Regelfråga: Master-crafted Incinerator

edited 5 oktober 2011 06:45 in Warhammer 40k

Hejsan, allihopa! Jag har en regelfråga: Vad händer om jag gör en Incinerator Master-crafted? Får den rerolla ett to-wound-roll då eller gör det helt enkelt ingenting?

Kommentarer

  • Tror inte den gör någonting. Master Crafted weapons får re-roll:a en "failed to-hit", och du har inga misslyckade to-hit rolls (eftersom en flamer auto-träffar).

  • Med tanke på att en twinlinked flamer får rerolla failade wounds så borde väll en mastercrafted funka likadant med reroll på 1 Wound.

  • Man kan tänka sig det.

  • Såvida det inte står i någon FAQ så tror jag inte GW tänkt på det. Men rent vad som står så är det endast Twin-Linked Template Weapons (eftersom det står i regelboken under just Twin-Linked template weapons) som får re-roll:a failed to-wound rolls (eller Armour Pen rolls om det är vs fordon).

    Men jo, man kan tänka sig att det borde funka liknande. Vem vet, kanske något som kan förrändras i framtiden. Själv tycker jag Master-Crafted bara är ett irriterande koncept. Men då spelar jag också med flera enheter Sanguinary Guards, så min åsikt är säkert lite färgad.

  • Skulle nog också köra på att den får re-rolla en tärning.

Sign In or Register to comment.