StockBowl II 28/4

edited 20 mars 2012 02:01 in Blood bowl

Magnus från StockBowl kom ju och stal vårat DOUBT III pris, nu har vi chansen att ge igen. Stockbowl cup II går av stapeln den 28e April. Det finns inte så mycket info om turneringen men den kommer att hållas på incognitocon och det kommer vara andra spel på fredag och söndag. Gratis övernattning ska också finnas.

Vad sägs om en delegation från de kyliga vidderna i norr för att sopa hem deras priser?

Kommentarer

  • Skulle vara kul, men det krockar med Fantasia Fanatic (också SM i Warhammer) som går i Umeå samma helg :/

  • Jag var också ruskigt intresserad av att fara ner och spela deras turnering men det var ju ett dåligt val av helg för att locka figurspelare från Umeå, då jag också kommer att vara på Fanaticen

  • Fyller år den helgen så tyvärr inget för mig...

  • Precis som Stareater säger kör vi StockBowl Cup II den 28 April.

    Nu finns alla detaljer uppe på http://cup.stockbowl.se och där finns även en länk till Incognicon.

    Tråkigt att det krockar med ett annat event, men kanske någon från Umeå vill komma och ge igen för DOUBT III. ;)

  • Nästa gång... :)

    En fråga om regelpacket, det står: "For the sake of bonuses, CAS will only count if caused by a block." Menar ni verkligen block (alltså t.ex. inte blitz) eller menar ni att bara CAS som i vanliga fall ger SPPs räknas? :)

  • Fast man gör ju en block när man blitzar, finns väl ingen SPP givande CAS utanför block.

  • Jo, bara för att man blitzar behöver man inte göra en block under den.

  • Jag tror regelfrågan är förklarad. :)

  • Självklart måste vi dra ihop folk till Stockbowl! vad är smidigaste sättet att resa? Buss kostar väl typ 800-1000kr tur och retur från umeå. Kan man komma under det genom att köra gemensamt så vore väl en packad bil ingen dum idé! Jag anmäler intresse för en sådan lösning.

  • Det är rätta takter!

    Jag kan avslöja för våra vänner i Umeå att det ser ut som att vi kommer få våra specialtärningar till goodie bagen i tid. ;)

  • Hade gärna åkt men det ser ut att vara kört för min del. Far min fyller år och även om det kanske går att missa så verkar det vara omöjligt att få barnvakt för att ta mig till huvudstaden.

  • Kör ni någon turnering på hösten också eller är det en gång per år?

  • Vårat mål är att köra två turneringar om året, en på våren och en på hösten. Så det kommer troligen en ny chans om ett halvår ungefär.

    Tråkigt att det ser ut att vara praktiska detaljer som hindrar de flesta, men det är ju å andra sidan bra att det står 1-0 i turneringssegrar till oss här nere lite längre då. ;D

  • Det börjar verkligen dra ihop sig till vad som har alla möjligheter att bli en rolig turnering.

    Vi har 12 anmälda och med lite mer än en vecka kvar räknar jag med flera som droppar in i sista minut. Vi har bland annat en delegation från Örebro som kommer. Jag vet att det pratas i Uppsala, Eskilstuna och Jönköping också!

    Än är det inte för sent att köpa tåg- eller flygbiljett eller sätta ihop en bil för en galen roadtrip ner till fjollträsk. ;)

Sign In or Register to comment.