Spore pods bygghjälp

edited 1 april 2012 06:54 in Figurmålning etc

Hade tänkt börja bygga mig några spore pods, någon son kan ge ett tips på hur stora dom ska vara eller lägga upp en länk till en guide elr nåt?

Tack på förhand

Kommentarer

  • Kokosnötter med en massa Greenstuff. (Greystuff är dock billigare och bättre, tycker jag...)

  • Storlek?
    Tänk på vilka enheter som kan droppa ned. Släpper du ned en Carnifex, då är ju storleken ca som en Carnifex i volym.

    Inför påsken, är kanske någon form av frigolitägg eller påskägg du stoppar godis i en mycket bra början. För att få lite organiskt "kladd", kan man använda ett gammalt pysselknep. Garn och tapetklister som man smetar på runt hela sporen. Man kan ju så klart också använda green-/greystuff... men det är ju en kostnads- och tidsfråga.

    Sen finns det massor med andra tips på bygge runt om på nätet. Tror att tennisbollar verkar vara en variant som förespråkas ofta.

    För tentakler kan man också använda sig av silikon som man sprutar ut i strängar. Dessa kan man sen bygga in i sin spor när man smetar på annat "gojs".

  • edited 1 april 2012 11:14

    Apsnygga Tyranider...

    BoBo (Peder Harty) är en galet duktig modellerare och målare. Och från Sverige...

  • På fantasia fisn det färdig att köpa i resin komemr bara inte på vad företaget heter som gör dem ser riktigt bra ut kom in och ta ne titt

  • edited 2 april 2012 13:05

    Enklaste sättet jag sett (och använt själv) är att skaffa några sånahär: http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/272802.page

    Mega Bloks Plasma Hatchers, finns via ebay/amazon till en hyfsat billig peng, och är rätt storlek/utseende för Spore Pods, spec. om du Tyranidifierar den något. Även om de funkar som de är.

  • här är sporen fellman syftar på: alien spore

    finns som sagt på fantasia men jag hittade den inte i webshoppen (dåligt Dea...)

  • Tack MipCap! hehe

Sign In or Register to comment.