att bygga en boltgun?!?!

edited 5 mars 2012 15:59 in Off topic

Fick just en sjukt galen ide. Varför inte bygga en "real size" boltgun?

Och nu till frågan, är det någon som vet om det finns någon "ritning" eller guid till ett sådant bygge eller om man bara ska gå via bilder och liknande. Jag vill försöka sikta på någonting tungt i metall (fy för plast/frigolit varianter) och undrar hur jag kan börja. Vart kan man hitta proportionerna och bra bilder på ornament/dekorationer?

Kommentarer

  • Vilken teknik har du tänkt använda om det ska bli i metall? Inte så lätt att bara klippa och klistra då.

    Jag har då inte hittat bra ritningar, tror det enklaste är att sitta med ett skjutmått och försöka mäta modellen. Sen rita upp det i fullskala och försöka få proportionerna rätt. Hur stor den ska bli är ju mycket upp till dig eftersom skalan i 40k inte direkt motsvarar verkliga mått.

  • Jag skulle nog rekommendera att använda något slags trämaterial då det är betydligt mycket lättera att arbeta i, blir inte riktigt lika tungt men borde ändå ge en bra känsla att hålla i.

  • Gör den i trä först sen "klär" du den i stål. Fyll ut handtagen med bly eller sådan där sand du har i hantlar. Se bara till det är hårt packat så du inte får en maracass bolter.

  • Ska tänka på det. Trästomme med metallöverdrag låter super.

  • Grundmåttet du kan utgå ifrån är kalibern. Den ska vara 0.75", dvs 19,05mm.

Sign In or Register to comment.