Omröstning: Som grund till en tredje Battlewagon...

edited 3 juli 2011 09:29 in Figurmålning etc

Jag har nu två BW:s varav en är baserad på originalet, förlängd med en halv trukk-längd samt en BW baserad på monolithen (den blir ganska stor).

Men nu vill jag alltså ha ytterligare en. Det är deathskull klanen jag spelar så de är ju notoriska looters. Jag har bestämt att den ska baseras på ett imperiefordon i alla fall och att det ska vara något från forgeworld.

Så...jag har tre alternativ jag funderar över, det är dessa:

  1. Någon av Malcadorvagnarna. Gillar starkt designen och de är ungefär samma storlek som original-BW:n. Den kommer dock att förstoras en del i sådana fall, på längden framför allt med diverse flak och plåtar.

  2. Någon av Machariusvagnarna. Också tuff design och storleken är på en gång lagom. Nackdelen är väl att jag inte har så jättestor användning av tornet eftersom jag inte kommer att spela med en killkannon. Det är om man hittar på något annat med tornet.

  3. Kanske det galnaste alternativet är att loota en Gorgon assault transport. Perfekt eftersom den rymmer många orker och det är en awesome modell. Den stora nackdelen här är just att den är väldigt stor. Den är ju lika stor som en Baneblade om än lite smalare men kanske något längre. Om den hade varit ungefär samma storlek som en Macharius hade jag tagit den direkt.

Så... sammanfattningsvis, Malcador, typ den coolaste vagnen designmässigt, men något liten kanske. Macharius, perfekt storlek, snygg men ett torn som kanske går till spillo. Gorgon, orkerna skulle ha älskat den, sjukt cool men kanske något för stor.

Ja, jag har funderat på detta oavbrutet i nästan tre dagar nu utan resultat. Vad tycker ni?

Kommentarer

  • edited 3 juli 2011 09:58

    2.

    Malcador är lite för lik en vanlig Leman IMO. Varför inte köpa en Crassus, så slipper du tornet (samam grundchassi, och fronten ser ju ganska "orkig" ut)? Annars kan du nog lätt sälja/byta tornet till nån.

  • Ja, det var ju ingen dum idé förstås. Ska ha det i åtanke!

  • Varför inte bara modifiera en Ork Kil Blasta/Bursta Tank?

    Om det måste vara IG-baserat, är nog Malcador Infernus det som känns mest "orky". Speciellt med lilla släpvagnen som blir en skön referens till Skorchan.

  • Funderade först på kil blastan/burstan.

    Men jag vill att den ska vara looted. ;) Nu är ju inte min ena BW det iofs, men det får vara. Är såpass nöjd med den.

  • Jag stressar på lite här.

    Nu får ni komma med några fler åsikter. Jag beställer imorrn kväll!

  • Jag röstar på en Malcador Defender. Grymt snygg design och jag tror den har stor potential för att orkifieras.

  • Tror Malcador blir snyggast och att Gorgon bara är stort, dyrt och dumt.

    Jag byggde en Raider av min. [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y8/bengtslaanesh/malcadorRaider.jpg[/IMG]

  • Men looted... Orks lootar ju mest från andra Orks... Alltså blir ju en Kil Blasta/Bursta rätt ändå. Se bara till att måla den så att plåten på chassit kommer från en massa olika andra ork-klaner och varför inte SM-chapters och IG-kamouflage?

  • Alternativ två är min röst.

  • Herr_nilzzon: Ja, det är inte heller någon dum idé faktiskt. Funderar bara hur jag skulle kunna få till en bra baklucka utan att flytta motorn för mycket (ska vara 'ard case). Den är lite i vägen och den är dessutom väldigt snygg där den är. ;)

    Argh! Bra förslag!

    Detta gjorde det inte lättare! :)

  • Men låt motorn sitta kvar. Gör en snygg förarhytt istället där vapnen sitter. Resten är ju färdigt på modellen. Det blir alltså både snyggt och lätt. =)

    Kil Blasta/Bursta är ju en av de snyggaste orkfordonen. Det är din plikt som ork-spelare att blidka Gork (eller Mork) med en sådan ikon för all "orkiness".

  • Ok, nu har jag kortat ner listan lite.

    Även om några har röstat för Malcadorchassit har jag avfärdat den pga att jag inte riktigt vet hur jag ska göra ett snyggt lastutrymme utan att bygga över en massa av detaljerna på modellen.

    Nu står valet istället mellan en Crassus armoured assault transport OCH herr_nilzzons förslag, en kil bursta.

    Jag gillar båda modellerna riktigt mycket. CAAT:en är ju redan en transport och som Trukson sa är fronten ganska orky redan. Kil burstan däremot är ju orkisk så det ryker, nackdelen är att jag vill ha en lucka där bak eftersom det ska vara 'ard case. Tanken var väl kanske att höja motorn några cm och sätta dit en lucka under.

    Ok, några sista åsikter!?

  • Jag tror att rent höjdmässigt behöver du sätta något ovanpå Crassusen. Den är bara något högre än en Chimera och det blir någon tum lägre än en vanlig bil. Sedan har vi det där med att Orka till resinmodeller - hur svårt/kul är det och är det värt det?

    Jag säger Kil Burstan.

Sign In or Register to comment.