Min Warmachine Logg

edited 3 februari 2012 14:58 in Figurmålning etc

Nu har jag inte så mycket kunskap i warmachine spelet men jag hittade en fraktion som jag gillade & jag gillar deras statiska hår men inte deras ordinarie färgschema!

Håller kort & gott på att bygga en ganska udda cygnar Armé tror jag iallafall haha lite längre ner i inlägget ser ni min absolut första Warmachine modell jag målar åt mig själv :)

Har hållt på att bygga lite iallafall!

Warcaster:

eNemo

Gillade inte riktigt orginalmodellen men jag har inte försökt mig på att gå helt överstyr vad gällande konverterandet på han tyckte hans hår var för platt så det blev Adept Nemo Huvudet på han!

Battle Engine:

Stormstrider Bas

Stormstrider Bas

Stormstrider Bas Botten

Lite byggnadsbilder på skyttegraven som blev bra tyckte jag dock inte klar på bild men men det kommer :)

Har som sagt byggt & klurat en del sista veckan så nu håller saker & ting få färg på sig! jag valde att göra ganska mörka "godingar" denna gång eftersom det känns som att blåa cygnar med gulddetaljer är ganska vanligt!

Warjacks:

Firefly Början

Så det blir gröna cygnar med bronze detaljer dock funderar jag på att göra nån rustningsdel skitigt vit så den blir lite ljusare modellen sen så var inte min kamera alls med mig idag så jag ska försöka ta lite bättre bilder senare

Vad tror ni? konstruktiv kritik motages gärna! samt tips på weathering & liknande!

/Osten

Kommentarer

  • Ser bra ut kul att du har kommit i gång

    Har du "bygt ner" skyte gravarna i basen coolt

  • Fellman: Japp Skyttegraven är nerbyggd! Haha Basen tog längre att bygga än själva modellen! Jo jag har kommit igång allt är byggt basat & grundat så nu återstår målningen till dom första 35 Poängen

    Nån som har ett bra tips på hur man gör "Skitig" vitt? helst med bruna toner :)

  • edited 3 februari 2012 14:59

    Satt & försökte mig på "Skitig" vit igår samt lagt ganska lätta rosteffekter här & var. Vad tror ni? eller har nån ett hus tipps eller två för att göra "skitig" vit?

    Firefly Front

    Firefly Back

  • edited 3 februari 2012 14:54

    Länkar bilderna denna gång men nu börjar första Warjacken ta for dock sabbar blixten lite :)

    Sidan

    Andra Sidan

    Baken

    Konstruktiv kritik tack :D

  • Jag brukar köra typ 50/50 - 30/70 chaos black och graveyard earth i grund (beroende på hur brunt jag vill ha det) sedan highlighta upp mot vitt från det

  • Ser bra ut :-) Mer cygnar åt folket.

Sign In or Register to comment.