Malifauxturnering 20/5

edited 29 april 2012 12:03 in FUSK Umeå

Nu är det dags, dammet från fanatic har knappt hunnit lägga sig så är det dags för lite Malifaux! 35ss turnering för alla med en målad crew.

Gaining ground används (finns under downloads på Malifauxhemsidan) med:

Random Core Encounter Tournament

Fixed crews (open fraction), max 3st

Upp till 2 schemes per match.

För er som varit med förr är det helt enkelt som vi kört tidigare. Kom gärna med frågor om det är något ni undrar över, särskilt om ni inte varit med förr! Sen är det bara att anmäla er här i tråden.

  1. Johan Hofverberg

Kommentarer

    1. Johan Hofverberg
    2. Fellman
  • mhmh
    edited 3 maj 2012 12:54

    Mattias Hänninen aka Lady Justice :-) Jag spelar också gärna några matcher innan. Det var ett tag sedan.

    1. Johan Hofverberg
    2. Fellman
    3. Mattias Hänninen

    Härligt! Jag spelar gärna några matcher innan. Har tid lite nu och då om du har något förslag.

    1. Johan Hofverberg
    2. Fellman
    3. Mattias Hänninen
    4. Elias Tjärnhage
    1. Johan Hofverberg
    2. Fellman
    3. Mattias Hänninen
    4. Elias Tjärnhage
    5. Bebben
  • Jag ska försöka ta mig ner till FUSK nu i helgen. Med försöka menar jag balansera Lady Justice Avataren utan att små sakerna i hennes händer ramlar av.

  • Jag ska spela Malifaux på söndag och har tid att möta dig då. :)

    1. Johan Hofverberg
    2. Fellman
    3. Mattias Hänninen
    4. Elias Tjärnhage
    5. Bebben
    6. robizh
  • Tänkte till er som kör Lilith. Denna modellen är ju betydligt snyggare.

    http://www.maelstromgames.co.uk/index.php?act=pro&pre=wrd_mfx_nbn_mtr_112_000

  • edited 7 maj 2012 18:21

    Jo den borde dyka upp snart mina Dead Doxis är i samma order

    Roligt att ha fått några matcher i alla fall och revange på den Gode Doktorn =)

    Edit: Hadde fel det är nästa månad Lilith kommer sorry

  • edited 7 maj 2012 06:59

    1.Johan Hofverberg
    2.Fellman
    3.Mattias Hänninen
    4.Elias Tjärnhage
    5.Bebben
    6.robizh
    7. Erik Öhman.

  • Najs! Mindre än en vecka kvar nu.

  • Taggar! i dag blir att sitta på fusk och försöka bli klar

  • Och nu bara två dagar kvar! För den som inte anmält sig än är det bara att anmäla sig här i tråden. Eller dyka upp när vi kör igång på söndag.

    Vi kör igång kl 11 och borde vara klara innan 17.

  • Testade en match idag mot bebbes robbotar. En minivinst för dom odöda :-)

  • Nice Dr McMourning 4 the win

  • edited 20 maj 2012 03:16

    Nu blir det att halta över till föreningen och få två bells spel dugliga =)

    Sen ska Det splelas Trembel befor the Avatar of Dread

  • Sjukt skoj turnering grattis till Hagner och bra spelat alla specielt turneringens ny Henninen

  • Sjukt kul var det. Lite bitter på fegisen Von Chill. Kom ner från berget och slåss som en man.

  • Jag hade det riktigt trevligt! Som vanligt på de här turneringarna. Grattis till Hagner som vann!

    1. Hagner - 20,5p

    2. Hofverberg - 12,5p

    3. Elias - 10,5p

    4. Hänninen - 10,5p

    5. Fällman - 10p

    6. Erik - 8p

    Riktigt kul att det var såpass jämt (förutom vinnaren då).

  • edited 20 maj 2012 16:20

    Jo jämt var det Elias var en halv tumm från att ha delad andra plats och att skicka mig till delad sista plats

    Två obbservationer

    1: Att första matchhen tog dubbelt så lång tid omm alal andra anttagligen var för att folk spelat för lite men detborde va åtgärdat till nästa turnering =)

    2: Att 35p är KUNG där har vi hittat rätt

    Bra Spelat bra Arangerat

  • Ja det visade ju sig vara väldigt optimistiskt tänkt av mig att vi skulle vara klara innan fem. Men det funkade ju ändå.

  • Lite sur att det inte gick till en sista runda där mot dig Jehenna. Behövdes inte mycket för att komma in i din deployment zone. =D

  • Det var ju bara skicklighet från min sida. ;)

    Bishop, den rackaren borde ha stryk. Man tar inte ifrån McMourning hans skalpeller!

  • hehe tycker allt som behövs för att få den gode doktorn att tappa skalpelerna är att Semus tittar lite snett på honom presis som det får systrarna att gråtande kramma om varandra och Lord Gny-Alot att stoppa svansen mellan benen... =)

  • AAA. Rättning Fällman. Systrarna flydde aldrig. Dom insåg bara vilken sjuk sexuell läggning Semus har och ville inte ens komma nära honom.

    Och stackars Johan. Vad hade han gjort för ont. Han kände sig lite utsatt av Dead Doxys.

Sign In or Register to comment.