Warmachine pc.

edited 22 juni 2011 17:05 in Figurspel

Vet inte hur många som sett det men både warmachine och vanliga pc spelare har kanske nåt att se fram mot här.

Hack'n'slash med stora jacks? Jag ser inget fel med det konceptet.

Video.

Tänkte bara lägga upp det här. Jag vet en som varit sugen på det här :P

Kommentarer

  • Måste säga att det var lite blandade känslor att se det. Visst är det snyggt gjort och Warjacksen ser brutala ut, men spelmässigt verkade det betydligt mer banalt. Mer av TPS (Third person shooter) där det mest gäller att "combi-click" för att få specialmoves. Dvs mer konsolspel mer än riktigt spel... =/

  • Well, helt ärligt så verkar warmachine ha ett fungerande turbaserat spel som verkar populärt, och detta är nog för att vidga fansen till en bredare konsumptions vy.

    Och jag tycker att detta nog är vad warmachine behöver, kanske i blood bowl stil att man kan både köra tur och mer action.

  • Tycker att det blev ett hack n' slash var ändå bra... Folk kommer att få upp ögonen från warmachine... Jag tror att om det hade varit ett tur baserat spel så skulle något mindre folk skaffa det (de gör det för att sälja och tjäna pengar också).

    Och om man frågar mig så är tabletop bättre än ett tur baserat Spel på datorn/någon spelkonsol ^_^

Sign In or Register to comment.