Mobiliseren Eder! (WFB-Turnering till helgen, 9-10 Juli)

edited 4 juli 2011 15:29 in Figurspel

Tjena!

Som några av er säkert redan har koll på går WFB-turneringen BigBayCon i Storvik (vid Gävle) i helgen.

De har haft lite strul med arrangörer och grejer, men nu har en van och duktig spelare gått in som arrangör och lyckats styra upp ett bra koncept!
(En variant av ETC med 2250pts och enkla VP-baserade scenarion)

Därför tänker och tycker jag (som själv ska dit och lira) att fler ska åka! alltid schysst med turnering (särskilt under semestern.. ;) ) och dessutom tycker åtminstone jag personligen att det vore fint med fler etablerade turneringar norr om Uppsala!

Så! Jag funderar om inte fler kan dra ihop sig och åka ner (eller upp kanske..?) Det kan förvisso vara en bit att åka och dessutom lite kort varsel, men turneringen är billig med gratis boende, så om man går ihop och åker kommer man ner för en relativt billig peng och får turneringslira på lite högre poäng!

Kom igen nu! De mer spontana turneringsbesöken kan ju faktiskt vara de roligaste... :)

All info finns på deras hemsida, bigbaycon.se

Kommentarer

  • Jag anmälde mej härom dagen. Det är ju for Gods sake en turnerning som tillåter special characters!! Blir riktigt spännande att prova. Såg också ut som intressanta restriktioner.

Sign In or Register to comment.