Nu har jag läst hela Horus Heresy serien.

mhmh
edited 28 februari 2012 14:35 in Off topic

Som titlen säger. Nu har jag sträckt läst samt lyssnat på obryggade versionerna. Så här i efterhand. Sagan om Ringen pfff. Detta var en ruskigt bra serie. Ensak som jag började undra över. Har Blacklibrary någon form råd eller think tank som ser till att böckerna går ihop så pass bra som dom gör. För som sagt. Det är ju inte bara en författare.

Kommentarer

  • Du kan väl räkna med att allt är styrt ganska hårt. Dels genom någon slags projektledare på Games Workshop som koordinerar vad Black Library producerar, så att deras figurreleaser numera är tämligen aktuella med vad BL släpper för böcker och dels genom att man troligen har ganska god insyn i vad respektive bok ska handla om (samt att flera av författarna troligen har viss dialog gällande just Horus Heresy serien).

    Gällande aktuella figur-/bokreleaser som synkroniserar kan man ta Hammer & Anvil och Codex:Necrons... Vi kan väl lugnt sluta oss till att författaren hade tillgång till beta-versionen av codexen för att kunna lägga in så mycket av det nya innan båda släpptes. (Tror nämligen inte att James Swallow satt och spanade in ryktena på Warseer). ;)

  • mhmh
    edited 28 februari 2012 17:04

    Finns det en Hammer & bolter med necron i. Vilket nummer i såfall. Skulle gärna vilja läsa.

  • Finns Horus Heresy böckerna på ljudbok? Var hittar man dom?

  • Blacklibrary har några av dom nyare på ljudbok. Kan köpas på deras hemsida.

Sign In or Register to comment.