35pts steamroller med två listor.
Målning. Det krävs ochså en målad armé för att komma på första eller andra platts.
Tid Eftersom att jag skal spela så slipper jag gärna att hålla reda på matchtid så det blir 59min deathclock. Mer om detta på söndag.
Samling: 10.00
Match 1: Killbox
Lunch ca 1h
Match 2: Process of eliminatio
Match 3 Overrun
Match 4: Killbox
Det verkar som att du är ny här. Om du vill vara med, klicka en av följande knappar:
Kommentarer
Awesome!!
Är det dödsklocka eller med matchtid?
Det skulle vara smidigt med dödsklocka då jag ska spela själv. Hur ser fördelarna / nackdelarna ut mellan systemen ?
Om vi ska köra dödsklocka så tycker jag att vi ska köra på den variant som jag och johan har provat, vilket är att man fortfarande har en matchtid men att den är ca 2-5 min kortare vilket är så liten diff på bådas schackklockor-tid att båda får i stort sätt lika mycket speltid och det gör att scenarion spelar roll.
Med vanlig dödsklocka spelar man tills någon får slut på sin tid eller vinner på assasination, man kan givetvis vinna på scenario-poäng också men det händer i stort sätt aldrig. De gånger jag varit med om att någon vunnit på scenario så är det beroende på att matchtiden tagit slut och en har lyckas få ett poäng eller har flest figurer i zonen och vinner då på tie-break, väldigt väldigt sällan har jag varit med om att en spelare tagit alla scenario poäng innan matchtiden tagit slut :P
Fördelen med vanliga dödsklocka är att man förlorar om man maskar och man vinner inget på att ta lång tid på sig. Nackdelen är att scenarion spelar ännu mindre roll eftersom det är skit svårt att vinna genom att ta alla poäng under matchen vilket nästan alltid gör det mer värt att bara gå på assasination eftersom du vinner inget på att bara ta en poäng eftersom det inte finns några tie-breakers.
Vanlig schackklockas fördel är att scenario spelar större roll och du kan vinna matchen genom att spela för scenario lättare eftersom man vinner på tie-break om matchtiden tar slut. Nackdelen är att man kan maska och vinna på att tänka vääääldigt länge mot slutet av matchen eftersom man vet att matchtiden börjar ta slut. I min erfarenhet av vanlig schackklocka är att när matchtiden tar slut så har ofta en spelare kanske 20 min kvar på sin tid medan den andra har 5 min på sin klocka och då känns det väldigt ofta som att man förlorar för att man spelade snabbare än den andre eller att han spelade sjukt långsamt. Detta gör att man känner sig sjukt lurad av matchtiden, eftersom det spelar rätt stor roll om den ena har fått 15min mer tid än du.
Därför blir det mera rättvist tidmässigt om man spelar dödsklocka med en matchtid som är 2-5 min kortare än bådas sammanlagda tid på schackklockan och då spelar även scenarion roll och man vinner aldrig något på att ta lång tid på sig eller maska eftersom de där 2 min kortare som matchtiden är spelar väldigt liten roll. Tar ens egen schackklockas tid slut så förlorar dessutom så att man straffas för att vara väldigt väldigt seg eller om man maskar.
Hoppas det går att förstå vad jag menar :P var jobbigt att förklara i text :D Jag är även väldigt duktig på att missa ord här och där i texter så det kan vara obegripligt på sina ställen.
bump.
det börjar bli dags att det händer lite i tråden^^ Ska måla upp en enhet champions samt krielstone bearers och två warlocks samt en bomber och skaldi bonehammer :p
Nu hände det lite saker i topic.
Ang tid så tror jag inte att det spelar så stor roll vilket system vi använder. Jag tror inte att någon match gick på time förra gången.
Ah då blir det bara casters kills på söndag då :P synd att man spelar menoth då! Tror jag spelade 2 matcher som tiden tog slut på förra gången, tiden tar ofta slut om man spelar brick/grind listor eftersom som går ut på att nöta ut motståndaren där trollen, skorne och menoth ofta hamnar eftersom de ofta är för slöa på att ta sig fram och generellt dåliga på att assassinera (hur fan stavas det?!).
Ska det verkligen vara 2 killbox? verkar segt.
Jag fick bara tre scenarion av er ;-)
Är ju bara att fundera... vilka scenarion har vi?
Killzone
Incursion (den med 3 objektiv och 1 försvinner)
Overrun (den rektangulära "moshpit:en")
Process of elimination (2 rektangulära områden man ska vara i för att hålla)
Revelation (2 objektiv där ena måste tas för att "låsa upp" det andra)
Så om vi redan har ett Killzone, Process of Elimination och Overrun, så är det antingen Revelation eller Incursion som kanske passar som 4:e scenario?
Om inte ni mer vana WarMaHordes-spelare har något bättre förslag.
antingen så glömde johan skriva det eller så missade du Revelation scenariot för det skulle också vara med :P
förutom att man fick monsterspö två matcher så hade jag en trevlig dag. synd att det var en del som hade bråttom iväg (dels jag) pga av farsdag :p
Så vem vann? nyfiken på resultat lista då jag inte han se mer en första matchen
Jag (Fredrik Menoth) lyckades vinna fast jag inte var bakis :) Spöade Dyllan i "final matchen" :)