Gammal regelfråga: Warptime

edited 5 november 2011 04:40 in Warhammer 40k

Hejsan! Jag har fått det förklarat för mig att en modell som använder Warptime från Codex: Chaos Space Marines måste slå om alla to-hit slag och inte bara missar. Var kommer detta ifrån och varför skulle man tro att den fungerar så? Som jag läser regeln och fluffet och logiken kring detta så borde man bli BÄTTRE på att träffa, inte bara försöka IGEN utan någon fördel.

Några tankar?

Kommentarer

  • edited 5 november 2011 04:58

    Jag håller med dig att det känns konstigt. Fast samtidigt säger regeln att du får slå om alla tärningar. Har faktiskt inte tänkt på det tidigare, och alla jag mött har re-roll:at endast failed to-hit & to-wound. Vet att det finns en liknande sak i High Elves (Talisman of Loec eller nå sånt har jag för mig). Dock hittar jag inget i någon FAQ som besvarar hur man bör göra, så jag skulle nog luta åt att välja om du ska re-roll:a alla tärningar eller ingen, tyvärr. Warp if a fickle thing after all.

  • Jag satte mig ner och verkligen grottade in mig i texten en gång i tiden. Den går att tolka på flera sätt men det absolut mest logiska är att bara slå om missar.

  • Finns det någon allmän regel om re-rolls? Exempelvis att man bara får slå om misslyckade slag, och inte lyckade slag som inte är 'tillräckligt bra'?

  • Klart att du bara slår om missar. Enda stället där man får slå om lyckade slag var väl gamla Tauboken, där Etheralen kunde få gubbar att springa onde var dumma nog att inte bryta i motståndarens tur..?

Sign In or Register to comment.