad jag kommer att köpa först, 3o poäng, plus en lista av additions!

    Lylyth, Herald of everblight (*6pts)

    • Shredder's x4 (8pts)
    • Angelius (9pts)
    • Carnivean (11pts)
    • Seraph (8pts)

    Tillägg blir, Thagrosh the Prophet of Everblight, heavy warbeast multipack (scythean) och lessers. Några tankar? Jag kan köra pLylyth som eLylyth om jag vill prova tänkte jag.

  • Absylonia också!

  • Ser stabilt ut men om du ska köra med så många heavys till plylyth så borde du ha en shepherd. Låg Fury på warlocken och mycket beasts kan sluta dåligt annars. Shepherd är dessutom en modell som också alltid slinker in i listor pga av sin låga kostnad och förmågan att hjälpa till med att hålla monstren håller sig lugna.

  • Tack för tipset!

  • Jag skulle rekomendera pthagrosh och abyslonia till den listan. pLylyth är mer ute efter att skjuta och det verkar inte vara det du är ute efter. Jag rekomenderar också att äga minst en shepherd. Billig i poäng och cash.

  • Den här listan är bygd av mina två nästa köp, jag Kommer skaffa pThagrosh och Absylonia ganska direkt efter

Sign In or Register to comment.