En till nybörjare tar gärna speltips , armétips till orcs and goblins

edited 26 november 2011 08:37 in Warhammer fantasy

Hoj ! Har nu börjat sätta ihop mina orcs and goblin modeller som legat på byrån och smlat dam i ett par år, vart sugen på warhammer igen nydligen och tänkte mig därmed ta och sätta ihop armén. dock så kan jag i stort sett inget förutom grundreglerna, hur man bygger en bra armé eller vilka unites som är bättre än andra slår mig som ett mysterium. räknade med alla modeller som jag hade och kom upp till 2000p men bara blandade random modeller behöver inte betyda en bra lista. kan skriva vad jag har exact och tar gärna emot kommentarer och tips! Ser fram emot att kunna spela med armén tids nog(bara en låda kvar att sätta ihop)

Det jag har /det som ingick i lådan jag köpte för länge sedan

1 giant

5 squads med 20 nightgoblins

2 squads med orc boys (2 x 19)

1 orc shaman

1 goblin big boss

1 goblin shaman

2 orc boar chariot

10 black orcs

1 orc standard bearer

1 orc warboss on boar

1 troll

10 goblin spiderriders

19 goblin wolfriders

1 sqaud orc arrrer/archer boys (18 st)

har som inte tänkt så mkt på utrustning då jag har lite svårt att avgöra vad som rekomenderas MVH// Daniel M

Kommentarer

  • Hoj Daniel!

    Allt beror såklart på hur du gillar att spela, samt hur tävlingsinriktad du är. Jag spelar OnG och spelar tävlingsinriktat för att optimera listan. Några tips från mig är.

    Du behöver köpa Savage Orcs, de säljs i plast nuförtiden. Uppgradera dem till Big'Uns så har du en av spelets allra bästa enheter för poängen.

    Du behöver War Machines, Rock Lobbers och framför allt Doom Divers.. helst två.

    Mangler Squigs är väldigt bra för poängen.. bara synd att du kommer bli rånad om du köper GW's modell.

    Annars är det bara att prova dig fram.. ifall att du vill spela med Night Goblins (som du har 100 av) bör du införskaffa några fanatics som de kan skjuta ut mot otursamma fiender.

Sign In or Register to comment.