Nästa Malifauxturnering

edited 2 mars 2012 06:49 in FUSK Umeå

Hej alla! Det var inte så längesen vi körda förra turneringen men våren går fort och vissa datum faller ju bort. Att lägga en turnering alltför nära fanaticen tror jag inte heller är så bra. De datumförslag jag har är:

Söndag 8 april

Söndag 15 april (två veckor innan fanatic)

Söndag 12 maj (två veckor efter fanatic)

Söndag 19 maj

Vad tycker ni? Sen är jag sugen på att få mer fler folk till turneringen. De som inte spelar så ofta och personer som är nyfikna på spelet behöver taggas. :)

Kommentarer

  • Skulle rösta på 1 april (inte allt för nära fanatic) eller 12 maj (efter fanatic). Tror man har störst chans att locka folk då eftersom folk tenderar att fokusera på fanaticen. 19 maj känns lite långt borta...

  • 1 april är det 40k turnering på Fusk. Men 12 maj borde fungera fint. Folk borde ha hunnit återhämta sig lite då.

  • edited 6 mars 2012 19:35

    Jag hade varit taggad på att vara med om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med armébygge samt lära mig spela :)

  • Välj en fraction med coola figgar och måla dem^^ vill du lära dig spela så prova boka en dag med oss veteraner på malifaux boka matchtråden: ) kan hjälpa dig ifall vi hittar någon vettig dag att spela.

  • Det kan vara värt att efter du valt en fraktion så fråga någon om det är ett bra val, just de figurerna alltså. Förmodligen är det ett bra val men det kan vara skönt att fråga. :) +1 på boka matchtråden. Jag tänkte spendera kvällen imorgon på föreningen, har möjlighet att spela då.

    Angående turnering, ska vi ta 12 maj?

  • Okay ska kolla runt lite se om jag hittar nå gubbar jag fastnar för, kommer dock inte kunna lägga ner så mycket tid på de innan fanatic, har mycket kvar å göra på min 40k arme :)

  • edited 21 mars 2012 06:19

    12 maj funkar för mig då blir det mad hatter för hela slanten

    Då borde även nya fian Bette Noir ha kommit

  • Vi flyttar fram det en vecka, till den 20:e maj istället. Warmachinespelarna ville visst ha den 13:e och lovade att dyka upp på vår turnering i utbyte. ;)

    Efter fanatic drar jag igång en ny tråd om själva turneringen med anmälan och sånt.

  • edited 17 april 2012 17:34

    Bra att den här bummpades gav mig nog med tagg för att börja måla Semus igen sjukt taggad

    ps Dags att börja testa lite armer och om någorn ny vill testa på spelet hör av er

Sign In or Register to comment.