DOUBT III - Regler och annat

1235711

Kommentarer

  • Detta gäller något som går under beteckningen "Annat" i trådens titel: Vad har turneringen för Logo? En snöflinga?

  • Grafisk design och branding är inte min starka sida. Borde om inte annat märkts på hemsidan. Lämnar detta i någon med mer kompetenta händer.

  • Jag hittar på något enkelt...

  • Hemlighållaren: DOUBT (med en boll som O) har varit logotypen tidigare. En snöflinga eller liknande kärv och bitter grafisk (enkel) symbol kan med fördel läggas till (eller byta ut bollen!) för att symbolisera det förhoppningsvis lyckosamma bytet av datum till vintersäsongen.

  • edited 17 oktober 2011 06:04

    Photobucket
    Här har vi det första jag slängde ihop till tärningarna. Jag tänkte man kunde byta ut snöflingan mot ett björklöv när turneringen hålls på sommarhalvåret. Vi tror inte det blir oftare än två gånger per år, eller hur? Men jag ska göra några fler förslag.

  • Photobucket
    Denna är mer i linje med loggan på hemsidan. Jag gillar den faktiskt.

  • Jag gillar personligen den senare bättre. Märks mer att det är Blood bowl det handlar om.

  • Förrutom det att den tidigare innehåller ordet Blood Bowl...

  • edited 17 oktober 2011 10:28

    Det verkar vara lite strul med bankkontot för att göra inbetalningar. Har talat med banken och jag kommer nog att behöva ändra kontonummer eftersom de tydligen inte kan fixa felet förrän om några månader.

    Hemlighållaren: Läsa är ju svårt. Jag tittar alltid bara på bilderna.

  • Har tvingats byta till nytt kontonummer. Skall se till att websidan blir uppdaterad också.

  • Tror absolut inte att jag tycker turneringen ska hållas så ofta som två gånger per år. Det blir mättnad direkt, mindre värde i namnet och framför allt urvattning av NAF. En hoper snotlings ska inte kunna slänga ihop en NAF-turnering i orch-pappans källare två gånger per månad för att stiga i rankings på hemsidan. DOUBT bör sträva mot att bli en årlig turnering att se fram emot.

    Bättre i så fall att Northstar lägger sig på sommarhalvåret och DOUBT under vintern, de är ju i twin cities i alla fall (med Norrländska mått). Detta kunde hjälpa till att blåsa liv i det svaga ligaspelet, om det fanns två turneringar per år i omnejden att träna upp sig inför.

    Vad sägs förresten om att slå ihop Umeås och Skellefteås ligor, för att gå lite off-topic?

  • Hemlighållaren: Kommer texten att synas på tärningarna?

  • Skellefteå har ingen öppen liga just nu. Texten kommer att synas på tärningarna, även om det inte kommer vara lätt att läsa på alternativ 1. Men det går nog.

    Jag håller nog inte med Odium_Khan om turneringsfrekvensen. Jag skulle lätt vilja ha en turnering per kvartal åtminstone. Det kanske blir mättnad, men jag är inte säker på det. North-star kommer hållas ungefär varannan eller var tredje månad, men det betyder förvisso inte att alla kommer vara NAF-turneringar.
    Eftersom Norrland är Orch-pappans källare så tror jag att frekventa Norrlandsturneringar skulle kunna dra igång hela Turneringssverige i långa loppet. Resten av Sverige får komma hit eller ordna sina egna turneringar. Hur ofta är det NAF-turneringar i Sverige? Jag känner bara till Gothcon.

  • Ett gott råd bara: Döp inte NAF-turneringarna och de frekventa turneringarna till samma sak.

  • Jag håller med er båda två nu vad gäller frekvens av NAF/icke-NAF-tävlingar.

    Kan man inte köra en Northstar Sommar som NAF och en DOUBT vinter som NAF men låta övriga turneringar vara icke-NAF. Skulle själv gärna se typ 4-6 turneringar (endagars) per år men jag kommer antagligen att röra mig till GothCon och en del NärkeBowl också. LinCon kör ju ibland också så... det finns så det räcker om man säger så.

    Ligaihopslagning är jag på för även om jag tror det kan bli knepigare än man tror rent faktiskt. Det kanske får bli som i innebandyligorna, man får åka antingen hit eller dit och repa av typ tre matcher på en dag i följd för att det ska funka. Men som sagt, jag är på i sak.

