Sisters of Battle - Vad ska man tro?

edited 9 oktober 2011 13:37 in Warhammer 40k

Tjohej!
Jag har länge nu varit sugen på att börja med Sisters of Battle. Det har till och med gått så långt ibland att jag ångrar att jag gjort ett Blood Bowl lag av de få systrar jag köpte när Codex: Witch Hunters kom ut. Men så kommer den nya "codexen" och inga nya trupptyper eller modeller. Liksom, what the heck? Tyraniderna fick saker i sin riktiga Codex som fortfarande inte har modeller. Så har det ju varit jämt, men nu kommer en låtsas-codex som är så retro att den inte tillför någonting alls vad jag kan se.
Jag vill dock ändå jättegärna börja med systrarna. Fast då var det ju det här med modellerna. De har inte fått nya grundtrupper sedan de först släpptes i 2nd Edition. De ser ju skitsnygga ut, så det kan man inte klaga på, men så läser man på Warseer att nya Plastsystrar är på väg, kanske tillochmed är klara redan och de ser tydligen fantastiska ut. Vad knöveln ska man göra? Borde jag vänta till plast-kittet, men med tanke på mina gamla favoriter Genestealers behandling (var typ färdiga en edition tidigare än de släpptes) så kan ju det dröja i evigheter. Tänk om de just nu testar hur poppis Sisters of Battle är, samtidigt som de passar på att tömma lagren på tenn-systrar. Tänk om de bara släpper de nya figurerna om de lyckas sälja av nog många av de gamla? Borde jag i så fall ändå börja samla på tennisarna?
Alltså, snälla kan någon ge mig lite vägledning i det här livet?!

Kommentarer

  • Lira med space marine modeller(eller vadsomhelst ...) med systrarnas regler för att pröva armén (+ stilla beroendet^_^) Vänta på plast systrarna... Om inte annat kolla på någon av de super dryga "bygg systrar" guiderna som finns ute. Eller kolla Ebay och så efter billiga systrar!

    Samt ordna ett tempel dedicerat till the emperor och be 9 gånger per dag vid om att det ska komma systrar i finecast asap

  • Tålamod är en dygd ;0)

    "Codexen" de fick var nog bara för att GW skulle slippa alla jobbiga troll som var på dem varje dag och gnällde om "allies"-reglerna så de ville skynda sig att få bort dem för att inte fucka upp fler turnerigns-hardcore-powergamers.

  • Men det hade de väl kunnat krysta fram i en FAQ istället? Jag förstår verkligen inte WD-codexen, men jag känner på mig att den inte släpptes som en fan-service utan att det finns någon sorts profit bakom som inte är helt uppenbar.

  • Battle Sisters fick en codex främst för att Grey Knights fick en och som snarast blivit en generell inquisitionscodex med all inquisitionspersonal inkluderad, som tidigare också varit i WH-codexen. Tror det är "fire control" mer än något annat. Det är ju heller inte helt otänkbart att man antingen helt dumpar BS inom något år och inför en helt ny ras, alternativt att man försöker omarbeta allt så att man kan få med resterande Ordos inom Inquisitionen.

    Bästa lösningen hade kanske varit ett multi-codex som inkluderat mer generella grenar från Imperiet i form av Adeptus Arbites, Deathwatch, Adeptus Sororitas, Custodians, Officio Assasinorum, Adeptus Mechanicus Explorators med Skitarii osv och vilka andra som man nu kan tänka ha med. Dvs en slags allmän "allies"-codex för Imperiet (främst IG). Utan att vara helt ute på hal is, så hade ett sådant codex sålt bra och modellerna än bättre.

  • edited 9 oktober 2011 18:10

    Troligast är väll att detta bara en tillfellig edditering tills ett nyt codex kommer, typ som Wariors of Chaos fick för ett par år sedan när demonerna försvann ur deras codex.

    Vet att jag kanske är ennsam om det men jag gillar faktiskt att dom i WD gjort Systrarna till sin egen arme "De stridande ordranrna" i stället för "The Bitches of the Inquasion" som dm var i det tidigare codexet

    Och jag finner det HÖGST otroligt att de skulle dumpa dem för något sorts spretigt bland codex även om ett antal skulle ge sinn högra hand för Mekanikus eller Deathwatch så tvivlar jag på att de någonsin får egna böker

  • Jag gillar också en lite renare Sisters-codex. Jag tycker dock om att de fått Ecclesiarkin istället. Men de har liksom ingen synergi. Man blir bara så ledsen av vilka uppenbara missar de gjort överallt.

    Om man jämför med vad de gjorde med Warriors of Chaos och Beasts of Chaos så bör man komma ihåg att då fick de bara en liten textsnutt som tydligt och bestämt tog bort alla möjligheter att blanda mellan böckerna. Jag är inte säker, men jag tror Codex: Witch Hunters hade klarat sig med något liknande om det var det som var meningen.

Sign In or Register to comment.