Målningstips på en vanlig dreadnought någon?

edited 13 april 2012 13:24 in Figurmålning etc

Målningstips på en dreadnought sarcophagus någon? (ögonen, vingarna, strömkablarna etc.)

Kommentarer

  • Vad exakt är du ute efter? är det tekniker, färgval eller något annat?

  • Färgval, allt som är i centrum på den är svårmålat. Delvis tekniker (när det kommer till att fixa linsen).

  • hur målar du resten av dina modeller ? vilket chapter/vilka färger använder du?

    generellt brukar jag kolla coolminiornot eller arméböcker/ white dwarf eller andra ställen där man kan hitta bilder på snygga figurer för idéer/ inspiration.

    vad tekniken beträffar beror det lite på vilken nivå du vill lägga det på och lite beroende på vilka färger/ effekter du är ute efter. men i oftast blir det bäst att försöka hålla tekniken någorlunda konsekvent genom armén. Bästa tipset jag kan ge på rak arm utan att veta mer om vad det är du vill få fram är att wash och drybrush är väldigt tacksamt på strukturerade ytor. vidare kan jag väl bara rekomendera how to paint citadel miniatures som jag själv inte kollat så mycket i men har hört bra saker om, och denn förra var bra så man kan ju anta att det blivit bättre.

    vill du ha mer konkret hjälp får du beskriva mer vad exakt du vill göra, vilka färger resten av figuren är osv. bifoga gärna bilder

    Lyck till/ Björn

  • edited 16 juni 2012 11:11

    Tack Björn! Tipsen uppskattas. Det är mest kablar och metallen kring mitten jag hakade upp mitt målande på. Sen att få glaset att se ok ut också. Ska försöka bifoga bild om jag hittar kamera.

Sign In or Register to comment.