  • Två NAF-turneringar per år, en per stad, låter bra. Att ha andra mindre turneringar är inte en dålig tanke, men de får då vara mindre. De kan vara NAF:ade men de borde vara av en betydligt mindre pretentiösa. Inga stora priser, inget swag, mindre reklam etc. Lite mer som en mindre cup, medan de större turneringarna är OS och VM. De större turneringarna får mer pondus och det blir fler som dyker upp till just dem, istället för att det blir få som dyker upp på många.

    Jag vet att Stockbowl i Stockholm är också NAF:ad och den går av stapeln i November. Tror det finns en stor Blood Bowl turnering i Malmö också styrd av MAFOC, men har aldrig talat med någon som varit där.

    Jag är också för en hopslagning av ligor, men tror som sagt det kommer att bli jobbigt rent praktiskt. Lättast är väl då att det är två divisioner, norra och södra, och att man sedan möts i ett "finalspel" där det bränns av en hel del matcher på en gång.

  • Stockbowl? Var tusan har de gjort reklam!? Har inte sett det. Detta är mycket goda nyheter. Bör vi försöka fylla en bil härifrån kanske? Traditionen i Sverige har varit att alla större turneringar har vägrat att söka NAF-välsignelse (Spettcake, Närcon, Lincon...) och inte gjort reklam annat än till rollspelskonventbesökarna som skaffat deras broschyr redan. Och som sådana har turneringarna i Sverige varit okända, lågfrekventerade och anonyma.

    Jag tror på en snöbollseffekt. Om vi lyckas hålla igång DOUBT år efter år och synas i forum och NAF/TFF, om det redan spritt sig till Skellefteå och hufvudstaden... Så tror jag att vi kan få igång en turneringsscen här i Sverige också, åtminstone en liten sådan. Vi är redan ett steg på vägen!

  • StockBowl har väl gjort lite reklam här och där tycker jag. Sett dem på forum lite var stans. Har tyvärr planerat tillställningen samtidigt som en annan stor turnering.

    http://www.talkfantasyfootball.org/viewtopic.php?f=60&t=34931

  • Vill ni ha orignal-doubt-loggan i fint vektorgrafiskt svg-format för att arbeta vidare på kan jag ordna detta.

  • Den skulle kanske inte vara så tokig att ha. Har inget direkt behov av den just för stunden, men för framtida bruk...

  • Har talat lite mer med figurspel och det verkar som om det kommer att finnas lite praktiska problem med att hålla till i deras lokaler.

    Om någon har förslag på andra billiga (helst gratis) lokaler så får de gärna komma med förslag. Det är också lite svårt att uppskatta deltagarantalet, hittills är det bara jag som betalat in anmälningsavgiften :)

  • edited 5 november 2011 10:09

    Nu har jag och Khanmank betalat in pengar så vi blir minst två. Fast lite tråkigt blir det att spela alla rundor mot samma lag.

  • Kom på något dumt. Av farten står Doubt-mailen med på hemsidan över var man skall maila om turneringen. Jag har ingen access till den :)

    Är det någon som har access som kan ta en titt om det trillat in en del mail dit?

    Vet att en del från Luleå, Ö-vik och Stockholm är intresserade på att dyka upp i varje fall.

    @Setomidor: Finns det någon möjlighet att få access att läsa mail-kontot?

  • På DOUBT-mailen, intet nytt.

  • Jag har tjatat en hel gång på Uppsalaborna. Kan åta mig det enorma jobbet att tjata på dem en gång till.

    @ Stareater: Vi kan köra två/tre lag var så blir det lite variation. Och ingen lokal behöver vi heller!

  • edited 6 november 2011 14:16

    Har goda förhoppningar att det blir nytt deltagarrekord på DOUBT. Om bara en tredjedel av de som anmält intresse dyker upp så kommer det att jobbigt att hålla koll på alla lag och vi kanske måste börja begränsa platser och inte ta in folk vid dörren.

    @ Khanmank: Tack för ansträngningen med Uppsala-borna.

  • Förresten någon som känner någon som kommer att vara på Stockbowl? Kunde vara bra att ha en agent där nere som sprider propaganda.

    Som rolig anekdot kan nämnas att Stockbowl också är namnet på en bowlingliga i London mellan olika investmentbanker som går av stapeln den 20:e November. Blev lite förvirrad när jag i fredags fick en förfrågan om jag ville delta i "Stockbowl" som representant för vårt företag.

  • Jag har tänkt detsamma angående Stockbowl! Vi bör ha en representant där. Forumtråden på TFF verkar dock död.

  • Alltså är det någon som funderat på att åka ner? Fylla en bil med folk?

  • Jag ska vara med o doubt 3 iaf. Betalning sker nog ikväll. Ska även kolla om jag ska beställa ngt sweeeeet från deras hemsida.

Sign In or Register to comment.