DOUBT IV - A NEW DOUBT - 12-13 Januari 2013

1234689

Kommentarer

  • Longest travel, är det längst sträcka mellan städerna eller längst sträcka vi färdas? Funderar på att opta för att vinna priset genom att ta omväg förbi Köpenhamn!

  • edited 20 december 2012 14:32

    Jag åker från Berghem via Vladivostok bara för att... Tyvärr kommer jag att ha tappat biljetterna men ni får lita på mig :)

    Jag menade givetvis att jag cyklar...

  • Längst är ett väldigt subjektivt mått. Kan vara längst restid också. Så att ta cykeln i snöyran från Skellefteå kan också vara vinstgivande. Borde kanske kalla den för oanständigaste resan.

  • Om någon är klantig nog att råka ta en omväg förbi Köpenhamn av misstag är det ingen merit. Kanske ett tröstpris i form av ett begagnat kolapapper.

  • Så, jag ser att Basse är med på sin första turnering sedan mannaminne. Mycket att leva upp till, käre Nemesis! Tunga Umenamn förvisso, men södern skickar några av sina starkaste kort också. Själv tvingas jag följa turneringen på håll, då jag har jobbresor och leverantörsmöten i princip hela första kvartalet 2013 (annars hade jag nog tagit resepriset, oavsett var övriga deltagare bor i världen). Lycka till, alla!

  • Skönt att se att du fortfarande lever @Odium_khan. Hoppas att du får spela lite Blood Bowl mellan allt jobb. God Jul på dig också.

  • Oj vad man missar då man inte besöker forumet så ofta :).

  • Har sedan igår en stor påse med tärningar i handen. Rullade dem alla och körde lite statistika fördelningsalgoritmer och de är tyvärr alldeles normala tärningar, inte oturstärningar som förra året. Alla som dyker upp får två tärningar, vill man köpa fler blir det 5 kr per tärning. Vinsten från tärningsförsäljningen går till nästa DOUBT.

  • Soft! Hur gjorde du för att få vanliga tärningar istället?

  • edited 29 december 2012 05:26

    Vet inte, fast det kanske är en förbannelse över dem så att de alltid misslyckas när det är ett kritiskt ögonblick.

  • om det inte är för sent att anmäla sig så tänker jag ställa upp :)

  • Då blir vi väl 22 och det är ju klart bättre än 21 :)

  • Jepp, inga problem med att anmäla sig. Kostar bara 50kr extra.

  • Ok, klart och betalt

  • Har fått pengarna. Var inte du NAF-medlem? Eller är det så att du inte betalat in medlemskap?

  • jag har ingen aning, glömt mitt konto, får dock fortfarande en massa spammails och tjaffs :) men sätt mig som non-NAF :)

  • Medhjälpare sökes: Tragedin har drabbat familjen och det är tyvärr så att jag måste på en begravning några timmar den 12:e januari. Detta kommer delvis att vara under den planerade lunchen den dagen så jag kommer att överge er stund då. Letar nu en medkonspiratör som kan hålla fortet medan jag är borta.

  • @Zenith Om du får mail från NAF brukar ditt NAF-namn och nummer stå där. :)

    @Stareater: Vad tråkigt. Hoppas det finns någon lokal förmåga som kan hjälpa till i din frånvaro.

  • @Zenith: Tittade lite i gamla spreadsheets och jag tror du är ikki med nummer 12999.

  • @Stareater det kan mycket väl stämma.

  • Vi i vårat gäng är grymt taggade nu och kör sista slipandet av lagen! Det är flitigt med övningsmatcher så vi är lean mean Blood Bowl machines till nästa helg.

    Lyckas ni andra öva er också?

  • edited 3 januari 2013 01:30

    Tyvärr så är det för mycket annat i livet just nu för mig för att öva. Varför måste man egentligen ha ett jobb?

    Vet att @khanmank har försökt tigga till sig träningsmatcher på vår träningsmatcher inför Doubt tråd (Intermission league), men ingen har nappat. Det blir bara så mycket mer förnedrande för er denna gång då ni tränat så mycket och sedan förlorar...

  • Jag är nu så sjukt opepp så jag kanske ska lira Goblin igen för att säkerställa en usel placering. Eller kanske orker för det är ju "kul". Eller dvärgar för det är ju "kulare". Kanske vaknar imorrn och känner annorlunda. Vi får se ...

  • Viskar lite uppmanande i Khanmanks öra: High Elves.... High Elves... =)

  • Jag håller då inne med vilket lag och hur jag har byggt det så länge jag kan :) som en vis man(Frantic) sa till mig en gång i tiden, quotar jag "A gentlemen never tells"

  • Hur ser det ut med plats för icke föranmälda? Vi har en nisse som kommit på i sista sekund att han visst kan åka med.

  • Rykten går på stan att det spelades en träningsmatch i Skellefteå igår ;)

  • Ozt, jag anmälde mig för någon dag sen, antar att det går bra enda fram till start :).

  • Det vore synd om han åkte hela vägen och sen inte fick komma in, så jag vill bara vara på den säkra sidan!

  • Går att anmäla sig i dörren enligt turnerings-pm, så det borde inte vara några problem :)

Sign In or Register to comment.