Nya VC

edited 10 januari 2012 04:37 in Warhammer fantasy

Gw har släppt advance orders för Vampire Counts! Bland bilderna finns även lite kommentarer, det som sticker ut mest;

  • Står under Black Knights att man kan raisa upp till 5 knights per invocation. Ryktet säger att Invocation raisar D6 + Level många wounds på alla units inom 6"/12"/18", så knights bör räknas som två. Oklart om detta gäller även Hexwraiths och Blood Knights
  • Hexwraiths har Magic, Flaming, No-AS attacker, är Fast Cav och funkar som Screamers
  • Vargheists har A4, WS4, S5, I4, fly och är monstrous, så de får stompa.

Kommentarer

  • Hm, så de nya modellerna GW släpper är ruskigt gris-bra spelmässigt? Förvånande :)

  • Tror mig nästan att jag lägger 40k på hyllan ett tag nu känner riktigt pepp på fantasy nu med nya vampyrerna

  • låter som att knights helas 1+magilevel. vilket gör att en lvl 4 alltid får 5 knektar^^

  • Benji: Borde vara (1+magilevel) / 2, så en lvl4 får minst 3... :) Fortfarande helt OK för en 6+ spell!

  • Absolut! Snart är du i min famn kära bok <3

  • Yeeesssss - give it to me.... Längtar efter den så fruktansvärt mycket. Ska nu verkligen ge döingarna en chans och helt ge efter för Ghoul King på Terrorgheist...

  • har buffrat på mig en sådär 160 skeleton warrioirs redan^^ inga ghouls för min del^^

  • Skelett är så jäkla mycket coolare, nu verkar de ju också bli helt ok i förhållande till ghouls!

  • Mogge du och jag med den nya white dwarfen (civil-war delen av den) ghouls mot skelett, terrorgheist vs zombiedragon! :) har dock inte läst civilwardelen än. Men det verkar vara en expansion med extra regler då två av samma ras möts: )

  • Mmmmh. Storhorder av skelett. Lovely ^^

  • Benji boy bring it OOOONNNN!!!!!! ;-) Kanske ett odött lag till KK?

  • Låter som det gamla vanliga 30+.... ;)

  • Jag önskar att jag här kunde trycka på gilla knappen. Niclas du har alltid plats i mitt lag men jag vet inte om jag platsar i ditt. 30+ närmar sig sitt slut, kanske dags att evolvera mot 40-.....

  • edited 10 januari 2012 18:01

    Låter som en utmaning, då värvar jag Pilebro till Team Diabolic splendour! Glömde skriva ngt liknande att 30+ alltid varit nära slutet, skörlevnaden tar ut sin rätt till slut.

  • 30+ are not funcking dead!

  • Bara vilar lite....

  • Ryktet går att 30+ är svaga.. snart kommer nått gäng hugga och utmana för en plats bland de stora..

  • Klyktattare, överklintare och norrbottningar kan hugga så mkt de vill. De västerbottniska kraftkarlar som utgör 30+ må vara gamla, men de är inte som trotskij.

    Känner nåt slags ungdomligt pepp, eller snarare ett vagt minne av ett sådant, börja växa i min gamla lekamen

  • It’s been a motley 14 years since our band came apart. We’ve all kept busy in our respective endeavors but we’ve all remained friends and kept in touch. There have been offers, and lots of jokes about these offers. We’ve sort of looked down from our high horses and made fun of people who’ve just wanted to share the psychopathic intensity that we would deliver on a nightly basis in our post-pubescent prime. A reunion has just seemed irrelevant to us. Too much other shit to do.

    30+ ska återförenas! Plockat direkt från deras hemsida. 30+ are not fucking dead!

  • Men om man ska vara seriös så känns det ganska skönt att slippa hjälmen och Drakenhof. Jag gillar dom där stora åbäkena (mortis engine och vad den där andra grejen nu heter) en riktigt utmaning för duktiga målare.

Sign In or Register to comment.