Battle at Dragoncity

edited 1 december 2011 09:55 in Warhammer fantasy

Regelhäfte finns här

http://www.geitmeise.com/bad/bad.pdf

Kommentarer

  • En del saxat från QFA? ;) står Quest for atlantis kvar i text.

    Vilke size är units? Står bara om terrängen.

  • en del missar är påpekade. några mindre några större. vad tänkte du på gällande size och terräng där

  • Tror han tänker på när det står:
    "Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size."

    Så antyds det att enheter har olika storlekar, men det står inte någonstans hur stor olika enheter är.

  • fixar jag senare ikväll, har varit så mycket fel, så det måste uppdateras redan ikväll. jag har fått som ny respekt för dig Daniel och Dea :) det är så mycket mer arbete i ett regelhäfte än vad man tror.

  • Sedan så undrar jag om t.ex. en abomination räknas som +2 eller +1, då den är ett rare med thunderstomp samt är en egen under skavens lista. Samma gäller t.ex. hydran.

    Så alltså, om jag har en abomination, så är det stopp sen?

  • yes du har så rätt så, den räknas som två

  • edited 5 december 2011 02:17

    så a-bomben är minus 2 och ett doomwheel ger inget minus?? :0 satt man kan ha 1 doomwheel en warplightning en catapult greyseer och en massa gutter runners eller en A-bomb ?? :0 är det bara jag som tycker att detta låter lite skevt ?? :0 ett doomwheel är oftast värre än en A bomb enligt min åsikt efter som att det får göra något om man möter någon med lite koll så får A-bomben aldrig göra något...
    men men nog om det... men det är ganska konstigt att vissa armer typ auto-magiskt får minus direkt typ high elves
    *Units 20st efter den andra
    känns lite konstigt dom käns ju knappast för OP men det kanske bara är jag igen... det finns en lång lista som varför i helvete wardancers är restrecterade? och varför wood elves får smaka så jävla mkt kuk?? är det tanken att man ska köra en eternal guard dödstjärna ?? det är ju bra...
    sen får vissa bygga vad man vill typ OnG och Beasts gillar dock iden dock så når den inte hela vägen det blir inte "balancerat" på något sett lika bra att bara köra restrektioner men varför bryr man sig ens jag får ju inte ens vara med är ju bara 17 men det är ju kul det här systemet straffar alla ungdomar och nybörjare nu när man äntligen hade fått ihop en arme som man är nöjd med så skulle det vara kul att fara och turnera lite har till och med sommar jobbat med de i tanke men sånt här gör en lite matt det var inte en comp 70siders mall iaf men jag får ju ändå inte vara med känns ju tråkigt att inte uppmuntra ungdomar och nybörjare att börja spela...

  • edited 7 december 2011 13:15

    låt mig se nu, min woodelf arme måste ha en fighter lord för att få nog med core poäng (eftersom dryader och glade guards bara kommer upp i max 478p utan att spendera ett eller två utav dom två "special" poängen. Ända sättet att få en fungerande woodelf lord är att ha 2+ armor med reroll pga att den lilla eternal guard gruppen är stubborn med honom (vem fan har nog med modeller för en eternal guard "döds" stjärna) så fiende spelare kommer att försöka döda honom och där spenderas ett poäng. Det jag har problem med att få ihop är en legal lista. ser knappast hur det kan vara möjligt. Tur så HAR jag 10 st WARDANCERS liggandes som kan fylla ut lite poäng.

    Har testat att göra en LEGAL lista men tyvär så har jag inte 30 st eternal guards eller 3 warhawk riders så min möjliget att vara med är lika med noll pga detta sjukt diskriminerande komp systemet.

    Man ska väll kunna ialla fall kunna gjöra en legal lista utan att ha med ex 10 wardancers (SJUKT DÅLIGA) eller eternalguards (sjukt dåliga).

    Det woodelves LEVER av i denna edition är sina TREEMENS som är lika hårt kompade som hydran eller sina TREEKINS (varav två fyror är till och med olagligt att ha i listan även om du kör men absolut minimum av allt bra, dvs inget)

    Med något utav dom sakerna tillsamans med lore of life (Kan förstå att det är kompat) kan man KANSKE få en fungerande lista.

    fighter lord 2+ armor 4+ ward gw

    spellweaver lvl3 life re roll dispell stav

    19 dryader

    5 treekins

    treeman

    bsb med HoDA

    15 glade guards full comand + flaming

    3 warhawk riders

    11 wardancers

    örn

    30 eternal guards full comand + armor pearcing

    2500p legal lista men SJUKT DÅLIG

    Kan inte tänka mig att någon skulle ens vilja betala 300 kr + resan dit bara för att förlora varenda match mot ex 2 hyrdor som av någon anledning är legalt. (partisk dark elfs spelare som gjort kompmall?)

    • om någon kommer på en bättre wood elves lista får dom en cola av mig på fusk, men det är nog omöjligt.

    redigering: mitt fel, som hive mind säger nedanför är trämannen -1 och hydran -2, Däremot ger de bristande restriktionerna warmachines och magi en så otrolig fördel så jag har svårt att se hur man ska vinna som woodelves spelare även helt utan armespecifika restriktioner.

    Orcherna får även in 2 manglers, 2 doom divers 2 rock lobbas utan minus

    för mer diskution om turneringen : http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=4258

  • Är inte Hydran -2 och treeman -1?

  • Lite hårt att säga att han är partisk och att ha 18års gräns å ett event där man ska/får dricka alkohol är nog ganska klokt. Däremor skulle nog jag inte kompa Woodelves alls om jag var turneringsarrangör :) Jag tror att herr Sajon är öppen för förändringar i Kompen?

  • Och två hydror är inte legalt eftersom man inte får ha dubbla rare...

  • jag har inte varit in här på super länge, så allt sköts http://swfbr.ipbhost.com/index.php?showtopic=4258&st=40

    via den länken istället. så slipper jag kolla runt på alla olika forum, där finns nytt o uppdaterat häfte, anmälnings lista, och diskussioner gällande restriktioner + annat

  • endast några dagar kvar att kunna anmäla sig, då det inte är super lätt att hitta hur man skall kunna registrera sig på swfbr, så kan jag ta anmälningar här också.

  • Eric Pettersson anmäler sig!

Sign In or Register to comment.