Rollspela 40k, intressekoll.

edited 10 januari 2012 20:16 in FUSK Umeå

Hallå allesammans.

Klomster här.

Snackade med en god vän som var sugen på att testa rollspela en guardsman i 40k.

Så då insåg jag att jag också vill spela 40k, så då var mest frågan om det finns nån annan som är sugen på nåt. System är inte valt än och vi har tyvär ingen story vi vill köra. Så om nån som vill spelleda finns skulle det vara kung.

Detta är mest bara en intressekoll.

«1

Kommentarer

  • skulle vara kul att testa

  • Jag skulle definitivt vara på att spela 40k, men tyvärr har jag inte tillräckligt med spelledarvana för att spelleda det =/

  • Coolt att det verkar finnas lite intresse.

    I värsta fall (för då får inte jag spela min techpriest) så får nog jag vara GM. Och jag har själv ingen plan på nån story.

    Planen var i alla fall att använda GURPS eller dark heresy.

  • Har själv bara spelat lite i dark heresy men desto mer i WHFB RPG, och GURPS har jag lite lätt koll på men mer begränsad erfarenhet av men är väldigt positiv till systemet.

  • Ja då har vi iallafall några intresserade, dock ingen kampanj.

    Well, som sagt, GURPS har många för och nackdelar då det är mer avancerat (längre tid att bygga karaktär, mer djup karaktär är dom största.)

    Ska försöka att fixa nån gm, annars så får väl jag vara det.

  • Weelll vi har en liten spelgrupp... när var hur kan ni?

  • Åhå.

    Bara det inte blir för många.

    Jag själv kan alla dagar utom lördag. Kan inte tala för nån annan.

    Vad för spel kör ni helst?

  • Med tanke på alla mina träningar så är det bara fredagar som är garanterat lediga för mig egentligen, men om det inte rör sig om att spela varje vecka så fungerar även vardagarna för mig. Söndag är helt uteslutet, har träningar då som bara är en gång i veckan.

  • edited 13 januari 2012 09:49

    Fredag är bra för mig.

    Kan fråga dragontear också (han som ville va guardsman)

    "Weelll vi har en liten spelgrupp... när var hur kan ni?"

    Vi kan fredagar, i hela umeå, MED VÅLD!!!

  • Då ska jag dubbelkolla med övriga spelgruppen om vi inte kan sätta regelbundet fr.o.m fredag. Vi kör FFG's dark heresy, så guardsman fungerar ypperligt, med tanke på andra karaktärsval i spelgrüppen.

  • Vi kan försöka dra ihop alla intrsserade för ett snack på föreningen.

    Så att alla får träffas och kolla läget liksom.

    Jag skulle vilja vara en techpriest om det går för sig.

  • Kommer inte ihåg vad det finns att spela för klasser, men jag har ändå några vaga funderingar på vad som skulle vara kul att spela ^^

  • klomster, går bra, man kan aldrig ha för många techpriests. ;)

    Eldoriath, bra!

    Men kaffe på föreningen på onsdag?

  • Beror på vilken tid, om det inte är allt för sent fungerar det för mig (dvs, måste kunna fara senast 19:45)

  • Onsdag.... skit osså.

    Det är dagen jag hänger med en kompis.

    Annars så går det varje dag utom lördag.

    Så jag föreslår Idag, tisdag torsdag eller fredag. Då folk inte verkar kunna de andra dagarna. Oavsett vad så försöker jag hänga på föreningen varje dag så om nån vill se hur jag ser ut är det bara att dyka upp.

  • ska vi sikta på 17? idag.

  • Missade att kolla forumet igår (måndag). Kommer också vara borta en kort sväng den här veckan torsdag till lördag. Men ska vi försöka hitta en dag nästa vecka? Kommer iofs ha inspark i två veckor, men iaf...

  • Behöver inte vara alla, vi ska bara säga hej idag typ.

    Jag kommer va på föreningen IAF.

    Synes där.

  • Well, jag hittade inte till föreningen trots att det ska vara på samma kvarter som min far är bosatt vid. Ni når mig på 0768437798 och jag föreslår en ny tid på måndag då vi kan sammanstråla, vi har även samtliga publicerade äventyr från FFLg. :)

  • Jaså?

    Den är bredvid KRIS.

    Samma gård. Vi får träffas på fantasia före så jag kan bära dit er.

  • Vilken tid på måndag? Vet inte hur länge man blir upptagen med nollning då de aktiviteterna inte har några tidsramar beskrivna...

    Men ni kan iaf nå min på 070-260 87 47

  • Well, om vi säger att jag försöker ta mig in hyfsat tidigt på måndag.

    Typ att jag är på fantasia 2 och framåt iallafall.

    Och sen är jag där rätt länge.

  • fantasia, måndag, 14, prel check!

  • Då försöker jag ta mig dit, ringer väl om det blir sent eller inte alls.

  • Måndag 14:00 är jag på upprop.

  • som sagt klomster så är kag gärna med i en till rollspelsgrupp så är det ok om man dyker upp på mondag ska endå in och anmäla mig till fancy fanatic

  • Planen var väl att försöka att träffa så måmga som möjligt i den eventuellt nya gruppen, och bestämma om det blir nåt.

    Eller har vi tänkt olika :P

    Jag dyker upp iallafall.

  • Nejdå, inte tänkt olika egentligen. Mer bara att jag känner att det är vanligt hyfs att säga om man kan dyka upp eller inte =)

  • Well, jag var där måndag 14.00 till 15.30.

    Såg ingen som sökte efter Klomster, så jag återvänder imorrn.

  • Hope you getter better luck then. Kommer än en gång vara upptagen på universitetet den tiden.

Sign In or Register to comment.