Northstar Blood Bowl Tournament - Skellefteå 24 September

2»

Kommentarer

  • OK, jag behöver hjälp med mitt lag. Jag har fått för mig att ta Khemri (suck!), och har följande modeller: 4 Tomb Guardians, 2 Blitz-Ras, 1 Thro-Ra, 6 Skeletons. Vad tusan ska man gå efter? Helt uppenbart är ju 4 Tomb Guardians, ja menar varför annars spela Khemri? Men man kan ju inte ha ett lag med bara fyra spelare, som dessutom alla har AG1. Min första tanke var att ta många rerolls och skippa Block på Tombisarna...

  • En liten utmaning :) jag skulle köra din thro-ra, kanske med kick-off return? Skulle göra att du kan forma upp din cage mycket snabbare. Eller ge honom block och kör den som ball-carrier, du kommer ju inte kasta många passningar :)

    Tror inte du behöver Block på alla TGs, men kanske två? Guard på de två andra, och kanske en bliz-ra med tackle?

  • Ooo, hör på den här! Inklusive mig och arrangören och de fyra Umeborna, så är det nu 6 anmälda lag till turneringen! (herregu skellefteh)

    Jag har pratat med Arr om detta, och vi ska nog komma på något sätt att få Skellefteå att få ut tummen.

  • Kick-off return är numera första skill på Thro-ras. Egentligen behöver man två för att effektivt täcka upp bakfältet mot Skaven med en kick lineman. Jag skulle vara frestad att ta ett par POMB TG i tillägg till de obligatoriska block-TG. Khemri måste få fyra eller fler Cas de första rundorna i varje given match, annars har de uppförsbacke. DP på skelett funkar också. Bräckliga spelare samt en del utvisningar medför att man vill starta med 12-13 gubbar. Sågen är ett plus när han är tillgänglig (men nu är han inte det), annars är det svårt att ta ner gutter blodgers, wardancers, etc. Någon tackle eller frenzy Blitz-ra för smakens skull?

  • Oj, det var inte jättemånga :P

    Hur många krävs det för att ni ska köra alls?

  • 2 coacher, annars blir det inte mycket till match.

    Tack för förslagen Micke! Du har en del erfarenhet med dem förstår jag. Det känns lite förutsägbart att satsa på CAS bara, men å andra sidan kan man väl lika gärna försöka lyckas med någonting när man spelar dem för första gången.

  • edited 12 september 2011 17:53

    Verkligen dålig uppslutning. Känner igen symptomen från andra typer av arrangemang. Tror att det har lite att göra med att det inte satts något sista anmälningsdatum. Det tvingar spelare att boka upp schemat tidigt och inte vänta till sista stund att bestämma sig vad de vill göra. Vill man tillåta lite velande så kan man ha en högre avgift för de som inte föranmält sig utan dyker upp samma dag.

    Jag hade gärna dykt upp och visat hur man förlorar en turnering med stil, men dyker kanske upp på nästa istället om jag kan.

  • edited 13 september 2011 07:19

    Min första Khemrimatch innehöll 6 lyckade Pick Up och Pass i första halvlek. Tyvärr innehöll samma halvlek 6 misslyckade Catch så det blev till att promenera in i mål med bollen för throwern. Mjuniga skogsalver hade inte mycket att komma med mot starka Tomb Guardians i alla fall :)

  • Om man inte satsar på CAS med Khemri så kommer motståndaren att utCASa en tämligen fort. Ett Darkelflag som får behålla 11 man hela första halvlek kan mala ner ett 11 mans Khemrilag till benmjöl. Man satsar inte "bara" på CAS. Man har helt enkelt inte några bra alternativ.

  • Hörde att khanmank representerade Umeå bra och knep tredje plats i Närkebowl. Hoppas att det går ännu bättre i Skeå.

  • Om vampyrlaget jag lirade 1-1 mot hade lirat 1-1 istf 0-1 mot grodorna hade jag fått smisk i finalen istf vinna tredjepris. Äran hade varit högre men priset detsamma!

  • @ Hemlighållaren: hur går det med att få upp deltagarantalet i norr? Inte för att det de facto har betydelse för mig, åker upp ändå men det kan ju vara lite ball att veta hur det ser ut...

  • Jag vet att Peter på LegenD hade fem-sex stycken coacher att ragga upp, men jag har inte hört hur det gått. Ska se till att fråga nästa gång jag träffar honom (senast imorgon, då vi kör uppvärmningsmatchen).

  • OK, senaste siffrorna visar fem anmälda Skelleftebor, vilket drar upp totalen till nio coacher! Nu börjar vi komma någonvart!

  • Fint! Så länge det är 6 eller fler så slipper man ju möta samma person två gånger iaf!

    En till spelare vore ju lämpligt för att alla ska få spela alla matcher, om någon hugande Umeåbo fortfarande är sugen finns det plats i bilen

  • Om man inte kan bättra på sin rating så kan jag lika gärna spela nåt sjukt. Nån som åker i bilen som har målade halflings att låna ut? Andra bud?

  • edited 22 september 2011 03:20

    Jag har Humies och Lizardmen att låna ut (mina Skaven är redan utlånade)

    Avfärd 08:15 utanför Ålidhems centrum tänkte jag mig, funkar för dig Micke? Notera att lunch är först 15:30, så ta med saker att äta innan och efter :) Jag tror jag satsar på att hinna äta något medhaft i Skeå innan turneringen börjar (så typ mellan 10 och 10:30), och sen äta igen på "lunchpausen"

  • Klokt, Seto. Vad kul det ska bli att ha hit er!

  • Hemlighållaren: Vid udda antal spelare kan jag tänka mig att stå över turneringen! Jag skulle behöva jobba i helgen ändå. Kan vi hålla kontakt angående detta? Givetvis håller jag dig uppdaterad, Setomidor.

  • Det går inte för sig! :) Jag håller koll på antalet anmälda och berättar för arr att du kan tänka dig att stå över, men räkna inte med att det blir aktuellt.

  • Kommer vi att kunna parkera direkt utanför?

  • Tror inte det. Däremot finns det parkeringar utefter de enkelriktade gatorna runt omkring samt kring Balderskolan.

  • Tjohej, Odium_Khan! Vi är 10 anmälda nu, så du måste följa med :D

  • Någon som har några resultat att bjuda på. Blev det Umeå-coacherna som visade Skellefte-pöjkarna hur Blood Bowl skall spelas?

  • Det gick okej typ. 2-1, 2-1, 2-1 och till slut 1-1 resulterade i att jag är bäst så färgerna försvarades, även om de bajsbruna byxorna inte hade mycket till färg att försvara :)

  • Hemlighållaren har hela listan, men top tre var:

    1. khanmank, Norse, 53 pts
    2. olov (?), Norse, 53 pts
    3. Seto, Undead, 51 pts
  • Man får gratulera de bajsbruna norrmännen till segern.

  • Vann ju kassaskåpssäkert mot det andra - givetvis mycket sämre - Norselaget med 2-1.

    1-1 i runda 8 tack vare Riot på kick-off med gfiande warg, pick up med sura händer, pass och catch och gfi utan rerolls. Hur enkelt som helst! 2-1 i runda 15 efter att ha snott av han bollen med en singelblock med bollstripparen och sen hysteriskt chansande. Det hjälpte till att hans Yeti stod och tuggade fradga två rundor i rad och min bara en, det avgjorde matchen!

Sign In or Register to comment.