35pts warmachine/hordes 17/7

edited 13 juli 2011 13:28 in Turneringar / konvent

Vad ? 35pts steamroller. Var ? FUSK. Pris ? 20kr som går till föreningen och priser. Samling 10.00

Match 1: Killbox Lunch 12.00 - 13.00 Match 2 Moshpit 1300 Match 3 Process of Elimination 15.00 Match 4 ?

Vi spelar med schackklocka. 50min till varje spelare.

Målning är inte ett krav men blir det dice down så är målat vs omålat första tie breakern. Är båda målade / omålade så går man efter steamroller 2011. Vad som räknas som målat är svårt att sätta på papper men vid diskution så avgör jag. Känner man att hela armén ser enhetlig ut och är nöjd så bör det inte vara något problem.

Det kommer att delas ut pris för snabbast casterkill och bäst overall. Casterkill tiden räknas från den vinnande spelarens klocka. Vill ni ha en match 4 ? Jag spelar gärna en men dagen blir ganska lång

Kommentarer

  • Jag spelar helst bara 3 matcher, 4 st tar oftast för lång tid.

  • edited 30 juni 2011 06:33

    -

  • far söder utt den helgen synd..... kan alla andra helger nu i sommar .....

  • edited 2 juli 2011 05:47

    Coolt. Hoppas bara att jag hinner med att få nånting målat innan dess.

    Håller dessutom med om att 3 matcher nog är att föredra.

  • vad spelar det för roll om det tar lång tid på en söndag? speciellt om vi vet att vi ska spela en turnering. Inget sånt där lamt snack klart vi ska ha 4 matcher då får vi spela mera vilket är roligt :) 3 matcher känns så snålt!

  • Problemet med 4 matcher är att det oftast då behövs en middaspaus, får man inte i sig något innan så kommer man knappt att kunna koncentrera sig under matchen (det är iaf problemet för mig).

  • vi har väl aldrig haft middagspaus förrut när vi spelat 4 matcher? vad jag kan minnas iaf och det går väl att ordna så man får middagpaus om det nu behövs :)

  • kommer inte kunna :/

  • vilka kan komma på turneringen anmäl er gärna så vi ser på ett ungefär hur många som dyker upp :)

  • edited 11 juli 2011 15:06

    Och här tänkte jag just fråga samma sak. Så jag anmäler mig själv: Erik Sandström, Khador.

  • ill be there!

  • Vi samlas kl 10.00

  • edited 17 juli 2011 00:08

    Har tänkt vara med, ingen aning om hur jag ska ta mig upp till kl 10 men knarka sömntabletter på kvällen så kanske det ska gå...

    Edit: nope, kl är 6.07 och jag kan fortfarande inte sova så ingen turnering för mig.

    Jag röstar också för 3 matcher, tycker 4 brukar bli för mycket, bättre att sluta medans det är roligt^^

    dock så undrar jag varför det är 3st zone controll scenarion? ok killbox skiljer sig ju lite från de andra, men ta revelation eller incursion(det här är ju faktiskt ett bra scenarion som kan påverka matchen) istället för moshpit eller process of elimination.

  • Johan hagner har anmält sig och betalat in sig på fantasia!

  • resultatlista^^?

Sign In or Register to comment.